واکسن کرونا

چین پتنت نخستین واکسن کرونا خود را به ثبت رساند

رسانه‌های وابسته به دولت چین اعلام کردند این کشور به صورت رسمی پتنت نخستین واکسن کرونا خود را به ثبت رسانده است.

تیم چن وی به عنوان متخصص بیماری‌های عفونی چین نخستین پتنت (حق اختراع) واکسن کرونا خود را به ثبت رسانده است. نتایج آخرین آزمایش‌ها روی این واکسن نشان می‌دهد که پس از تزریق، بدن افراد از سطح ایمنی مناسبی در مقابل ویروس کرونا برخوردار می‌شود.

جزئیات ساخت واکسن کرونا توسط چین

طبق اعلام خبرگزاری دولتی چین و بر اساس اطلاعات منتشر شده از آزمایش‌های بالینی این واکسن در مجله انجمن پزشکی آمریکا (American Medical Association)، سطح ایمنی این واکسن بالا بوده و واکنش ایمنی مناسبی را در مقابل بیماری کووید 19 ایجاد می‌کند. این واکسن روی 320 داوطلب سالم در رده سنی 18 تا 59 سال مورد آزمایش قرار گرفته که از این تعداد 96 نفر در آزمایش بالینی مرحله نخست و 224 نفر هم در آزمایش‌های بالینی مرحله دوم شرکت کرده‌اند.

گفتنی است طی هفته اخیر وزارت بهداشت روسیه نیز از آغاز ساخت نخستین واکسن این کشور خبر داد. این واکسن در فاز نخست برای ایمن‌سازی پزشکان و کادر درمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در فاز دوم به مردم اختصاص پیدا خواهد کرد. واکسن کرونا روسیه توسط موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گاملایا (Gamaleya) به ثبت رسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. وقتی که کسی بالای واکسن روسیه اعتماد ندارد چرا بالای واکسن امریکا باور کرد
    مشکلات اقتصادی ایران باعث شده برخی ها فکر کنند امریکا از روسیه بهتر است. امریکا هم مانند مستکبرین سابق روسیه و انگلیس و اسپانیا و فرانسه دنبال استکبار است. درک میگنم دشمنی با آمریگا با عث شده تا مردم از فقر به شدت رنج ببرند اما آیا میخواهید برده آمریکا باشید؟ می خواهید معادن تان غارت شود؟ آیا میخواهید با سرنوشت کشور من افغانستان سر دچار شوید؟ کسانی که امریکا امریکا میگویند یک بار افغانستان بیاییند و تحقیق کنند. امیدوارم این سایت مربوط سی آی ای نباشد و از نشر کمنت چلو گیری نکنند.

  2. هزاران بار لعنت بر اين دولت آشغال كمونيست چين و دولت خراب شده ى روسيه جاسوس.

  3. الان همه ساختن ولی خدا می‌دونه کی عرضه عمومی شه

  4. مگه روسیه درست نکرد اول؟

    • چقدر ساده اى تو واكسن كجا بود آخه واكسنى كه ساخته ى دولت هاى كثيف جنايتكارى چون روسيه يا چين باشه بدرد زباله دونى ميخوره و بس.