سایپا SP100 کراس

محصول جدید سایپا SP100 کراس طی مراسمی رونمایی شد

سایپا SP100 کراس به عنوان محصول جدید گروه خودروسازی سایپا معرفی شد. ساختار و پلتفرم این خودرو مشابه سایپا شاهین است. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

گروه خودروسازی سایپا روز گذشته از محصول جدید خود با عنوان سایپا SP100 کراس پرده برداشت. در مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا رئیس دفتر ریاست جمهوری و مقامات دولتی حضور داشتند. همچنین قرار است به زودی برای این خودرو یک نام تجاری نیز در نظر گرفته شود. سایپا SP100 کراس از لحاظ ساختار و پلتفرم مشابه سدان سایپا شاهین بوده و در ساخت آن از مگا پلتفرم SP100 سایپا استفاده شده است. طبق اعلام مقامات سایپا این خودرو از سال آینده روانه بازار خواهد شد.

مشخصات سایپا SP100 کراس

سایپا SP100 کراس

بر اساس اعلام مهندسان و مدیران شرکت سایپا، محصول SP100 کراس با موتورهای مختلفی با قدرت 108 تا 156 اسب بخار روانه بازار خواهد شد و برای آن گیربکس 5 سرعت دستی و 6 سرعت اتوماتیک HPT ساخت DAE در نظر گرفته شده است. این کراس اوور خانوادگی در حال حاضر در نسخه تک دیفرانسیل جلو به تولید خواهد رسید.

سایپا SP100 کراس

از امکانات SP100 کراس می‌توان به سیستم کنترل پایداری، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، آینه تاشو برقی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه‌ای، صندلی راننده برقی، تریم داخلی چرم، رینگ آلومینیومی تراش خورده، سنسور پارک عقب، دوربین، نمایشگر لمسی، دو کیسه هوا (شش کیسه هوای ده نقطه‌ای در مدل فول آپشن اتوماتیک) و سانروف اشاره کرد.

سایپا SP100 کراس

گفتنی است در این مراسم از کوییک فیس لیفت و ساینا فیس لیفت یا ساینا S نیز به صورت رسمی رونمایی شد که قرار است به زودی مشخصات این خودروها به صورت کامل منتشر شود.