کیا سونت

کیا سونت معرفی شد؛ با کوچکترین کراس اوور Kia آشنا شوید

کیا سونت – Kia Sonet به صورت رسمی معرفی شد. این خودرو کوچکترین کراس اوور کیا برای بازار هند و سایر بازارهای جهانی محسوب می‌شود.

در سبد محصولات شرکت کره‌ای کیا کراس اوورهای متعددی وجود دارد، اما با این حال مسئولان این شرکت از کراس اوور جدیدی به نام سونت پرده‌برداری کردند. این کراس اوور کوچک و ساب کامپکت تا پایان سال 2020 در کلاس خودروهای زیر 4 متر در بازار هند و سپس در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. تا به امروز جزئیات مدل‌های مختلف این خودرو برای سایر بازارهایی که در آنها عرضه خواهد شد، منتشر نشده است، از این رو در این مقاله شما را فقط با مدل هندی کیا سونت آشنا خواهیم کرد.

مشخصات کیا سونت

کیا سونت

طراحی ظاهری این کراس اوور نسبت به سایر محصولات این خودروساز کره‌ای متفاوت است. در بخش جلو شاهد جلوپنجره امضایی پوزه ببر کیا هستیم که در کنار آن چراغ‌های LED همانند جواهر و دی‌لایت‌های LED شبیه طرح ضربان قلب به چشم می‌خورند. کیا به دنبال ساخت خودرویی جوان‌پسند بوده و در همین راستا برای این خودرو رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی برش کریستالی، چراغ‌های عقب LED با طرح ضربان قلب، شیشه عقب که تا دو طرف خودرو کشیده شده و ساختار ویژه ستون C را در نظر گرفته است.

کیا سونت

کابین کیا سونت نیز مدرن بوده و هنگام ورود شاهد یک نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی در کنار صفحه آمپر دیجیتالی 4.2 اینچی هستیم. از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به غربلیک فرمان اسپرت، طراحی زاویه‌دار داشبورد و کنسول مرکزی جمع‌وجور که فقط دارای چند دکمه ضروری است اشاره کرد. طبق اعلام شرکت کیا این خودرو از متریال با کیفیتی بهره می‌برد و تمام سرنشینان از فضای کافی و ارگونومی مناسب بهره می‌برند.

کیا سونت

شرکت کیا برای نخستین بار در این سگمنت برای محصول سونت امکاناتی چون نورپردازی داخلی LED، تهویه صندلی‌های جلو، سیستم صوتی پریمیوم Bose با هفت بلندگو و یک ساب‌ووفر، دستگاه تصفیه هوای هوشمند با محافظت در برابر ویروس، اطلاعات زنده ترافیک و به‌روزرسانی نقشه‌ها از طریق اینترنت و نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی HD با ناوبری را ارائه می‌کند. از سایر امکانات این خودرو می‌توان به شارژر بی سیم گوشی های هوشمند، قابلیت استارت موتور از راه دور، چند حالت رانندگی و کنترل چسبندگی در مدل‌های اتوماتیک اشاره کرد.

کیا سونت

کیا سونت در بازار هند با دو موتور بنزینی و یک نسخه دیزلی به فروش خواهد رسید. موتور بنزینی پایه یک مدل 1.2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی است و موتور دوم نیز مدل 1 لیتری سه سیلندر توربو خواهد بود. البته مشتریان هندی می‌توانند موتور 1.5 لیتری توربو دیزل را نیز سفارش دهند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس‌های 5 سرعت و 6 سرعت دستی در کنار مدل‌های 7 سرعت اتوماتیک دو کلاچه و 6 سرعت دستی هوشمند جدید یا iMT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

کیا سونت

شرکت کیا اعلام کرد پویایی و سیستم تعلیق این کراس اوور به نوعی تنظیم شده که می‌تواند برای مشتریان لذت رانندگی بالایی را ارائه دهد. این خودرو در دو نسخه استاندارد و نسخه اسپرت GT-Line به فروش خواهد رسید و به عنوان جدیدترین محصول جهانی شرکت کیا در هند پس از مدل بزرگ‌تر سلتوس خواهد بود که کارخانه کیا در آندرا پرادش هند وظیفه تولید آن را بر عهده خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*