حذف بازی Fortnite - فورتنایت

حذف بازی Fortnite از گوگل پلی و اپ استور؛ علت تحریم فورتنایت چیست؟

تصمیمات اخیر شرکت اپیک گیمز در نهایت به برداشته شدن و حذف بازی Fortnite – فورتنایت از گوگل پلی و همچنین اپ استور منجر شد.

فورتنایت همان بازی محبوبی است که چند سال پیش، از اولین عناوین محبوب سبک بتل رویال (Battle Royale)، در کنار عناوینی چون PUBG و Call of Duty حساب می‌شود. با این حال پس از موفقیت آن در کنسول‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان، شرکت اپیک گیمز در سال گذشته تصمیم گرفت تا نسخه مخصوص این بازی را برای گوشی‌های هوشمند نیز طراحی کند و در دسترس کاربران قرار دهد. درحالی که مسائل مالی، همیشه سد راه این شرکت بوده است.

نسخه اندروید و iOS بازی Fortnite، مدت‌هاست که برای قرار گرفتن در فروشگاه‌های مخصوص این دو پلتفرم، مشکلاتی را داشته است. در سال گذشته، کاربران پلتفرم اندروید برای دریافت این بازی، مجبور به نصب یک لانچر مخصوص از Epic Games بودند تا بازی را پس از دریافت نصب کنند. درحالی که امسال، پس از مذاکرات بین گوگل و اپیک گیمز، بالاخره تصمیم بر آن شد که این بازی بالاخره در لیست عناوین حاضر در گوگل پلی قرار بگیرد.

حذف بازی Fortnite از گوگل پلی و اپ استور

حذف بازی Fortnite

روز گذشته ابتدا این اپل بود که بازی فورتنایت را از لیست بازی‌های اپ استور پاک کرد. دلیل این تصمیم، به خاطر ایجاد کردن درگاه‌های پرداختی مستقیم، توسط شرکت اپیک گیمز بود؛ بدین صورت که بازیکنان، به جای پرداخت درون شبکه توسط اپ استور، مستقیما از اپیک گیمز خرید خود را انجام می‌دادند. درحالی که طبق اعلام اپل، این عمل خلاف قوانین بوده و تمامی پرداخت‌های مربوط به برنامه‌های اپ استور، باید زیر نظر این شرکت انجام شود.

پس از اپل، اینبار نوبت گوگل بود تا این بازی را امروز از لیست عناوین فروشگاه گوگل پلی پاک کند؛ با دلیلی کاملا مشابه. با این وجود، اپیک گیمز چندان هم بی سر و صدا از اتفاقات اخیر رد نشده است.

شکایت Epic Games از گوگل و اپل برای برداشته شدن بازی فورتنایت

حذف بازی Fortnite

پس از اتفاقات اخیر، اینبار اپیک گیمز جلوتر آمده تا با افشای معاملات این دو شرکت، برای آن‌ها پرونده‌سازی کند.

طبق اعلام این شرکت، ایجاد یک درگاه پرداختی امن و مستقیم، در کنار قرار دادن تخفیف (با حذف واسطه) برای بازیکنان، تنها دلایلی بوده‌اند که باعث حذف این بازی از فروشگاه‌های مجازی مذکور شده‌اند. درحالی که بدون روش پرداخت مستقیم، اپل و گوگل هرکدام سهمی ۳۰ درصدی از پرداخت‌های درون شبکه این بازی را دریافت می‌کرده‌اند؛ چیزی که به گفته اپیک گیمز، یک کلاه‌برداری آشکار محسوب می‌شود.

حذف بازی Fortnite اپیک گیمز

به نحوی می‌توان اظهار کرد که واکنش و حرکت سریع این شرکت، نوعی به دام انداختن گوگل و اپل بوده تا از معاملات مالی آن‌ها پرده‌برداری شود. حال که میزان سود دریافتی هرکدام از این دو آشکار شده، به نظر می‌رسد که پرونده تشکیل شده، به نفع اپیک گیمز پیش خواهد رفت.

با این وجود، کاربران iOS دیگر نمی‌توانند این بازی را در گوشی خود نصب کنند. اما همانطور که می‌دانید، نصب بازی در پلتفرم اندروید بسیار با iOS متفاوت است و شما می‌توانید از هر منبعی در کنار Google Play Store برنامه و بازی مورد نظر خود را دریافت کنید. بنابراین، بازی Fortnite همچنان در لانچر اصلی اپیک گیمز و همچنین Galaxy Apps مخصوص گوشی‌های سامسونگ قابل دریافت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*