خودروهای وارداتی

خودروهای وارداتی باقی مانده در مناطق آزاد ترخیص شدند

مدیر توسعه صادرات، گمرک و ارزش افزوده مناطق آزاد اعلام کرد تعدادی از خودروهای وارداتی باقی مانده در مناطق آزاد ترخیص شدند.

از 12 هزار خودرو وارداتی که طی سال‌های اخیر به دلایل مختلفی چون شرایط ارزی و ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو در گمرک‌ها و بنادر کشور دپو شده بودند، تعدادی از آنها به مناطق آزاد مربوط می‌شود. در همین راستا به تازگی با اعلام مدیر توسعه صادرات، گمرک و ارزش افزوده مناطق آزاد، برخی از خودروهای وارداتی باقی مانده در مناطق آزاد ترخیص شدند.

جزئیات ترخیص خودروهای وارداتی در مناطق آزاد

بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران در نیمه دوم سال 97 نخستین فرصت به مالکان خودرو وارداتی داده شد تا کالای خود را از گمرک آزاد کنند. پس از آن چندین بار نیز این فرصت برای آنها تمدید شد تا این که برای چهارمین بار در اواخر مردادماه به عنوان آخرین بار این مهلت تمدید گردید. تا پایان مرحله سوم نیز عمده خودروهای وارداتی باقی مانده ترخیص شدند و فقط 3700 دستگاه باقی مانده بود.

در همین رابطه به تازگی ناصر خرمالی، مدیر توسعه صادرات، گمرک و ارزش افزوده مناطق آزاد عنوان کرد طبق مصوبه هیئت‌وزیران عمده خودروهای این مناطق که حدود 250 دستگاه بود آزاد شدند. وی افزود با این وجود تعدادی با توجه به نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری اجازه ترخیص ندارند. خرمالی تاکید کرد خودروهای باقی مانده مناطق آزاد فقط برای تردد در این مناطق به کشور وارد شده و به دلیل تغییر قوانین و ضوابط واردات خودرو با مشکل عدم ثبت سفارش و بالای 2500 سی‌سی روبه‌رو شدند که در این بین برخی از خودروهای ساخت آمریکا یا سفارش آمریکا وجود دارند.

مدیر توسعه صادرات، گمرک و ارزش افزوده در پایان خاطرنشان کرد:

تمامی خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی و بدون ثبت سفارش مناطق آزاد با توجه به قوانین مربوط به این مناطق شرایط ترخیص پیدا کردند، اما خودروهای ساخت و تولید آمریکا و یا سفارش آمریکا مشکل حقوقی داشته و ترخیص نشده‌اند که تعداد آنها به حدود ۷۰ دستگاه می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*