بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل برای اندروید و آی او اس

اگر به آثار سبک RPG علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل برای اندروید و آی او اس آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل برای اندروید و آی او اس پرداخته‌ایم، از آثار کلاسیک پیکسلی تا عناوین اکشن مدرن.

بازی های نقش آفرینی بر خلاف عناوین سبک‌های دیگر، داستان‌های خطی ارائه نمی‌دهند و شما این فرصت را دارید که داستان‌های بزرگ حماسی را آن طور که دوست دارید، تجربه کنید. آثار RPG در گذشته، بهترین عملکرد را بر روی رایانه‌های شخصی داشتند اما حالا در دنیای گوشی‌های هوشمند نیز خودنمایی می‌کنند.

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل که باید تجربه کنید

در این فهرست تلاش کرده‌ایم تا آثاری از زیرژانرهای مختلف نقش آفرینی را معرفی کنیم و در کنار عناوین پریمیوم، به عناوین رایگان (فری تو پلی) هم بپردازیم.

– بازی Final Fantasy XV Pocket Edition

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

طرفداران مجموعه فاینال فانتزی بدون شک باید این نسخه موبایلی را امتحان کنند. این بازی نقش آفرینی اپیزودیک، کمی ساده‌سازی شده تا برای صفحه‌های لمسی مناسب باشد اما قلب و روح همان نسخه‌های اصلی را دارد و در واقع مسیر خودش را نمی‌رود. گرافیک و مکانیک‌های مبارزه بازی شما را راضی خواهد کرد و قسمت اول آن هم رایگان است.

– بازی Monster Hunter Stories

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

طرفداران آثار نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) با مجموعه شکارچی هیولا به خوبی آشنا هستند اما بر خلاف نسخه‌های اصلی که سختی‌های زیادی دارند، این نسخه موبایلی آسان‌تر بوده و مخاطبان عادی هم می‌توانند از آن لذت ببرند. این بازی در ابتدا بر روی کنسول 3DS انتشار یافت اما محبوبیت آن باعث شد تا به دنیای موبایل‌های هوشمند هم وارد شود. این نسخه پورت بازی Monster Hunter Stories بعضی از ویژگی‌های اختصاصی نسخه 3DS را ندارد اما در مجموع اثر رضایت بخشی است.

– بازی Battle Chasers: Nightwar

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

بازی جنگ شبانه، یک اثر نقش آفرینی نوبتی کلاسیک است که با سیستم مبارزه غنی و پیشرفته‌اش، نظر طرفداران حرفه‌ای و قدیمی این ژانر را جلب می‌کند. در بازی شش قهرمان مختلف وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای حملات و قدرت‌های خاصی هستند. البته همه این شخصیت‌ها از ابتدا در دسترس قرار ندارند و باید آن‌ها را باز کنید. ضمن اینکه تنها با سه شخصیت می‌توانید به بازی بپردازید و انتخاب درست این قهرمانان و برقراری تعادل بین قدرت‌های آن‌ها، کلید پیروزی شما خواهد بود.

– بازی Stardew Valley

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

بازی استاردو ولی یکی از محبوب‌ترین عناوین پیکسلی چند سال اخیر است. در این بازی نقش آفرینی، شما می‌توانید مزرعه دلخواه خود را طراحی کرده و بسازید. بازیکنان می‌توانند محصولات زراعی تولید کنند، حیوان اهلی پرورش دهند، غذا بپزند، ماهیگیری کنند و آیتم‌های مورد نیاز خود را بسازند. سبک پیکسلی بازی چشم نواز است و به این سبک عناوین زندگی روستایی، رنگ تازه‌ای می‌بخشد. در بازی Stardew Valley نه تنها می‌توانید با شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) تعامل داشته باشید بلکه حتی می‌توانید ازدواج کرده و یک خانواده تشکیل دهید! این بازی را در کنار دوستانتان هم می‌توانید انجام دهید.

– بازی Star Wars: Knights of the Old Republic

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

داستان این بازی 4 هزار سال قبل از اتفاقات نسخه‌های سینمایی رخ می‌دهد. استودیوی بایوور پس از عرضه آثار ناامید کننده اخیر شاید دیگر جادوی سابق را نداشته باشد اما این بازی جنگ ستارگان به شما یادآوری می‌کند که آن‌ها تا چه اندازه در توسعه بازی‌ها قدرتمند هستند. با اینکه نزدیک به هفده سال از عرضه بازی Star Wars: Knights of the Old Republic گذشته اما هنوز هم جذابیت‌های خود را حفظ کرده و در ژانر نقش آفرینی یکی از بهترین‌ها است. بازی آزادی عمل زیادی به شما می‌دهد و حق انتخاب بالایی دارید.

