هواوی میت بوک ایکس 2020

هواوی میت بوک ایکس 2020 می‌تواند نخستین لپ تاپ ویندوزی با ترک پد حساس به فشار باشد

بر اساس شایعات هواوی میت بوک ایکس 2020 – Huawei MateBook X 2020 به یک ترک پد حساس به فشار مجهز می‌شود تا نخستین لپ تاپ ویندوزی شامل آن شود.

علاوه بر گوشی‌های هوشمند، هواوی طیف گسترده‌ای از لپ تاپ‌ها را نیز هم با برند خود و هم برند زیرمجموعه‌اش، آنر به فروش می‌رساند. شرکت آنر خودش را آماده‌ی رونمایی از لپ تاپ‌های گیمینگ سری Hunter خود با قدرت‌گیری از پردازنده اینتل می‌کند. در سمتی دیگر هواوی نیز 4 روز دیگر، 19 آگوست (29 مرداد) میزبان یک رویداد خبری است که گفته می‌شود در آن از لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس 2020 رونمایی خواهد کرد. نسل اول این لپ تاپ در سال 2017 معرفی شده بود. با توجه به یک خبر جدید نشت کرده، این دیوایس می‌تواند نخستین لپ تاپی باشد که به یک ترک پد حساس به فشار مجهز است.

لپ تاپ‌های مک بوک اپل از سال 2015 به یک ترک پد حساس به فشار به نام  فورس تاچ “Force Touch” مجهز هستند. آن‌ها حتی از کلید فیزیکی نیز استفاده نمی‌کنند، بلکه یک موتور ویبره که در زیر ترک پد قرار گرفته این حس را به شما منتقل می‌کنند که انگار در حال کلیک روی یک دکمه هستید. این دقیقاً همان ویژگی است که اپل برای دکمه هوم آیفون 7/7 پلاس، آیفون 8/8 پلاس و آیفون اس ای 2020 خود نیز به کار گرفته است.

اما اکنون یک بلاگر چینی در مطلبی نوشته است که لپ تاپ Huawei MateBook X 2020 نخستین لپ تاپ ویندوزی مجهز به ترک پد حساس به فشار خواهد بود. ظاهراً هواوی نام “Free Touch” را برای این فناوری خود برگزیده است. اگرچه وی مطمئن نیست هواوی بخواهد از یک موتور خطی در زیر آن استفاده کند.

با بهره‌گیری از این ویژگی و پشتیبانی از Windows Precision Driver، ترک پد لپ تاپ جدید هواوی می‌تواند بهترین ترک پدی باشد که در یک لپ تاپ ویندوزی موجود در بازار خواهید یافت. البته همه‌ی این جزئیات به تأیید شدن توسط سازنده نیاز دارد.