کیف پول اکسودوس - Exodus

دو تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس معرفی شدند

تبلت‌های خانواده سامسونگ گلکسی تب اس 7 – Samsung Galaxy Tab S7 مجهز به سخت افزار و قلم اس پن مشابه گلکسی نوت 20 معرفی شدند.

شرکت سامسونگ امروز میزبان بزرگ‌ترین رویداد سخت افزاری سال 2020 خود به نام Unpacked بود. در این رویداد ما شاهد معرفی طیف گسترده‌ای از محصولات پرچمدار این برند از جمله دو گوشی گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا، ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 و گوشی انعطاف‌پذیر گلکسی زد فولد 2 بود. اما در کنار این‌ها دو تبلت اندرویدی پرچمدار این شرکت نیز رونمایی شدند. ما از سامسونگ گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس صحبت می‌کنیم.

تبلت‌های سری سامسونگ گلکسی تب اس 7

دو تبلت سری Galaxy Tab S7 در بسیاری از جهات شبیه به یکدیگر هستند. در واقع بزرگ‌ترین تفاوت آن‌ها در نمایشگر به کار رفته در آن‌هاست. این شیوه‌ای است که سامسونگ پیشتر برای عرضه گوشی‌های خود نیز در پیش گرفته بود، اما اکنون گوشی‌های مدل معمولی و پلاس (یا اولترا) سری گلکسی در دو طیف قیمتی و مشخصات متفاوتی از یکدیگر قرار دارند.

سامسونگ گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس

جدول مشخصات فنی گلکسی تب اس 7 و Galaxy Tab S7 Plus

مدلگلکسی تب اس 7گلکسی تب اس 7 پلاس
ابعاد و وزن253.8 در 165.4 در 6.34 میلی‌متر
495 گرم
285 در 185 در 5.7 میلی‌متر
590 گرم
متریالقاب جلویی شیشه
قاب پشتی شیشه‌ای
فریم دور آلومینیومی
قاب جلویی شیشه
قاب پشتی شیشه‌ای
فریم دور آلومینیومی
نمایشگر11 اینچ
امولد
1600 در 2560 پیکسل
12.4 اینچ
امولد
1752 در 2800 پیکسل
چیپستاگزینوس 990 (7 نانومتری)
پردازشگر گرافیکی Mali-G77 MP11
اگزینوس 990 (7 نانومتری)
پردازشگر گرافیکی Mali-G77 MP11
حافظه128/256GB‌ فضای ذخیره‌سازی
6/8GB رم
128/256GB‌ فضای ذخیره‌سازی
6/8GB رم
دوربین اصلی13MP واید، گشودگی دیافراگم f/2.0
5MP اولترا-واید، گشودگی دیافراگم f/2.2
قابلیت فوکوس خودکار و Live Focus
13MP واید، گشودگی دیافراگم f/2.0
5MP اولترا-واید، گشودگی دیافراگم f/2.2
قابلیت فوکوس خودکار و Live Focus
دوربین سلفی8MP واید، گشودگی دیافراگم f/2.0
قابلیت Live Focus
8MP واید، گشودگی دیافراگم f/2.0
قابلیت Live Focus
اسپیکرهای استریوچهارگانه، تنظیم شده توسط AKGچهارگانه، تنظیم شده توسط AKG
جک 3.5 میلی‌متری هدفونخیرخیر
باتری7،040 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی
شارژ سریع 25 وات
شارژ‌ بی‌سیم معکوس
10،090 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی
شارژ سریع 25 وات
شارژ‌ بی‌سیم معکوس

 

طراحی

تبلت جدید سامسونگ گلکسی تب اس 7 در سه رنگ مشکی رمزآلود (Mystic Black)، نقره‌ای رمزآلود (Mystic Silver) و برنزی رمزآلود (Mystic Bronze) عرضه خواهد شد. سبک جدید رنگ‌آمیزی «رمزآلود» که سامسونگ برای تبلت جدید خودش استفاده کرده، باعث شده اثر انگشت و لکه‌ها کمتر روی بدنه نمایان شود.

سامسونگ گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس

طراحی این تبلت‌ها ساده و بدون آلایش است. روی فریم جلویی آن‌ها نمایشگری حضور دارد که سعی شده کمترین حاشیه در اطراف آن وجود داشته باشد، اما این حاشیه به قدر کافی بزرگ است که بتواند از دوربین سلفی تبلت میزبانی کند. در پشت نیز همه چیز ساده به نظر می‌رسد. وقتی دستگاه را به صورت افقی به دست می‌گیریم، در مرکز قسمت پایین قاب برند AKG (که تنظیم کننده اسپیکرهای استریو این تبلت است) نمایان بوده، در حالی که لوگو خود سامسونگ در گوشه‌ی بالا سمت چپ قاب دیده می‌شود. در این حالت ماژول دوربین را نیز می‌توانید به صورت افقی در گوشه بالا سمت راست قاب داخل یک بخش با رنگی متفاوت از بدنه یافت. ضخامت دستگاه بسیار کم است تا در دست‌گیری دیوایس مشکلی نداشته باشید. دکمه‌های فیزیکی نیز به همراه اسلات کارت حافظه میکرو اس دی و اسلات سیم کارت (در نسخه 5G) روی فریم کناری تبلت جای خوش کرده‌اند.

