تبدیل آب دریا به آب شرب

یک فناوری جدید تبدیل آب دریا به آب شرب را در مدت 30 دقیقه ممکن می‌سازد

گروهی از محققان توانستند به کمک یک فناوری جدید فرایند تبدیل آب دریا به آب شرب را در مدت 30 دقیقه امکان‌پذیر سازند.

محققان استرالیایی با هدف قابل شرب کردن آب شور دریا یک فناوری جهانی را توسعه داده‌اند. در واقع در این فناوری فقط با یک فیلتر پیشرفته و قدرت نور مستقیم خورشید می‌توان مقادیر زیادی از آب دریا را در کمتر از 30 دقیقه برای نوشیدن ایمن کرد.

جزئیات تبدیل آب دریا به آب شرب ظرف مدت 30 دقیقه

دانشگاه موناش مستقر در ملبورن در گزارشی اعلام کرد این فیلتر ویژه به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به صورت روزانه از آب دریا صدها لیتر آب قابل نوشیدن تهیه کند و برای تصفیه آب فقط از نور مستقیم خورشید استفاده می‌کند. به کمک این فناوری تبدیل آب دریا به آب قابل خوراک برای کشورها به میزان چشمگیری صرفه اقتصادی به همراه خواهد شد.

محققان برای ساخت فیلترهای این فناوری از چهارچوب‌های فلزی آلی (MOF) استفاده کرده‌اند که در آن ترکیباتی از یون‌های فلزی یک ماده بلوری را ایجاد می‌کنند. در فرایند نمک‌زدایی نیز در گام نخست فیلتر موتوریزه شده MOF نمک‌های آب دریا را جدا می‌سازد. هوانتینگ وانگ از گروه مهندسی شیمی دانشگاه موناش در خصوص این فناوری جدید عنوان کرد شیرین کردن آب دریا یک راهکار مناسب برای بحران کمبود آب در سراسر دنیا محسوب می‌شود و این فناوری می‌تواند این حوزه را متحول سازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه