کتابخوان الکترونیک آمازون با نمایشگر e-Ink به بازار می آید

 

 

کتابخوان های الکترونیک با نمایشگر e-Ink واقعا دوست داشتنی هستند. هر چند آنها سیاه و سفید اند اما به هر حال چون نتیجه کار در این فناوری کاملا مشابه کاغذ است، مطالعه را بسیار لذت بخش می کند. تا به حال چند شرکت مختلف فناوری e-Ink رنگی را هم تولید کرده اند اما به خاطر برخی محدودیت های فنی شاهد ارایه گسترده آنها روی کتابخوان های الکترونیک نبوده ایم.
حالا به نظر می رسد شرکت آمازون قصد دارد در رقابت با تبلت ها یک کتابخوان الکترونیک با نمایشگر e-ink رنگی وارد بازار کند و انگار تا ماه آینده شاهد ورود این محصول ۶ اینچی به بازار خواهیم بود.
در کنار آن آمازون می گوید مدل ۱۰ اینچی کیندل فایر را هم در سه ماهه دوم امسال وارد بازار می کند. این شرکت پیش بینی می کند ماهیانه ۳ میلیون کتابخوان کیندل با نمایشگر e-ink رنگی وارد بازار کند.
بد نیست بدانید شرکت های مختلفی کتابخوان الکترونیک با نمایشگر رنگی وارد بازار کرده اند اما اغلب آنها از فناوری هایی مانند LCD برای نمایشگر استفاده کرده اند که بعد از مدتی استفاده چشم را خسته می کند. مزیت بزرگ فناوری e-ink در اینجا است که نمایشگر از خود نوری ساطع نمی کند و همانطور که گفته شد، تصاویر تولید شده کاملا مانند کاغذ هستند. اما محدودیت این نمایشگرها در اینجا است که قادر به نمایش مناسب تصاویر متحرک و ویدیو ها نیستند و تنها برای مطالعه کتاب مناسب هستند.
منبع BGR 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه