داروی کرونا آویفاویر

داروی کرونا آویفاویر با موفقیت در روسیه آزمایش شد

داروی کرونا آویفاویر – Avifavir در روسیه با موفقیت آزمایش شد. این دارو توانست ویروس کرونا را از بدن 62.5 درصد از داوطلبان از بین ببرد.

پزشکان روسی اخیرا داروی کرونا Avifavir را در روسیه مورد آزمایش قرار دادند و به تازگی نیز نتایج این آزمایش‌ها را منتشر کردند. آویفاویر در واقع نسخه‌ای از داروی فاوی پیراویر محسوب می‌شود که محققان روسی آن را برای درمان بیماری کووید 19 در این کشور به تولید رساندند. نتایج اولیه آزمایشات بالینی این دارو حاکی از آن بود که ویروس کرونا در بدن بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان این آزمایش در زمان کوتاهی از بین رفته است.

نتایج آزمایش داروی کرونا آویفاویر

طبق گزارشی که از سوی پزشکان روسی منتشر شده است، این دارو دارای عملکرد آنتی ویروسی سریع است، به گونه‌ای که پس از چهار روز از مصرف باعث نابودی ویروس کرونا از بدن 62.5 درصد از شرکت‌کنندگان شده است. پزشکان روسی قصد دارند به زودی دوزهای مختلف از این دارو را مورد آزمایش قرار دهند.

در آزمایش بالینی داروی کرونا آویفاویر حدود 60 داوطلب مبتلا به ویروس کرونا با علائم پنومنی و سایر علائم این بیماری شرکت داشتند. پزشکان این داوطلبان را به 3 گروه تقسیم کردند؛ به گروه نخست داروی بی‌تاثیر و به دو گروه دیگر دوزهای مختلفی از آویفاویر داده شد. همچنین تمامی داوطلبان آنتی بیوتیک و داروهای دیگر را نیز برای بهبود علائم ابتلا به کرونا دریافت می‌کردند. نتایج این آزمایش‌ها حاکی از آن است که در چهارمین روز از مصرف داروی آویفاویر، کروناویروس از بدن 62.5 درصد از بیماران این آزمایش نابود شده بود.

تا به امروز محققان توانستند چند داروی موثر در درمان بیماری کووید 19 را توسعه دهند که داروهای فاوی پیراویر، رمدسیویر و ترکیب پروتئین اینترفرون ۲- آلفا جزو مهم‌ترین داروها محسوب می‌شوند.