تشکیل کارگروه رسمی تحقیق در مورد یوفوها توسط وزارت دفاع آمریکا

تشکیل کارگروه رسمی تحقیق در مورد یوفوها توسط وزارت دفاع آمریکا

وزارت دفاع آمریکا اخیرا اعلام کرده که یک کارگروه را برای تحقیق در مورد یوفوها (UFO) یا همان اشیا ناشناس پرنده تشکیل داده است؛ این اولین بار در سال‌های اخیر بوده که نهاد مورد نظر دست به چنین اقدام علنی می‌زند.

تحقیق در مورد یوفوها (UFO) یا همان اشیا ناشناس پرنده هدف کارگروه جدیدی بوده که توسط وزارت دفاع آمریکا تشکیل شده است؛ طبق تازه‌ترین اخبار منتشر شده، این نهاد آمریکایی از این پس به صورت رسمی و علنی تحقیقات جدی را در رابطه با اشیا پرنده ناشناخته شروع خواهد کرد.

خبر تشکیل کارگروه مورد نظر توسط وزارت دفاع تنها هفته‌ها پس از انتشار ویدیو برخورد خلبان‌های جت‌های آمریکایی با یوفو منتشر شده است؛ در هفته‌های گذشته نهاد مورد نظر علاوه بر انتشار چندین کلیپ که در آن‌ها اشیا پرنده ناشناسی در دوربین جت‌های جنگی دیده می‌شوند، صحت کلیپ‌ها را تایید کرد و گفته شده که آنچه در این ویدیوها می‌بینیم، نمونه‌های بارزی از «پدیده‌های هوایی ناشناخته» (UAPs) هستند.

پدیده هوایی ناشناخته نام رسمی و جدیدی بوده که دولت ایالات متحده برای یوفوها انتخاب کرده و از آنجایی که در طول دهه‌های گذشته، نام یوفوها با تئوری‌های عجیب و غریب مطرح شده در مورد موجودات فرازمینی و آدم فضایی‌ها گره خورده، وزارت دفاع قصد دارد تا با به کار گیری نام جدید، تا حد ممکن از تئوری‌ها و تصورات مورد نظر دوری کند.

تحقیق در مورد یوفوها

در حالی که سال 2020 پر از اتفاقات عجیب و غریب و ناخوشایند بوده، بسیاری انتظار این را دارند که خبر واقعی بودن موجودات فضایی و آشکار شدن تلاش‌های سری دولت آمریکا برای تحقیق در مورد یوفوها هم تا قبل از پایان این سال اعلام شود.

البته احتمال وقوع چنین اتفاقی کم بوده، اما انتشار ویدیوهایی که به آن‌ها اشاره کردیم و همچنین اخبار دیگر در مورد تلاش‌های دولت ایالات متحده برای بررسی پدیده‌های ناشناخته هوایی، تا حداکثر میزان ممکن توجه علاقه‌مندان به موضوع فرازمینی‌ها را جلب کرده است.

اما ماجرای این ویدیوها چه بود؟ در سال 2017، سه ویدیو ثبت شده توسط دوربین جت‌های نیروی دریایی آمریکا به صورت غیر رسمی در اختیار عموم مردم قرار گرفت؛ در هر کدام از این کلیپ‌ها اشیا پرنده‌ای دیده می‌شوند که دقیقا مطابق تعریف رسمی یوفوها، در حال پرواز هستند و کسی نمی‌داند که دقیقا ماهیت این اشیا چیست.

در واقع رفتارهای مشاهده شده از هرکدام از یوفوهای این کلیپ‌ها با آنچه از تجهیزات ساخت دست بشر انتظار می‌رود، به هیچ وجه مطابقت نداشته و به دلیل ناتوانی متخصصان و تمامی مخاطبان در مشخص کردن ماهیت یوفوها، کلیپ‌های مورد نظر تا این حد خبرساز شده‌اند.

در این ویدیوها صدای خلبان‌های ارتش را می‌شنویم که شوک، شگفت‌زدگی و سردرگمی خود را در مورد آنچه مشاهده شده، ابراز می‌کنند و در ماه آوریل گذشته و قبل از انتشار خبر تشکیل کارگروه تحقیق در مورد یوفوها وزارت دفاع آمریکا رسما صحت این ویدیوها را تایید کرد.

برخورد جت‌های آمریکایی با یوفو

 

در هفته‌های گذشته هم گزارش‌های عجیب و غریبی در مورد وسایل نقلیه‌ای منتشر شد که روی سیاره زمین ساخته نشده‌اند؛ این گزارش‌ها ضمیمه تازه‌ترین مقاله‌های روزنامه معتبر نیویورک تایمز در مورد پدیده‌های ناشناخته هوایی بودند و گفته شده که دولت آمریکا از وجود این وسایل نقلیه فرازمینی باخبر است.

انتشار گزارش‌های مورد نظر افکار عمومی را به فکر این سوال انداخته که دولت آمریکا دقیقا به چه تکنولوژی‌هایی دسترسی دارد که عموم مردم از آن‌ها بی‌خبر هستند؟

در رابطه با تمامی این اخبار عجیب و غریب و گیج کننده، روز گذشته (14 آگوست) وزارت دفاع آمریکا رسما از تشکیل کارگروهی به نام UAPTF خبر داد؛ این اسم اختصار عنوان کلی «کارگروه پدیده‌های ناشناخته هوایی» بوده و همان‌طور که اعلام شد، افراد دارای مسئولیت در این کارگروه به تحقیق در مورد یوفوها خواهند پرداخت.

کارگروه مورد نظر توسط نیروی دریایی آمریکا هدایت خواهد شد و در نهایت تمامی افراد دخیل به دفتر حفاظت و اطلاعات دولت گزارش خواهند داد. وزارت دفاع در توضیح تشکیل کارگروه UAPTF اعلام کرده که هدف اصلی، رسیدن به درک بهتر یوفوها و مشخص کردن ماهیت پدیده‌های ناشناخته هوایی است؛ افراد دارای مسئولیت در این کارگروه هم باید با پیدا کردن، تحلیل و فهرست بندی این اشیا پرنده ناشناس، از بی‌خطر بودن آن‌ها برای امنیت ملی آمریکا مطمئن شوند.

علاوه بر پاراگراف بالا، وزارت دفاع اطلاعات بیشتری در مورد اقدامات اخیر خود برای تحقیق در مورد یوفوها منتشر نکرده، اما گفته شده که اعضای کارگروه UAPTF با شاهدان عینی و کسانی که به شخصه اشیا پرنده ناشناس را دیده‌اند، مصاحبه خواهند کرد.