قیمت فروش اکانت هک شده

قیمت فروش اکانت هک شده اینستاگرام و جیمیل توسط هکرها در دارک وب

آیا تا به حال به قیمت فروش اکانت های هک شده توسط هکرها فکر کرده‌اید؟ اگر شما این کار را نکنید، هکرها زحمتش را خواهند کشید! با ما همراه باشید تا کمی به راز قیمت گزاری‌های اکانت ‌های هک شده اینستاگرام و جیمیل در دارک وب (Dark Web) بپردازیم.

طبق گزارش جدید Privacy Affairs، تحلیل و بررسی‌های بدست آمده از برخی فروشگاه‌های مجازی لیست شده در دارک وب، نشان می‌دهند که روزانه صدها حساب کاربری از شبکه‌های اجتماعی برای فروش قرار داده می‌شوند. این اکانت‌های هک شده که هرکدام مربوط به یک برنامه یا وب‌سایت خاص هستند، در طرح‌های مختلفی قرار دارند که قیمت‌هایشان با توجه به میزان اهمیت و امنیت آن‌ها، متفاوت است.

قیمت فروش اکانت شبکه‌های اجتماعی

قیمت فروش اکانت هک شده

اکانت های فیسبوک در این لیست‌ها قیمت 74.50 دلار و همچنین اکانت‌های اینستاگرام نیز به قیمت 55.45 دلار، به فروش می‌رسند. به احتمال بسیار زیاد، این قیمت‌گذاری‌ها بر اساس میزان امنیت این شبکه‌های اجتماعی قرار داده شده که در نتیجه آن، قیمت اکانت توئیتر چیزی حدود 49 دلار و کمتر از سایر شبکه‌های اجتماعی نام برده، تبادل می‌شود. این در حالی است که قیمت اکانت جیمیل در دارک وب چیزی حدود 155.73 دلار مبادله می‌شود که برای یک اکانت جیمیل منطقی به نظر می‌رسد؛ چراکه با داشتن آن، به چندین پروفایل و حساب، در شبکه‌های مختلف دسترسی پیدا خواهید کرد. همچنین طبق اعلام پلیس FBI، نود و یک درصد جرایم سایبری تنها با یک جیمیل شروع می‌شوند که دارنده حساب را وادار به فرستادن اطلاعاتش می‌کنند.

با این وجود، دزدیده شدن اطلاعات شخصی، مسئله‌ای است که مدت‌هاست برای افرادی که از اکانت‌های خود به خوبی مراقبت نمی‌کنند و پسورد ضعیفی دارند، مشکل ساز می‌شود.

قیمت فروش اکانت هک شده بانکی

قیمت فروش اکانت هک شده

خیلی عجیب‌تر و پیچیده‌تر از اکانت اینستاگرام ، فیسبوک و یا جیمیل ، هک حساب‌های بانکی است که توسط هکرهای حرفه‌ای و نیمه حرفه‌‌ای در دارک وب گذاشته می‌شود. این اکانت‌ها که با قیمتی بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسند، ارزشی برابر با تنها 15 تا 25 دلار دارند که به نسبت موارد ذکر شده، بسیار کمتر حساب می‌شود. اما دلیل آن چیست؟

پیگیری دسترسی‌های انجام شده در اکانت اینستاگرام و یا حتی جیمیل ، با وجود دست به دست شدن و تغییر پسورد، امری به مراتب دشوارتر از حساب‌های بانکی به نظر می‌رسد؛ در حالی که یک حساب بانکی، به راحتی توسط بانک مورد نظر قابل ردیابی و شناسایی خواهد بود. البته بسیار مشاهده شده که هکرها با استفاده از چندین حساب بانکی و مجازی مختلف، مبالغی بین 1000 تا 3000 دلار را به صورت زنجیره‌ای در چندین حساب هک شده جابه جا می‌کنند تا در نهایت آن را به حساب مورد نظر واریز کنند.

اما چاره چیست؟ چطور باید از حساب‌های خود مراقبت کنیم تا مورد حمله سایبری هکرها واقع نشود و در امان بماند؟

بهترین پاسخ به این سوال، تغییر مداوم پسورد، در بازه‌های زمانی چند هفته و یا یک ماهه است. همچنین استفاده از پسوردهای قوی، شامل حروف کوچک و بزرگ در کنار اعداد، باعث می‌شود تا فرایند کاری هکرها برای سوءاستفاده از حساب کاربری شما بسیار سخت شود. همچنین برای اینکه اکانت جیمیل خود را برای احتمال هک شدن چک کنید، می‌توانید به این وب‌سایت مراجعه کنید و با وارد کردن آدرس خود، از این موضوع مطلع شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. والا خوب برای خودشون چه درآمدهای در میارن