خرید سرور دست دوم

راهنمای قدم به قدم خرید سرور دست دوم

برای بسیاری از شرکت‌های تجاری و نرم افزاری کوچک و بزرگ موقعیتی پیش می‌آید که در آن تصمیم به خرید سرور می‌کنند. خرید سرور‌ دست دوم و خرید سرور استوک یکی از گزینه‌های بسیار مناسب در این موقعیت‌هاست. چرا که خرید سرور دست دوم علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها مزایای دیگری هم دارد. مزایایی مثل قطعات قابل دسترس، توانایی خرید منابع دلخواه، گرفتن خدمات و پشتیبانی فنی از فروشنده و تولید نشدن زباله‌های الکترونیکی.

اگر شما هم قصد دارید یک سرور دست دوم یا استوک بخرید توصیه‌ی ما این است که با ما در این مقاله همراه باشید. در این نوشتار به سه مرحله‌ی مهم خرید سرور دست دوم ( پیش از خرید- هنگام خرید- پس از خرید) می‌پردازیم و مهم‌ترین نکاتی که باید در هر مرحله در نظر داشته باشید را به شما یادآور می‌شویم.

سرور نو یا سرور دست دوم؟

این انتخاب یک انتخاب کاملا شخصی است و به میزان دارایی شرکت شما و… بستگی دارد. سرور‌های نو قیمت بالاتری دارند و و در ازای آن استفاده شده‌ و به اصطلاح کار کشیده نیستند. اما اگر شما علاقه دارید که از سرور‌های دست دوم بخرید هم برای شما مشکل خاصی به وجود نمی‌آید. تنها باید بدانید چه سروری را و از چه فروشنده‌ای خریداری کنید تا خریدی به صرفه داشته باشید.

متاسفانه بسیاری از فروشندگان نامطمئن در هنگام خرید کم‌فروشی می‌کنند و مثلا سروری را که چندین سال کار کرده و طول عمر مفیدی ندارد به عنوان یک سرور معمولی به شما می‌فروشند. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه‌ي مهم کارشناسان این است که از منابع مطمئن و شرکت‌های فروش اصل، سرور‌های مد نظر خود را خریداری کنید. دقت کنید شرکت‌های اصل مثل شرکت آسیمکو علاوه بر ارائه‌ی ضمانت و گارانتی، حتما نماد اعتماد تجارت الکترونیک دارند.

خرید سرور دست دوم یا خرید سرور استوک؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خود بپرسید سرور دست دوم و سرور استوک چه تفاوتی دارند و خرید کدام‌ یک به صرفه‌تر و درست تر است؟ به شما خواهم گفت. سرور‌ استوک سروری است که پس از استفاده‌ی جزئی مشتری به هر دلیلی به فروشنده باز گردانده شده. اما سرور‌های دست دوم معمولاً مدت زمان بیشتری را کار کرده‌اند.

شما در انتخاب بین سرور استوک یا دست دوم هم کاملا مختار هستید اما از بین دو سرور یک سان از لحاظ ویژگی و مدل، خرید سرور استوک عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد. چرا که به صورت جزئی‌تری کار کرده و در نتیجه طول عمر و بازده بیشتری دارد.

خرید سرور دست دوم

نکاتی که پیش از خرید سرور دست دوم باید در نظر داشته باشید

در یک نگاه کلی برای خرید سرور دست دوم نیاز است دقت و توجه بیشتری را به کار ببریم تا زمانی که تنها یک سرور نو می‌خواهیم. یک راز مهم در خرید سرور دست دوم و خرید سرور استوک این است که خرید خود را از هر جهتی بررسی کنید و دقیقا بدانید چه نوع سروری با چه کیفیتی به کمک شما می‌آید. پیش از خرید سرور دست دوم یا حتی خرید تجهیزات سرور به نکات زیر دقت کنید.

چه چیزی می‌خواهید؟

شاید با خود بگویید پاسخ که مشخص است، می‌خواهم سرور دست دوم یا استوک بخرم. اما نه. همین دو کلمه کافی نیست. باید ابتدا هدف خود را از خرید سرور دست دوم مشخص کنید. به این مورد خوب فکر کنید که کسب و کار شما چیست و چرا به سروری نیاز دارید و این سرور قرار است چه کارایی‌ را برای شما داشته باشد.

بازار گردی کنید

زمانی که متوجه این شدید که توقع دارید سرور برای شما چه کارایی‌هایی داشته باشد به سراغ بازار بروید. بازار خرید و فروش سرور‌های دست دوم و سرور‌های استوک بازار‌های بزرگی هستند و فروشنده‌گان متفاوتی در این بازار‌های محصولات متفاوتی را به فروش می‌رسانند. سعی کنید این محصولات را به خوبی رصد کنید، امکانات و قیمت هر محصول را بسنجید تا بتوانید خرید مطمئنی داشته باشید.

