اپلیکیشن وی چت

آمار دانلود اپلیکیشن وی چت به دنبال ممنوعیت در آمریکا افزایش پیدا کرد

پس از این که رئیس جمهور آمریکا فرمان ممنوعیت WeChat را صادر کرد، آمار دانلود اپلیکیشن وی چت توسط کاربران آمریکایی به میزان چشمگیری افزایش یافت.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا فرمان جدیدی را صادر کرد که طبق آن از 45 روز دیگر اپلیکیشن وی چت از فروشگاه‌های اپل و گوگل حذف خواهد شد. این اپلیکیشن در زندگی دیجیتالی شهروندان چینی نقش محوری زیادی داشته است و بیش از 1 میلیارد کاربر چینی از آن برای انجام ارسال پیام، خرید و حتی پرداخت پول استفاده می‌کنند. از این رو با توجه به این که این اپلیکیشن به زودی از مارکت‌های معروف اندروید و آی او اس حذف خواهد شد، کاربران آمریکایی به نصب آن روی آوردند و حتی برخی اپلیکیشن سیگنال را جایگزین آن کرده‌اند.

افزایش دانلود اپلیکیشن وی چت در آمریکا

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، طی 6 روز گذشته دانلود اپلیکیشن WeChat نسبت به هفته قبل (پیش از صدور فرمان ممنوعیت) حدود 41 درصد افزایش یافته است. همچنین برخی از کاربران اپلیکیشن سیگنال را جایگزین WeChat کرده‌اند که میزان دانلود آن در آمریکا 30 درصد و در چین نیز حدود 90 درصد افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این برخی از کاربران وی چت برای جایگزینی این پیام رسان به دانلود اپلیکیشن کیوکیو (QQ) روی آوردند که هم‌اکنون شامل ممنوعیت آمریکا نمی‌شود. دانلود این اپلیکیشن پیام رسانی نیز طی هفته اخیر حدود 3 برابر رشد داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*