گوشی های قدیمی هواوی خدمات گوگل

گوشی های قدیمی هواوی همچنان از خدمات گوگل بهره‌مند خواهند بود

علیرغم شایعات، گوشی های قدیمی هواوی همچنان می‌توانند از خدمات گوگل بهره‌مند شوند و به‌روزرسانی‌های بعدی سیستم عامل اندروید را دریافت کنند.

هواوی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان در حال رویارویی با تحریم‌های سفت و سخت ایالات متحده و شرکت گوگل است. اما گاهی اوقات این جنگ اقتصادی، به جنگ رسانه‌ای نیز تبدیل می‌شود و اخباری در فضای مجازی منعکس می‌شود که هرگز رنگ واقعیت نخواهد بست.

اخیراً اخباری مبنی بر تمدید نشدن گواهی کلی موقت (TGL) که به هواوی اعطا شده بود، در رسانه‌ها پیچیده است و ادعا می‌شود گوشی های قدیمی هواوی که پیش از آغاز تحریم‌های ایالات متحده تولید شده‌اند نیز در خطر از دست دادن خدمات گوگل هستند. اما برخلاف شایعات، این گوشی‌های هوشمند همچنان طبق روال سابق می‌توانند از خدمات گوگل استفاده کرده و به‌روزرسانی‌های پلتفرم اندروید و پچ‌های امنیتی را دریافت کنند. همانند گوشی‌های قدیمی‌تر، محصولات جدیدتر که از بعد از آغاز تحریم هواوی به بازار عرضه شده‌اند نیز می‌توانند از طریق رابط کاربری اختصاصی EMUI هواوی به‌روزرسانی‌های سیستم عامل اندروید را همانند حال حاضر دریافت کنند و هیچ مشکلی از این بابت برای هیچ یک از گوشی‌های هوشمند هواوی وجود نخواهد داشت.

اما همانطور که احتمالاً مطلع هستید، گوشی‌های جدید شرکت هواوی که تولید آن‌ها به بعد از تاریخ 16 مه سال 2019 موکول می‌شود نمی‌توانند از خدمات گوگل و در رأس آن پلی استور بهره‌مند شوند. هواوی به عنوان جایگزین، فروشگاه اپلیکیشن App Gallery خود را توسعه بخشید و هم اکنون کاربران می‌توانند با استفاده از این مارکت، به برترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های پلتفرم اندروید دسترسی پیدا کنند.

گوشی های قدیمی هواوی خدمات گوگل

به لطف منبع باز بودن پلتفرم اندروید، هواوی کماکان می‌تواند به‌روزرسانی‌های این سیستم عامل و رفع باگ‌های موجود را تهیه کرده و سپس این به‌روزرسانی‌ها را برای گوشی‌های هوشمند خودش منتشر کند. این شامل نسخه‌ی بعدی اندروید از طریق رابط کاربری EMUI نیز می‌شود.