انواع برند سرور‌ها را بشناسید

شرکت‌ها و برند‌های متفاوتی سرور‌ها را تولید می‌کنند. شما در هنگام انتخاب برند سرور خود گزینه‌های زیر را پیش رو دارید:

خرید سرور اچ پی (HP): سرور‌ اچ پی محبوب‌ترین سرور در بازار ایران است. این سرور پشتیبانی خوبی را به شما می‌دهد. به علاوه خرید تجهیزات سرور اچ‌ پی در ایران راحت‌تر است چرا که قطعات این سرور در دسترس‌تر هستند.

در این صفحه از فروشگاه شرکت کارا شبکه آسیم می‌توانید بیش از صد مدل سرور از این شرکت را مشاهده نمایید: انواع‌ مدل‌های سرور اچ پی

خرید سرور لنوو (Lenovo): این نوع سرور‌ها به کیفیت بسیار خوب‌شان شناخته می‌شوند. دوام بالا و وضعیت خوب سیستم‌ لنوو از دلایل محبوبیت آن است. اگر قیمت بالا برای شما مساله نیست می‌توانید این سرور‌ را امتحان کنید.

خرید سرور دل (Dell): دل هم که بیشتر به برند لپ‌تاپ آن را مي‌شناسیم سرو‌ر‌هایی تولید می‌کند و با کیفیت و قیمت نسبتا مناسبی به بازار عرضه می‌کند.

خرید سرور فوجیتسو: برند کم‌یاب فوجیستو تنها در برخی بازار‌ها وجود دارد و همین در دسترس نبودن قطعاتش یکی از معایب سرور‌های فوجیستو است.

خرید سرور دست دوم

به سراغ فروشنده‌ی اصیل بروید

به طور کلی در بازار خرید سرور‌ دست دوم دو نوع فروشنده وجود دارند. فروشنده‌های عمومی و فروشندگان خصوصی.

فروشنده‌گان عمومی: شرکت‌هایی هستند که تخصص‌ آنها در خرید و فروش انواع سرور و تجهیزات سرور است.

فروشنده‌گان خصوصی: افرادی هستند که خودشان در گذشته صاحب سرور‌ها بوده‌اند و حالا می‌خواهند آن‌ها را به خریداران بفروشند.

شما در انتخاب این که به سراغ کدام یک از این دو دسته بروید کاملا مختارید اما باید در نظر داشته باشید که فروشنده‌ی اصیل دو ویژگی عمده دارد: اول این که به شما گرانتی پس از فروش می‌دهد و تضمین می‌کند در وجود بروز مشکل برای سرور آن را برای شما جبران  و برطرف می‌کند. و دوم این که سرور‌ها را با پیکر بندی مناسب به شما عرضه می‌دارند و صرفاً برای سود خود سرور را نمی‌فروشند.

نکاتی که هنگام خرید سرور دست دوم باید در نظر داشته باشید

در هنگامی که در حال خرید سرور دست دوم هستید به نکات زیر دقت کنید:

1.  قطعات سرور باید متناسب با خواست و احتیاج شما باشند.

2.  قطعات سرور باید تکمیل باشند و نقص عضوی وجود نداشته باشد.

3.  میزان کارکرد قبلی سرور دست دوم باید مشخص شود و در صورت امکان گارانتی‌های بلند مدت صادر شود.

4.  سلامت تک تک قطعات باید چک شود. برای مثال فن سرور نباید بد کار کند یا صدایی بیش‌ از حد تولید کند.

خرید سرور دست دوم

نکاتی که پس از خرید سرور دست دوم باید در نظر داشته باشید

پس از آن که سرور مد نظر خود را خریداری کردید، مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید:

1.  سایت سازنده‌ی سرور را پیدا کنید و دستورالعمل‌های استفاده از آن را بخوانید. این کار را برای هر قطعه (درایو‌ها- مادر بورد- کنترلر‌ها) تکرار کنید.

2.  بایاس، مادر برد و کنترلرها را به روز کنید.

3.  مانیتورینگ را ری‌ست کنید.

4.  فن‌ها را از گرد و غبار پاک کنید.

و شروع به استفاده از سرور خود کنید.

خرید سرور دست دوم

سخن پایانی

در این نوشتار سعی کردیم بهترین قدم‌ به قدم مهم‌ترین مراحل خرید و نکات لازم در خرید سرور دست دوم و خرید سرور استوک را در کنار شما بررسی کنیم.

در نظر داشته باشید شرکت آسیمکو یکی از بهترین و معتبر‌ترین فروشندگان انواع سرور و انواع تجهیزات الکترونیکی در ایران است. این شرکت خدمات زیر را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌کند.

  • فروش سرور های دست دوم در برند های متفاوت
  • فروش انواع تجهیزات سخت افزاری شبکه
  • فروش انواع رک و قطعات دیتا سنتر
  • خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات
  • اجرای پروژه های سخت افزاری
  • فروش ورک استیشن
  • و…

پس منتظر نباشید. با چند کلیک ساده به سراغ سایت و فروشگاه آسیمکو http://www.asimco.ir بروید و به راحتی سرور دست دوم خود و تجهیزات مد نظرتان را بخرید.

شاد و پیروز باشید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.