– بازی Langrisser Mobile

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

این بازی استراتژی نوبتی به شکلی ساخته شده که هم می‌تواند برای بازیکنان حرفه‌ای چالش ایجاد کند و هم بازیکنان آماتور را جذب نماید. در این بازی، باید نیروهای خود را با توجه به نقاط ضعف و قدرت دشمنان انتخاب کنید تا شانس رسیدن به پیروزی را داشته باشید. بازی Langrisser Mobile علاوه بر بخش داستانی تک نفره و ماموریت‌های فرعی،  بخش مبارزات PvP آنلاین هم دارد که در آنجا با دیگر بازیکنان رو به رو می‌شوید. خوشبختانه برای تجربه این بازی، نیازی نیست که اطلاعاتی از قسمت‌های قبلی مجموعه داشته باشید.

مطابق معمول عناوین فری تو پلی، بازی دارای بخش خرید درون برنامه‌ای هم هست اما تاثیر خاصی در روند آن ندارد و بدون هزینه کردن هم می‌توانید از این اثر لذت ببرید.

– بازی Evoland 2

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

ایوولند 2 سفری است در تاریخ بازی‌های ویدیویی و شما را با تحولات این عناوین در طول سال‌ها آشنا می‌کند. شخصیت‌های بازی وارد دوره‌ها و ژانرهای مختلف می‌شوند تا بتوانند دنیا را نجات بدهند. برگ برنده بازی هم همین تنوع بی‌نظیر و خاطره انگیز بودن آن است. بازی Evoland 2 در یک مرحله، یک اثر پلتفرمر سایداسکرولینگ شبیه به مجموعه زلدا است و در مرحله بعد، تبدیل به یک اثر شوتر یا یک بازی کارتی می‌شود. برخلاف قسمت اول که نسبتا کوتاه بود، این شماره طولانی‌تر است و خاطرات زیادی را برای بازی دوستان قدیمی زنده می‌کند.

– بازی Valkyrie Profile: Lenneth

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

بازی والکیری پروفایل یک اثر نقش آفرینی کلاسیک از دوران طلایی پلی استیشن 1 است که حالا به دنیای گوشی‌های هوشمند آمده است. بازی Valkyrie Profile: Lenneth در کنار یک داستان فوق العاده، سیستم مبارزه درخشانی دارد و از پازل‌های هوشمندانه‌ای بهره می‌برد. این بازی شاید قدیمی باشد اما به راحتی با آثار مدرن این روزها رقابت می‌کند و اثر برجسته‌ای است که چندین نسل با آن خاطره دارند.

– بازی Into The Dark: Narakan

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

بازی به سوی تاریکی بر خلاف ظاهر ساده‌اش، یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل چند سال اخیر است. شما در نقش قهرمانی بازی می‌کنید که مبتلا به فراموشی است و باید به او کمک کنید تا بتواند خاطرات خود را به یاد بیاورد. با یادآوری خاطرات، حتی می‌توانید سلاح به دست بیاورید و هر اسلحه، قابلیت‌های خاصی دارد. سیستم مبارزه بازی به صورت نوبتی است و در کنار بخش داستانی، یک بخش بی نهایت هم دارد که آنجا می‌توانید با مکانیک‌های گیم پلی اثر آشنایی بیشتری پیدا کنید.

– بازی Darkest Dungeon

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

زیرژانر دانجن کرالر (Dungeon-crawler) معمولا با عناوین نقش آفرینی اکشن بزرگی همانند دیابلو (Diablo) یا پث آف اگزایل (Path of Exile) شناخته می‌شود اما بازی Darkest Dungeon هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دارکست دانجن بسیار سخت است و شما را بارها به شکلی ناجوانمردانه مجازات می‌کند. همانند سری بازی ایکس کام (XCOM)، سیستم مبارزه نوبتی بازی بر پایه احتمالات استوار است (شاید حمله شما باعث نابودی دشمن شود یا شاید اتفاقات دیگری رخ دهد). در مبارزات، هیچ تضمینی برای پیروزی وجود ندارد که شاید برای مخاطب عادی، آزاردهنده باشد.

– بازی Severed

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

ساشا در یک دنیای زیرزمینی ترسناک گرفتار شده تا بتواند خانواده‌اش را نجات دهد و یک شمشیر عجیب و غریب هم در دستان او است. بازی Severed یکی از بهترین عناوین اپل در سال 2016 بود و پس از گذشت چهار سال، هنوز هم جذابیت‌های خود را حفظ کرده. شما باید به ساشا کمک کنید تا خانواده‌اش را پیدا کند و با هیولاهای مختلف زیرزمینی به مبارزه بپردازید. چالش بازی در این است که دشمنان از زوایای مختلف به شما حمله می‌کنند و برای زنده ماندن، باید در زمینه دفاع و حمله، زمان بندی درستی داشته باشید.

– بازی Six Ages: Ride Like The Wind

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

دنباله معنوی بازی پادشاه اژدها (King of Dragon Pass)، با تلفیق درست ژانرهای استراتژی و نقش آفرینی توانسته به اثر قابل قبولی تبدیل شود. شما باید مردم دهکده خود را رهبری کنید و سرنوشت آن‌ها در دستانتان قرار دارد. همانند پادشاه اژدها، در اینجا هم بیش از 400 صحنه حساس وجود دارد که باید تصمیمات مهمی اتخاذ کنید و انتخاب‌های شما نقشی اساسی در پیشرفت داستان دارد. ناگفته نماند که برای تجربه ایده آل این بازی، باید زبان انگلیسی شما بسیار خوب باشد زیرا با اثری رو به رو هستید که به شدت مبتنی بر متن است.

