کالبدشکافی مایکروسافت سرفیس دو

کالبدشکافی مایکروسافت سرفیس دو : روحی بزرگ در بدنه‌ای نازک!

در کالبدشکافی مایکروسافت سرفیس دو قصد داریم نگاهی به درون این گوشی بیاندازیم و از نحوه چینش قطعات در چنین ابعاد کوچکی باخبر شویم.

مایکروسافت سرفیس دو – Microsoft Surface Duo گوشی جدید اهالی دره سرخ بوده و هم‌اکنون امکان پیش‌سفارش آن با قیمت 1400 دلار وجود دارد. شاید نتوانیم دو را به دلیل طراحی خاصش یک گوشی انعطاف‌پذیر بدانیم چرا که بدنه و صفحه نمایش منعطف نیستند و به واسطه لولا، دو قسمت دیوایس به یکدیگر نزدیک می‌شوند. در ادامه به درون این گوشی نگاهی خواهیم انداخت.

کالبدشکافی مایکروسافت سرفیس دو

گرچه ایده اصلی طراحی در Duo جدید نیست اما تکنولوژی‌های به کار رفته در آن از کارکشتگی طراحان مایکروسافت حکایت دارند. برای نمونه قلب تپنده دو اسنپدراگون 855 بوده که تقریبا یک ساله شده، اما به منظور ایجاد نهایت هماهنگی میان سخت افزار و نرم افزار و همچنین پشتیبانی از استایلوس سرفیس پن (Surface Pen) و باتری دو تکه از این چیپ توان گرفته شده است.

کالبدشکافی مایکروسافت سرفیس دو

با در کالبدشکافی مایکروسافت سرفیس دو در تصویر زیر می‌توانید باتری‌ها را ببینید. در سمت چپ باتری بزرگتری نسبت به سمت راست قرار گرفته و چیپ به خصوصی نیز به چشم می‌خورد تا شارژ و تخلیه شارژ باتری‌ها به طور همزمان و هماهنگ انجام شود. این دو باتری در مجموع 3577 میلی‌آمپر ظرفیت دارند.

کالبدشکافی مایکروسافت سرفیس دو

منحصر بفرد بوده دو تنها به ظاهر و سخت افزار آن برنمی‌گردد و نمایشگر 5.6 اینچی OLED دیوایس با نسبت تصویر 4:3، زمینه را برای انجام کارهای همزمان و مالتی تسکینگ به خوبی فراهم کرده است.

گرچه Duo از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند اما در برنامه‌های مایکروسافت نظیر Word، OneNote، Outlook و غیره جابه‌جایی اطلاعات به راحتی انجام می‌شود. گوگل و مایکروسافت نیز روی خوش به مالتی تسکینگ روی Duo نشان داده و با در دسترس گذاشتن API، توسعه‌دهندگان ثالث را هم برای تولید اپلیکیشن خودشان برای این گوشی توانا کرده‌اند.

کالبدشکافی مایکروسافت سرفیس دو

چیپست قدیمی اسنپدراگون 855 به معنای عدم پشتیبانی دستگاه از شبکه 5G‌ است. اولویت برای مایکروسافت طراحی لولا، قراردهی باتری‌ها و ابعاد گوشی بوده است، چرا که با ضخامت 4.8 میلی‌متری دیوایس در هنگام باز بودن، گنجاندن باتری حجیم امر سختی به شمار می‌آید.

فعال‌سازی 5G هم دیگر چالش پیش روی مایکروسافت بوده ولی این کمپانی بر امکان‌پذیر بودن این ویژگی ادعا می‌کند. بدین ترتیب کاهش حاشیه‌های کمتر اطراف نمایشگر هم احتمالا باید شدنی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. والا ظاهرش که زیبا نیست…

  2. کاشکی فاصله بین نمایشگرش برداشته میشد.حداقل تو نسخه های بعدی اینطور بشه.ارتقاء دیوایس های سرفیس دیر به دیر انجام میشه.امیدوارم شامل حال این دیوایس نشه.