قیمت محصولات جک

بررسی قیمت محصولات جک در خارج از بازار ایران

قیمت محصولات جک در خارج از بازار ایران چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال قیمت خودروهای جک جی 4، جی 5، اس 3، اس 5 و اس 7 را در بازار چین و سایر کشورها بررسی می‌کنیم.

همواره میان قیمت خودروهای خارجی در بازار ایران و در خارج از ایران اختلافات زیادی وجود داشته است که از عوامل این اختلاف می‌توان به تعرفه‌های واردات، هزینه‌های بالای تولید و مونتاژ، تحریم‌های صنعت خودرو و کاهش ارزش پول ملی اشاره کرد. طی سال‌های گذشته قیمت خودروهای چینی در ایران به بازارهای جهانی نزدیک بوده است، اما اخیرا وضعیت قیمت این محصولات چینی مشابه سایر برندهای آسیایی و اروپایی شده است. در واقع با کمی بررسی می‌توان متوجه شد که میان قیمت یک خودرو چینی در بازار ایران با بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس به چه میزان تفاوت وجود دارد. در همین راستا قصد داریم قیمت محصولات جک را در خارج از بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

قیمت محصولات جک در سایر کشورها

قیمت جک جی 4 – JAC J4

قیمت محصولات جک

جک جی 4 به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین محصولات این خودروساز چینی محسوب می‌شود که کرمان موتور از سال 1397 تولید آن را آغاز کرده و همچنان به بازار ایران عرضه می‌کند. البته این خودرو بر خلاف سایر خودروهای جک آنچنان با استقبال مشتریان ایرانی مواجه نشد. این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری برخوردار بوده که قادر است قدرتی برابر با 103 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این سدان جمع‌وجور چینی ظرف مدت 13.5 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 6.2 لیتر بنزین به ازای هر 100 کیلومتر است.

سدان JAC J4 در چین با نام A30 نیز به بازار عرضه می‌شود که بر اساس نوع آپشن حدود 53 هزار تا 77 هزار یوآن برابر با 7 هزار و 600 دلار تا 11 هزار دلار قیمت دارد. با در نظر گرفتن نرخ ارز فعلی می‌توان این خودرو را با قیمت 180 تا 260 میلیون تومان در بازار چین خریداری کرد. این خودرو در کشور امارات فقط در نسخه گیربکس دستی به بازار عرضه می‌شود که قیمت آن حدود 40 هزار درهم برابر با 240 میلیون تومان است. همچنین در بازار امارات مدل‌های کارکرده جک جی 4 نیز قابل خریداری است که قیمت آن به کمتر از 20 هزار درهم می‌رسد.

قیمت جک جی 5 – JAC J5

قیمت محصولات جک

شرکت کرمان موتور مدتی است تولید جک جی 5 را متوقف کرده و این خودروساز دیگر قصد ندارد نسل جدیدی از آن را به بازار عرضه کند. این خودرو در زمان ورود به بازار ایران از یک موتور 1.5 لیتری و گیربکس 5 سرعت دستی بهره می‌برد، اما پس از مدت کوتاهی کرمان موتور نسخه قدرتمندتر آن را با موتور 1.8 لیتری و گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه کرد. این موتور 1800 سی‌سی تنفس طبیعی قدرتی برابر با 141 اسب بخار و گشتاور 165 نیوتن‌متر را تولید می‌کند و قدرت تولیدی از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 4 سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو ظرف مدت 10.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این خودرو در زمانی که به بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس عرضه شد، برای آن قیمت 45 هزار تا 50 هزار درهم را در نظر گرفتند، اما در حال حاضر مدل‌های دست دوم آن در بازار امارات حدود 10 هزار تا 16 هزار درهم قیمت دارند؛ یعنی در بازار امارات با تامین بودجه 60 تا 100 میلیون تومان می‌توانید یک خودرو جک جی 5 مدل 2014 تا 2016 را خریداری کنید. البته فروش مدل‌های صفر این خودرو در بازارهای روسیه، امارات و ایران متوقف شده است، اما مدل‌های دنده‌ای و اتوماتیک آن هم‌اکنون در بازار چین با قیمت 60 هزار تا 86 هزار یوآن برابر با 8 هزار و 600 تا 12 هزار دلار به بازار عرضه می‌شود. از این رو می‌توان این خودرو را در بازار چین با قیمت حدود 200 تا 280 میلیون تومان خریداری کرد. در ایران نیز مدل‌های صفر کیلومتر آنها در آن زمان که وارد بازار شدند همین مقدار قیمت داشتند.

