پنج سالگی ویندوز 10

ویندوز 10 در پنج سالگی خود بیش از یک میلیارد کاربر دارد

در پنج سالگی ویندوز 10 بیش از یک میلیارد کاربر جذب این سیستم عامل شده است. آخرین سیستم عامل ارائه شده توسط مایکروسافت Windows 10 است.

حالا که 5 سال از زمان انتشار رسمی ویندوز 10 شرکت مایکروسافت گذشته است، بد نیست نگاهی به عملکرد کلی این سیستم عامل کنیم. سیستم عاملی که در اواسط سال 2015 میلادی به بازار عرضه شد. مایکروسافت در انتشار این سیستم عامل، یک سیاست خوب را برای افزایش تعداد کاربران خود به کار گرفت. سیستم عامل Windows 10 به شکل رایگان در دسترس کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8 قرار گرفت.

پنج سالگی ویندوز 10

به کمک همین ترفند، شرکت مایکروسافت موفق شد تا آمار استفاده از سیستم عامل جدید خود را در زمان کمی به خوبی افزایش بدهد. اما انتظارها آنطور که باب میل مدیران مایکروسافت بود، پیش نرفت. در واقع تازه در سال جاری بود که خبر یک میلیاردی شدن کاربران سیستم عامل ویندوز 10 به اطلاع عموم رسید. در حالی که مدیران مایکروسافت انتظار داشتند این آمار خیلی زودتر از این تاریخ به حقیقت بپیوندد.

بررسی عملکرد پنج سالگی ویندوز 10

مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز 10 از دستیار صوتی کورتانا استفاده کرد. ابزاری که حالا پس از گذشت پنج سال تقریبا به عنوان یک ابزار شکست خورده در میان کاربران به حساب می‌آید. این دستیار صوتی قرار بود به شکل بسیار جدی با ابزارهای مشابه نظیر دستیار گوگل و دستیار Siri اپل رقابت کند. با اینکه این دستیار صوتی Cortana کارآمد و کاربردی نیز به حساب می‌آید اما هیچ‌گاه در میان کاربران محبوبیت لازم را بدست نیاورد.

در این بین اما مایکروسافت در زمینه انتشار مرورگر جدید خود که مبتنی بر کرومیوم است، موفق عمل کرد. مرورگر Microsoft Edge به خوبی توانسته تا قابلیت‎‌های بسیار مناسبی را در اختیار کاربران قرار بدهد. آمار استفاده از این مرورگر به آرامی در حال افزایش است.

ایراد دیگری که می‌توان در پنج سالگی ویندوز 10 به مایکروسافت گرفت، در خصوص بروزرسانی‌های سیستم عامل ویندوز 10 است. مایکروسافت همواره برای بروزرسانی‌های ویندوز 10 دو بار در سال اقدام به انتشار بروزرسانی می‌کرد. اما حالا قرار است در سال تنها یک بروزرسانی اصلی ارائه بدهد.

مایکروسافت برخلاف آنچه که تصور می‌شد بارها در انتشار بروزرسانی‌ها ناموفق بود و بروزرسانی‌ها مشکلات عدیده‎‌ای را برای کاربران ایجاد کرده بود. اما حالا با رویکرد جدید مایکروسافت که هدف آن کم شدن اشکالات در ویندوز 10 است، انتظار می‌رود که دیگر ایراداتی برای کاربران بعد از بروزرسانی پیش نیاید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ولی هیچی برای من نمیتونه جای مرحوم xp را بگیره!