واکسن کرونا

واکسن کرونا 50 تا 60 درصد موثر است؛ لزوم رعایت بهداشت عمومی

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از تاثیر 50 تا 60 درصدی واکسن کرونا خبر داد و گفت رعایت بهداشت عمومی برای کنترل بیماری کووید 19 همچنان ضروری است.

آنتونی فوسی (Anthony Fauci)، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا عنوان کرد واکسن تایید شده کروناویروس فقط 50 تا 60 درصد موثر است و به همین دلیل ساکنان این سیاره باید اقدامات بهداشت عمومی را تا زمان کنترل این بیماری در دستور کار قرار دهند.

تاثیر واکسن کرونا چقدر است؟

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در ادامه بیان کرد ما هنوز از کارآیی دقیق واکسن کرونا اطلاعی نداریم و در واقع هدفمان این است که این واکسن بتواند 75 درصد یا بیشتر موثر باشد، اما متاسفانه شانس موثر بودن واکسن کروناویروس آنچنان نخواهد بود و به همین دلیل می‌بایست رویکرد بهداشت عمومی را همواره رعایت کرد.

استیون هان، کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا نیز اعلام کرد می‌بایست متخصصان به صورت جداگانه کاندیداهای واکسن کرونا تایید شده را مجددا مورد بررسی قرار دهند.  آنتونی فوسی در پایان خاطرنشان کرد تا نوامبر یا دسامبر سال جاری واکسن کروناویروس شرکت مدرنا آماده خواهد شد که تا اوایل سال 2021 حدود ده‌ها میلیون دوز واکسن و تا پایان سال 2021 یک میلیارد دوز واکسن روانه بازار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ما که هنوز به واکسنش دستیابی پیدا نکردیم پس فعلا باید بهداشت فردی رو رعایت کنیم

  2. واکسن ۶۰ درصد موثره و ۷۰ درصد مکه علامت ندارند خوب این آمار خیلی خوبه دیگه