قیمت جک اس 3 – JAC S3

قیمت محصولات جک

جک اس 3 علاوه بر بازار ایران در سایر کشورها نیز از محبوبیت خوبی برخوردار است. این کراس اوور کوچک و البته پرفروش جک از سال 1396 توسط کرمان موتور به بازار عرضه شد که این خودروساز فقط آن را در یک تیپ به فروش می‌رساند و همچنان مشتریان منتظر مدل فیس لیفت آن به بازار ایران هستند. جک اس 3 از یک موتور 1.5 لیتری و گیربکس CVT بهره می‌برد که می‌تواند ظرف مدت 10.8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. البته شتاب این خودرو در عمل ضعیف‌تر است. موتور 1.5 لیتری این خودرو قدرتی برابر با 107 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن‌متر تولید می‌کند. هرچند قدرت این خودرو آنقدر چشمگیر نیست، اما مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر 7.6 لیتر است.

جک اس 3 فیس لیفت مدل 2020 که فقط در بازار چین و روسیه قابل خریداری است حدود 9 هزار و 800 تا 12 هزار و 600 دلار قیمت دارد که با توجه به نرخ ارز فعلی می‌توان قیمت 225 میلیون تا 290 میلیون تومان را برای آن در نظر گرفت. مدل قبل فیس لیفت این خودرو در بازار امارات حدود 41 هزار تا 47 هزار درهم قیمت دارد. همچنین در بازار امارات می‌توان مدل‌های 2017 و 2018 این خودرو را در نسخه‌های کارکرده با قیمت 22 هزار تا 30 هزار درهم خریداری کرد. در واقع بسیاری از خودروهای چینی همانند جک اس 3 در بازار حاشیه خلیج فارس پس از مدتی با افت قیمت زیادی مواجه می‌شوند و در این کشورها می‌توان جک اس 7 دو ساله را با بودجه 130 تا 180 میلیون تومان خریداری کرد.

قیمت جک اس 5 – JAC S5

قیمت محصولات جک

شرکت کرمان موتور از سال 1393 کراس اوور جک اس 5 را به بازار ایران عرضه می‌کند. این خودرو چینی را می‌توان پرفروش‌ترین محصول جک در بازار ایران و حتی در بسیاری از کشورها دانست. این خودرو از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 175 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متر را تولید کند. شتاب مدل دنده‌ای این خودرو 10.8 ثانیه و مدل اتوماتیک نیز 11.7 ثانیه است. این خودرو از گیربکس‌های 6 دنده دستی و اتوماتیک دوکلاچه برای انتقال قدرت استفاده می‌کند. البته این خودرو آنچنان خودرو کم مصرفی محسوب نمی‌شود.

جک اس 5 در بازار چین با نام Eagle S5 به فروش می‌رسد که قیمت آن حدود 90 هزار تا 140 هزار یوآن برابر با 12 هزار و 900 تا 20 هزار دلار است. با در نظر گرفتن نرخ دلار این خودرو بر اساس سطح امکانات، نوع موتور و گیربکس حدود 300 تا 460 میلیون تومان در چین قیمت‌گذاری شده است. البته این خودرو در بازار چین علاوه بر موتور 2 لیتری توربو با موتور 1.5 لیتری توربو جدیدتر نیز به فروش می‌رسد. گفتنی است شرکت جک تاکنون جک اس 5 را در کشورهایی نظیر امارات عرضه نکرده است. در واقع شرکت جک به دلیل این که کراس اوورهای جدیدی را طی سال‌های اخیر معرفی کرده، از اس 5 غافل شده است و به دنبال معرفی فیس لیفت یا نسل جدید آن نیست. هرچند با توجه به استقبال مشتریان از این کراس اوور در بازارهای ایران و روسیه، این خودروساز چینی همچنان به عرضه آنها در این بازارها تمایل دارد.

قیمت جک اس 7 – JAC S7

قیمت محصولات جک

خودرو چینی جک اس 7 تا به امروز موفق به حضور در خیابان‌های ایران نشده است، اما به نظر می‌رسد شرکت کرمان موتور برنامه‌هایی برای عرضه این خودرو به بازار ایران داشته باشد. این خودرو برای نخستین بار در سال 2016 رونمایی شد و به عنوان پرچمدار کراس اوورهای شرکت جک محسوب می‌شود. طبق اعلام خبرگزاری‌های حوزه خودرو این کراس اوور بر اساس پلتفرم هیوندای سانتافه طراحی شده و از آنجایی که شرکت جک با هیوندای در پروژه اس 5 همکاری داشتند، چنین موضوعی بعید به نظر نمی‌رسد. این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد و مشتریان چینی می‌توانند آن را در دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک دوکلاچه خریداری کنند.

قیمت جک اس 7 با جک اس 5 در بازار چین آنچنان تفاوت ندارد. در واقع قیمت تیپ‌های مختلف این خودرو بسته به نوع آپشن از 110 هزار تا 140 هزار یوآن برابر با 15 هزار و 800 تا 20 هزار و 100 دلار است. اما باید منتظر بمانیم تا این خودرو توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه شود و ببینیم برای آن چه قیمتی در نظر گرفته خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*