نمایشگر

نسخه اصلی مدل اصلی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 7 به یک نمایشگر 11 اینچی از نوع LCD TFT بهره می‌برد که رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل، تراکم پیکسلی 274 پیکسل در هر اینچ و حداکثر روشنایی 500 نیت را ارائه می‌کند. این نمایشگر در مدل پلاس به 12.4 اینچ ارتقاء پیدا کرده و از نوع AMOLED است. این نمایشگر نیز می‌تواند رزولوشن 2800 در 1752 پیکسل، تراکم پیکسلی 287 پیکسل در هر اینچ و حداکثر روشنایی 420 نیت را ارائه کند. هر دو این نمایشگرها می‌توانند نرخ رفرش بسیار سریع 120 هرتزی را ارائه کنند. اگرچه با فعال کردن این حالت، رزولوشن از WQXGA به Full HD‌ نزول پیدا می‌کند.

samsung galaxy tab s7

قلم اس پن

تبلت‌های پرچمدار سامسونگ با هدف کاربران حرفه‌ای و ارائه امکانات مناسب بهره‌وری به آن‌ها طراحی شده‌اند. سامسونگ به همراه این تبلت‌ها یک قلم هوشمند به نام S Pen را نیز ارائه می‌کند. قلم اس پن، یکی از امکانات جذابیست که می‌تواند بهره‌وری در سامسونگ گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس را به بالاترین حد خود ببرد. قلم اس پن جدید سامسونگ به شما امکان می‌دهد در هر زمان و مکان ایده‌هایتان را روی تبلت خود یادداشت کنید. این قلم هوشمند با تأخیر 9 میلی‌ثانیه‌ای در مقایسه با نرخ 46 میلی‌ثانیه‌ای در نسل‌های گذشته، حس و حال نوشتن با یک قلم واقعی روی کاغذ را به شما القا می‌کند.

این قلم همچون نسل گذشته‌ی خود از Air Actions یا جسچرهای حرکتی نیز برای کنترل تبلت از راه دور پشتیبانی می‌کند؛ هرچند آن‌ها در سری گلکسی تب اس 7 ارتقاء یافته‌اند. ایر اکشن‌ها اکنون از 5 فرمان جدید پشتیبانی می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها رفتن به صفحه قبلی، دسترسی به اپلیکیشن‌های اجرا شده اخیر و همچنین رفتن به صفحه هوم است.

سامسونگ گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس

دیگر پیشرفت انجام شده به اپلیکیشن نوت برداری Samsung Notes مربوط است. اکنون یادداشت برداری و ذخیره آن‌ها در اپلیکیشن نوتز آسوده‌تر شده است. علاوه بر این، نوشته‌های شما در لحظه روی سراسر دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌شوند. لازمه‌ی این کار، فقط نصب اپلیکیشن نوتز سامسونگ روی تبلت یا کامپیوتر شما و وارد شدن با حساب کاربریتان در آن است. اکنون همجنین نوشته‌های شما به صورت خودکار دسته بندی می‌شوند تا از طریق یک مرورگر مخصوص بتوانید به آسانی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

ویژگی دیگر آن اضافه شدن Audio Bookmark است که به شما اجازه می‌دهد در داخل خود اپلیکیشن به ضبط یک سخنرانی بپردازید و در زمانی دیگر، آن را پخش کرده و یادداشت برداری کنید. این قابلیتی مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان خواهد بود. شما همچنین می‌توانید با اس پن جدید در تبلت سامسونگ روی فایل‌های PDF یادداشت بگذارید و آن‌ها را به صورت یک فایل پاورپوینت نیز ذخیره کنید.

سامسونگ دکس

چند سال پیش سامسونگ از یک داک اتصال به کامپیوتر به نام سامسونگ دکس رونمایی کرد. Samsung DeX قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد صفحه نمایش تبلت خود را روی نمایشگر بزرگ‌تری مانند یک مانیتور کامپیوتر مشاهده کنید و یک رابط کاربری دسکتاپی را در اختیار داشته باشید. این داک در نسل‌های بعد به یک دانگل کوچک‌تر تبدیل شد، اما اکنون حتی به آن دانگل نیز نیازی نیست. دکس بی سیم این امکان را به شما می‌دهد تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 7 را به تلویزیون‌های هوشمند (ترجیحاً مدل‌های سال 2019 به بعد) وصل کنید و در حالی که یک فیلم علاقه‌ی خود را روی تلویزیون پخش کرده‌اید، با تبلت خود در اینستاگرام بچرخید یا ایمیل‌هایتان را بررسی کنید.

