لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس با تاچ پد حساس به فشار معرفی شد

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس معرفی شد. Huawei MateBook X نخستین لپ تاپ ویندوزی است که به یک تاچ پد حساس به فشار، مانند مک بوک‌های اپل مجهز است.

هواوی از نسل جدید لپ تاپ MateBook X خود با تغییراتی در طراحی و تاچ پد آپگرید شده رونمایی کرد. اگرچه زبان طراحی این لپ تاپ با نسخه Pro میت بوک ایکس یکسان است، اما تغییرات قابل توجهی در آن به وجود آمده که باعث شده وزن آن نسبت به ایکس پرو کاهش پیدا کرده و از 1.33 کیلوگرم به 1 کیلوگرم برسد. ضخامت این دستگاه نیز فقط 13.6 میلی‌متر است.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس

نمایشگر لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس از 13.9 اینچ به 13 اینچ کاهش پیدا کرده است، اما رزولوشن آن 3000 در 2000 پیکسل باقی مانده تا نسبت ابعاد 3:2 را ارائه کند. هواوی وعده داده است که این نمایشگر پوشش 100 درصدی از فضای رنگی sRGB دارد و حداکثر روشنایی 400 نیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. این نمایشگر همچنین نسبت ابعاد صفحه به بدنه 90 درصدی را ارائه می‌کند و از نوع لمسی است. با نگاهی به تصاویر منتشر شده از این لپ تاپ، متوجه حاشیه‌های بسیار باریک دور نمایشگر این دیوایس خواهید شد.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس

در قلب تپنده‌ی لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس از پردازنده Intel Core i5-10210U و Core i7-10510U به همراه 8 یا 16 گیگابایت رم LPDDR3 استفاده شده است. گزینه‌ی حافظه‌ی آن نیز به 512 گیگابایتی از نوع PCIe NVMe SSD محدود می‌شود. همچنین از آنجا که MateBook X نسخه کوچک‌تری از MateBook X Pro است، سازنده تصمیم گرفته از یک باتری 42 وات ساعتی در مقایسه با باتری 56 وات ساعتی مدل ایک پرو در آن استفاده کند.

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس

این لپ تاپ به یک کانکتور استاندارد USB-A مجهز است. کاربران می‌توانند از دو درگاه USB-C نیز استفاده کنند که یکی از آن‌ها برای شارژ هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیچ تغییرات بزرگی در صفحه کلید آن ایجاد نشده است. در اینجا یک دوربین مخفی زیر کلید وسطی ردیف کلیدهای Function قرار دارد و چهار اسپیکر در این لپ تاپ تعبیه شده است. اما بزرگ‌ترین تغییر به تاچ پد آن بازمی‌گردد. جایی که یک تاچ پد جدید با هدف رقابت با تاچ پد Force Touch مک بوک‌های اپل تعبیه شده است. هواوی می‌تواند این تاچ پد می‌تواند سطوح مختلف فشار را تشخیص دهد و با ارائه‌ی بازخوردهای لمسی، حس فشار دادن یک دکمه‌ی واقعی را به شما القا کند.

لپ تاپ جدید هواوی در چهار رنگ مختلف سبز (Emerald Green)، خاکستری (Space Gray)، نقره‌ای (Mystic Silver) و رزگلد (Rose Gold) عرضه خواهد شد. قیمت نسخه‌های مختلف آن به ترتیب زیر است:

نسخهقیمت
Core i5، 8GB, 512GB1،150 دلار
Core i5،‌ 16GB،‌ 512GB1،300 دلار
Core i7، 16GB، 512GB1،450 دلار