گوشی ذنفون 7 / 7 پرو - Zenfone 7

ایسوس از دو گوشی ذنفون 7 و 7 پرو با دوربین سه‌گانه چرخشی رونمایی کرد

کمپانی ایسوس از دو گوشی ذنفون 7 و 7 پرو – Asus Zenfone 7 & 7 Pro با دوربین سه گانه چرخشی و مشخصات فنی بالارده رونمایی کرد.

شرکت ایسوس ساعاتی پیش از گوشی‌های خانواده ذنفون 7 خود رونمایی کرد. گرچه نسخه اصلی این خانواده یک گوشی گیمینگ نیست، اما نسخه پرو آن از همان چیپست اسنپدراگون 865 پلاسی بهره می‌برد که در گوشی گیمینگ راگ فون 3 استفاده شده بود.

مشخصات فنی و امکانات ذنفون 7 / 7 پرو

ایسوس عملکرد دوربین چرخشی این گوشی را با اضافه کردن یک دوربین تله فوتو و بهبود مکانیم چرخشی کل ماژول، تقویت کرده است. آن اکنون از یک موتور کوچک‌تر که گشتاور دو برابری را ارائه می‌کند، بهره می‌برد. اتصال آن با بدنه‌ی اصلی نیز بهبود پیدا کرده و اکنون می‌تواند با 100 بار استفاده در روز، تا 5 سال بدون هیچگونه مشکلی به فعالیت بپردازد. تحمل وزن آن نیز تا حداکثر 35 کیلوگرم است. این یعنی واقعاً باید خودتان قصد داشته باشید آن را بشکنید تا اتفاقی برایش رخ دهد.

دوربین تله این گوشی از یک لنز 80 میلی‌متری استفاده می‌کند و این به معنای ارائه زوم اپتیکال 3 برابری است. این دوربین در مدل پرو از یک لرزشگیر اپتیکال عکس نیز بهره می‌برد. در حالی که دوربین اصلی در مدل پرو نیز به لرزشگیر اپتیکال مجهز است، اما خبری از این ویژگی در دوربین اصلی مدل معمولی گوشی ذنفون 7 نیز نخواهد بود.

صحبت از دوربین اصلی شد، این گوشی‌ها به حسگر 64 مگاپیکسلی Sony IMX686 با فوکوس خودکار 2×1 OCL مجهز شده‌اند. این دوربین قادر به فیلمبرداری با رزولوشن 8K در نرخ 30 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه‌ای با رزولوشن 4K است. در اینجا حالت فیلمبرداری با HDR نیز تعبیه شده و الگوریتم‌های حالت عکاسی در شب نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

گوشی ذنفون 7 / 7 پرو - Zenfone 7

دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض این گوشی از حسگر کارآزموده‌ی Sony IMX363 استفاده می‌کند. این دوربین نه تنها فوکوس خودکار را ارائه می‌کند، بلکه به فناوری Dual Pixel AF تجهیز شده است. همچنین این حسگر قادر به فیلمبرداری با رزولوشن 4K است و استفاده از حالت HyperSteady Video (FoV عریض‌تر برای کاهش هرچه بیشتر لرزش، بدون کراپ شدن زیاد ویدیو) نیز هست. این دوربین به عنوان یک دوربین ماکرو نیز استفاده می‌شود و سیستم فوکوس خودکار آن می‌تواند در فاصله‌ی 4 سانتی‌متری نیز فوکوس کند.

شما می‌توانید توقع ثبت تصاویر سلفی درخشانی را از هر دو گوشی ذنفون 7 داشته باشید که بیشتر آن به خاطر استفاده از یک حسگر 1/1.72 اینچی و فلاش LED دوگانه است. شما با این دوربین سلفی می‌تواند ویدیوهای 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه‌ای را ضبط کنید. حسگر فوق عریض این گوشی نیز می‌تواند با چرخش، به عنوان یک دوربین سلفی استفاده شود.

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های گوشی Zenfone 7 نسبت به نسل گذشته آن، نمایشگرش است. این دو گوشی از نمایشگر امولد ساخت سامسونگ با اندازه 6.67 اینچی که توسط گوریلا گلس 6 از آن محافظت می‌شود، استفاده می‌کنند. این نمایشگر رزولوشن +1080p (نسبت 20:9)، حداکثر روشنایی 1000 نیت، DC Dimming برای عملکرد با روشنایی حداقلی، حالت نمایشگر همیشه روشن (Always On)، پوشش 110 درصدی فضای رنگی DCI-P3 و کالیبراسیون دقیق رنگ به صورت پیشفرض را ارائه می‌کند. نرخ رفرش این نمایشگر 90 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمس آن نیز 200 هرتزی است. ترکیب این دو با چیپست اسنپدراگون 865 پلاس در مدل پرو، از آن یک گوشی کاملاً مناسب گیمینگ ساخته است. اگرچه نسخه معمولی این خانواده نیز با چیپست اسنپدراگون 865 معمولی خیلی پایین‌تر نیست. در حالی که این گوشی از یک نمایشگر اولد استفاده می‌کند، اما جای تعجب دارد که چرا سازنده آن را به یک حسگر اثر انگشت روی فریم کناری تجهیز کرده است.

گوشی ذنفون 7 / 7 پرو - Zenfone 7

در هر دو گوشی شما یک رم LPDDR5 تا حداکثر ظرفیت 8 گیگابایتی را دریافت خواهید کرد. حافظه از نوع پرسرعت UFS 3.1 با ظرفیت 128 گیگابایت در مدل معمولی و 256 گیگابایت در مدل پرو است. هر دو گوشی از سه اسلات استفاده می‌کنند که 2 اسلات مخصوص سیم کارت و دیگری برای یک کارت میکرو اس دی به صورت مجزا است. این گوشی همچنین از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

و اما آخرین بخش پیشرفت کرده در مقایسه با نسل قبلی ذنفون، یک باتری 5،000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ 30 وات است که می‌تواند در عرض 34 دقیقه شارژ گوشی را از 0 به 60% برساند. در مقایسه با آن، گوشی ذنفون 6 با شارژ 18 وات، برای رسیدن به این میزان شارژ، به 57 دقیقه زمان نیاز داشت. البته شما می‌توانید حداکثر شارژ گوشی خود را روی 80 یا 90 درصد تنظیم کنید و فرآیند شارژ را به صورت زمانبندی شده با سرعت کم تنظیم کنید تا آخر شب با خیال راحت گوشی‌تان را به شارژ بزنید و صبح با شارژ کامل آن را از برق بکشید.

بدنه‌ی مستحکم این گوشی از نوع آلومینیوم سری 6000 است که بین دو لایه شیشه‌ای ساندویچ شده است. نوع شیشه جلوی این گوشی GG6 و نوع شیشه پشتی آن GG3 خواهد بود. گوریلا گلس شرکت کورنینگ نیز محافظت خوبی را از این گوشی خواهد داشت. اما این استحکام بالا، باعث به وجود آمدن وزن بالای 230 گرمی این گوشی شده است. این گوشی همچنین از استاندارد صوتی aptX تطبیقی پشتیبانی می‌کند، اما فاقد یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون است.

گوشی ذنفون 7 / 7 پرو - Zenfone 7

سازنده یک قاب مستحکم را نیز به همراه دو گوشی ذنفون 7 مخصوص آن‌ها معرفی کرده که هیچ اختلالی برای دوربین چرخشی پشت این گوشی ایجاد نمی‌کند. این قاب در داخل خود جعبه گوشی قرار دارد.

قیمت گوشی ذنفون 7 / 7 پرو