سامسونگ گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس

چیپ UWB برای ساخت یک ارتباط مدرن بین دستگاه‌ها

تبلت‌های جدید سامسونگ هم مانند گوشی‌های سری گلکسی نوت 20 از چیپستی به نام UWB استفاده می‌کنند. این چیپست با هدف ایجاد یک ارتباط مدرن و امن به همراه مصرف انرژی کمتر با اینترنت اشیاء طراحی شده است. این می‌تواند به شما اجازه دهد با نزدیک شدن تبلت خود به اتومبیلتان، بدون سوئیچ درب آن را باز کرده و حتی موتور ماشین را هم روشن کنید. علاوه بر این، شما با نزدیک کردن تبلت خود به یک دستگاه دیگر مجهز به چیپ UWB می‌توانید در عرض چند ثانیه، بین دو دستگاه به انتقال فایل بپردازید.

دوربین‌ها

روی قاب جلویی دو تبلت سامسونگ یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است. این سنسور از گشودگی دیافراگم f/2.0 و زاویه دید 80 درجه‌ای بهره می‌برد. همچنین می‌تواند قابلیت Live Focus را برای عکاسی سلفی با افکت بوکه ارائه کند. این دوربین در حاشیه‌ی اضافی بالای نمایشگر قرار دارد.

samsung galaxy tab s7

در پشت قاب نیز یک ماژول دوربین دوگانه مجهز به حسگر اصلی 13 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دیافراگم f/2.0، فوکوس خودکار و قابلیت Live Focus و حسگر ثانویه 5 مگاپیکسلی اولترا-واید با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید 123 درجه‌ای قرار گرفته‌اند. این ماژول دکمه‌ای، در سطح تیره‌تری نسبت به سایر بدنه قرار گرفته است.

مشخصات فنی گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس

در قلب تبلت جدید غول کره‌ای چیپست پرچمدار اگزینوس 990 قرار گرفته است که این تراشه را 6/8GB رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌کنند. این گوشی همچنین مجهز به یک مودم 5G برای پوشش این شبکه با زیرساخت‌های زیر 6 گیگاهرتز است. در رأس بخش نرم افزاری آن نیز می‌توان رابط کاربری One UI 2.5 مبتنی بر اندروید 10 را یافت و این به معنای حضور تمام ویژگی‌های ذاتی آخرین نسخه اندروید در تبلت‌های گلکسی تب S7 است.

چیپست امنیتی Knox که در گوشه‌ای از تراشه اگزینوس قرار گرفته، می‌تواند توانمندی امنیتی تبلت شما را ارتقاء ببخشد. این پلتفرم به محض روشن شدن تبلت فعال می‌شود و تمام فعالیت‌ها را زیر نظر قرار می‌گیرد. این چیپست از بخش ویژه‌ای از پردازنده به نام Secure Processor برای پردازش داده‌ها استفاده می‌کند. Knox تبلت‌های سری Galaxy Tab S7 سامسونگ را به یکی از امن‌ترین تبلت‌های اندرویدی جهان تبدیل کرده‌اند.

samsung galaxy tab s7

ظرفیت باتری در مدل Galaxy Tab S7 معمولی 7،040 میلی‌آمپر ساعت است که می‌تواند با یک بار شارژ کامل 15 ساعت پخش ویدیویی بدون توقف را ارائه کند. این ظرفیت باتری در مدل گلکسی تب اس 7 پلاس به 10،090 میلی‌آمپر ساعت ارتقاء پیدا کرده است که در پخش ویدیویی بدون توقف، می‌تواند یک ساعت پخش بیشتر را ارائه کند. این باتری از طریق درگاه USB-C و با توان 25 وات شارژ می‌شود.

از دیگر امکانات سخت افزاری این تبلت‌ها می‌توان به اسپیکر چهارگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos اشاره کرد که توسط کمپانی AKG تنظیم شده است. بلوتوث نسخه 5 و وای فای 6 نیز دیگر ویژگی‌های ارتباطی این تبلت‌های نسل جدید هستند.

زمان عرضه و قیمت گلکسی تب اس 7 و گلکسی تب اس7 پلاس

دو تبلت جدید سامسونگ گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس در دو نسخه Wi-Fi و LTE/5G عرضه خواهند شد. قیمت نسخه‌ی مجهز به رم 6 و حافظه 128 گیگابایتی این دو به ترتیب برای مدل‌های وای فای و سیم کارت خور 700 و 800 یورو است، در حالی که باید برای نسخه مجهز به رم 8 و حافظه 256 گیگابایتی آن‌ها 780 و 880 یورو بپرد ازید.