گرم ترین نقاط کره زمین

با گرم‌ترین نقاط کره زمین آشنا شوید؛ از کویر لوت تا ربع‌الخالی

در این ویدیو به سراغ گرم ترین نقاط کره زمین رفته‌ایم تا ببینیم شهر محل زندگی و خانه ما نسبت به برخی دیگر از مناطق جهان تا چه اندازه خنک و مطبوع است!

کره زمین طی سال‌های اخیر به واسطه افزایش میزان گازهای گلخانه‌ای و تغییر شرایط جوی روبه گرم شدن گذاشته است و طی این روزهای تابستانی بیش از هر زمان دیگری متوجه افزایش دمای جهان نسبت به گذشته می‌شویم. طی 100 سال اخیر، کره زمین به‌طورغیرطبیعی حدود 0.74 درجه‌ی سانتی‌گراد گرم‌تر شده که این موضوع محققان را بسیار نگران کرده‌است. 10 مورد از گرم‌ترین سال‌های جهان تنها از سال 1990 تا سال 2007 به ثبت رسیده که نشان می‌دهد محیط زیست ما تا چه اندازه داغ‌تر شده‌است.

گرم ترین نقاط کره زمین

دانلود ویدیو

انسان تقریبا از دهه‌ی 1880 میلادی تا به امروز دمای هوا را ثبت کرده که نمودار آن به طور کلی صعودی است. بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها تا سال 2100 یعنی کمتر از 80 سال دیگر میزان گرمای هوا و خشکسالی به حدی می‌رسد که شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده، طوفان و نزاع بر سر آب خواهیم بود. دانشمندان تنها راه جلوگیری از فرا رسیدن این آینده تاریک را مصرف بهینه سوخت و انرژی، افزایش سطح فضای سبز و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها، بازیافت مواد و استفاده از انرژی‌های جایگزین سوخت‌های فسیلی می‌دانند.