شرکت HDM Global

سرمایه‌گذاری عظیم گوگل و کوالکام روی شرکت HDM Global ،‌ سازنده گوشی‌های نوکیا

دو شرکت گوگل و کوالکام برای تقویت شرکت HDM Global در تولید و عرضه گوشی‌های 5G در سطح جهان، سرمایه‌گذاری عظیمی را در این کمپانی انجام داده‌اند.

شرکت HMD Global به عنوان سازنده گوشی های نوکیا رسماً اعلام کرده که دو شرکت گوگل و کوالکام سرمایه‌گذاری عظیمی را در این کمپانی انجام داده‌اند. ظاهرآً مبلغ این سرمایه‌گذاری 230 میلیون دلار بوده است. اگرچه اچ ام دی گلوبال تمام جزئیات آن را فاش نکرده است، اما می‌تواند نویدبخش توسعه‌ی گوشی‌های نوکیا در آینده باشد.

گوگل شرکت HDM Global را جایگزین هواوی می‌کند

به گزارش این شرکت، 230 میلیون دلار تزریق شده می‌تواند به رونمایی هر چه بیشتر گوشی‌های 5G برند نوکیا سرعت ببخشد و به عرضه گوشی‌های مجهز به شبکه 5 جی در سطح جهان کمک کند. و در کنار این، با توجه به تحریم هواوی از سوی دولت ایالات متحده، گوگل به دنبال سوق دادن یک گوشی ساز جدید به سمت برترین سازندگان اسمارت فون‌ها است.

از آنجا که اچ ام دی گلوبال برخی از املاک و دارایی‌های خود از جمله دیتاسنترش را در خاک فنلاند نگهداری می‌کند، بنابراین می‌تواند از جنگ تجاری به وجود آمده بین چین و ایالات متحده بدون هرگونه آسیبی فاصله بگیرد. شرکت اچ ام دی سال 2016 در فنلاند تأسیس شد. این شرکت، حق انحصاری استفاده از برند «نوکیا» را به مدت 10 سال از مایکروسافت خریداری کرده است.