– بازی Warhammer Quest 2

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

در این بازی می‌توانید قهرمانانی از نژادهای مختلف دنیای وارهمر را در اختیار بگیرید و در سفری حماسی برای یافتن یک شی مرموز ماورایی، شرکت کنید و با دشمنان مختلف به مبارزه بپردازید. گیم پلی بازی عالی است و بخش داستانی آن بیش از 10 مرحله اصلی و تعداد زیادی ماموریت فرعی دارد. اگر بازی شما را راضی کرد، می‌توانید بسته‌های الحاقی آن را هم خریداری کنید که ماموریت‌ها و شخصیت‌های جدیدی را باز می‌کنند.

– بازی Cat Quest

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

اگر از آثار نقش آفرینی سیاه، پیچیده و عمیق خسته شده‌اید، باید بازی Cat Quest را تجربه کنید که شما را به دنیای گربه‌ها می‌برد. بازی از سیستم مبارزه بی درنگ (ریل تایم) استفاده می‌کند و در مبارزات، قرار گرفتن در موقعیت مناسب و زمانبندی درست اهمیت دارد. با پیشرفت در بازی، می‌توانید به قدرت‌های جادویی نیز دست پیدا کنید و از گیم پلی متنوع بازی لذت بیشتری ببرید. در این بازی مناطق زیادی وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید به گشت و گذار بپردازید و برای ساعت‌ها خوش بگذرانید.

– بازی The World Ends With You

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

نسخه پورت یکی از بهترین عناوین کنسول نینتندو دی اس که حالا برای اندروید و آی او اس هم در دسترس است. این بازی نقش آفرینی ژاپنی سیاه و پیچیده، شما را در نقش پسری به نام نِکو (Neku) قرار می‌دهد که باید برای نجات جان خود مبارزه کند. نقطه قوت بازی در جلوه‌های بصری خاص آن است که هر نوع مخاطبی را هیجان زده می‌کند.

– بازی Reigns: Game of Thrones

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

  • قیمت: 3.99 دلار
  • دانلود نسخه اندروید / دانلود نسخه آی او اس

طرفداران مجموعه سلطنت، بدون شک از این نسخه مخصوص مجموعه بازی تاج و تخت استقبال خواهند کرد. از بین ۹ شخصیت اصلی سریال، یکی را انتخاب کرده و مدیریت دنیای وستروس را در دست بگیرید. اما اتفاقاتی که رخ می‌دهند واقعی نیستند و در واقع شما در ذهن شخصیت ملیساندر (Melisandre) بازی می‌کنید و چیزهایی که می‌بینید، دیدگاه او نسبت به عملکرد این شخصیت‌ها است (اینکه اگر آن‌ها واقعا بر روی تخت آهنین بنشینند، چه کارهایی انجام می‌دهند). هر کدام از این شخصیت‌ها با چالش‌های خاص خود رو به رو می‌شوند و با پیشرفت در بازی، می‌توانید بخش‌های داستانی و شخصیت‌های بیشتری را باز کنید.

– بازی Star Traders: Frontiers

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

یک بازی فضایی که شما را در یک دنیای سندباکس قرار می‌دهد و هدایت سفینه شخصی خود را در آن بر عهده دارید. در بازی کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید، از شکار خلافکاران برای پول تا حمل و نقل محموله‌های گران قیمت، شخصی سازی سفینه، استخدام خدمه و گشت و گذار در فضای بیکران. اگر به آثار فضایی و علمی تخیلی علاقه‌مند هستید، بازی Star Traders: Frontiers انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

– بازی Rogue Wizards

بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل

این بازی استراتژی نوبتی با اینکه دارای گرافیک کارتونی است اما گستردگی خوبی دارد و جزئیات زیادی در آن به چشم می‌خورد که تحسین برانگیز جلوه می‌کنند. بازی Rogue Wizards به شکل غیرمنتظره‌ای اعتیادآور است و حتی صفحه نمایش لمسی هم باعث نشده تا از عمق تاکتیکی آن کاسته شود. در این بازی می‌توانید شهر خود را گسترش دهید و اگر هم علاقه‌ای به خرید آیتم و تجهیزات ندارید، با تماشای ویدیوهای تبلیغاتی کوتاه، می‌توانید الماس به دست آورده و هر آنچه که دوست دارید را ارتقا دهید.

علاوه بر آثار ذکر شده، بازی‌هایی همچون تورمنت (Planescape: Torment) و تایتان کوئست (Titan Quest) را نیز فراموش نکنید که از عناوین برجسته و جریان ساز این ژانر به حساب می‌آیند.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های نقش آفرینی موبایل برای اندروید و آی او اس را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قیمتاش برای این بازی گرونه