گوشی LG Wing

گوشی LG Wing با نمایشگر قابل چرخش برای اولین بار دیده شد

گوشی LG Wing محصول آتی کمپانی کره‌ای خواهد بود که با صفحه نمایش قابل چرخش کانسپت جدیدی در اسمارت فون‌ها ایجاد خواهد کرد.

ال جی هیچ‌گاه از امتحان کردن چیزهای جدید واهمه‌ای نداشته است. این کمپانی در سال 2013 دست به معرفی ال جی جی فلکس – LG G Flex به عنوان اولین گوشی با نمایشگر خمیده زد و در سال 2015 با ال جی وی 10 – LG V10 یک نمایشگر ثانویه کوچک به محصولش اضافه کرد.

خلاقیت‌های کره‌ای‌ها به همینجا ختم نشده و با معرفی G5 در سال 2016 اولین گوشی ماژولار جهان را عرضه کرد و در نهایت با وی 50 تینکیو – V50 ThinQ از محصولی 5G با نمایشگر دوگانه رونمایی کرد تا جایگزینی برای گوشی‌های انعطاف‌پذیر گران‌قیمت باشد. حالا نوبت به ارائه ایده جدید ال جی رسیده و با وینگ (Wing) در بازار اسمارت فون‌ها سر و صدا به پا خواهد کرد.

طبق شایعات گوشی LG Wing مجهز به دو نمایشگر به جای یک نمایشگر خواهد بود، اما نحوه قرارگیری آن‌ها کاملا متفاوت بوده و بر خلاف گوشی‌های امروزی که دو نمایشگر در کنار یا پشت یکدیگر قرار می‌گیرند، در وینگ صفحه نمایش به شکل حرف لاتین T در آمده و روی همدیگر قرار می‌گیرند. استفاده از دیوایس همانند سایر گوشی‌ها خواهد بود و در ویدئوی زیر کاربرد طراحی جدید ال جی را مشاهده خواهید کرد.

همان‌طور که در ویدیو هم مشهود است، راننده از صفحه نمایش اصلی برای مسیریابی استفاده می‌کند و از پنل کوچک پایینی جهت پاسخ‌دهی به پیام‌ها یا تماس‌های صوتی استفاده می‌کند. خوشبختانه از این دو نمایشگر به طور همزمان در یک اپلیکیشن نیز می‌توان بهره گرفت و برای نمونه، در نمایشگر اصلی برنامه Google Keep یا واتس اپ اجرا خواهد شد و در نمایشگر پایینی تنها کیبورد برای تایپ نمایش داده خواهد شد. البته این طراحی در راستای افزایش بازدهی و مالتی تسکینگ انجام شده و امکان اجرای دو برنامه مجزا همانند تماشای فیلم و ارسال پیام توسط هر نمایشگر نیز فراهم خواهد بود. با چرخاندن نمایشگر، پنل کوچکی در پایین ایجاد خواهد شد و حالت T خواهد گرفت. در حالت عادی نیز دو نمایشگر روی یکدیگر بوده و حالت عادی portrait خواهد داشت.

 

گوشی LG Wing

مشخصات فنی گوشی LG Wing

بر اساس شایعات، ال جی برای وینگ نمایشگر 6.8 اینچی برگزیده و صفحه نمایش کوچک‌تر 4 اینچ و با نسبت 1:1 خواهد بود. هر دو پنل حاشیه اطراف نمایشگر کمی دارند و هیچ‌گونه ناچ یا حفره‌ای برای گنجاندن دوربین سلفی به چشم نمی‌خورد، بدین ترتیب طرفداران تکنولوژی را مشتاق کشف مکان قرارگیری دوربین جلو می‌سازد.

گفته می‌شود اسنپدراگون 765G قلب تپنده گوشی جدید ال جی خواهد بود که پیش‌تر در ال جی ولوت – LG Velvet نیز آن را دیده بودیم. با توجه به نوع چیپست این گوشی از شبکه 5G نیز پشتیبانی خواهد کرد و حداقل تا سال‌ها از بابت اتصالات و برقراری ارتباط با جدیدترین نسل مخابراتی کاستی احساس نخواهد شد.

8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به طور استاندارد برای ال جی وینگ در نظر گرفته شده اما گزینه‌های پیش روی کاربر برای حافظه داخلی هنوز فاش نشده‌اند.

گوشی LG Wing

اندروید 10 روی محصول آتی ال جی نصب خواهد بود و رابط کاربری کره‌ای‌ها روی جدیدترین نسخه اندروید قرار خواهد گرفت. البته تا زمان معارفه رسمی این گوشی، احتمالا اندروید 11 جایگزین اندروید 10 خواهد شد تا وینگ به طر پیش‌فرض از جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید برخوردار باشد.

زمان معرفی و عرضه ال جی وینگ

پیش‌بینی می‌شود این گوشی در فصل پایانی سال 2020 به بازار عرضه شود اما زمان دقیق آن مشخص نیست. زمان معارفه رسمی محصول جدید ال جی ممکن است در نمایشگاه IFA 2020 باشد. همچنین ممکن است کره‌ای‌ها مراسم معارفه جداگانه‌ای برگزار کنند تا اهمیت بیشتری به وینگ نشان داده باشند.

هنوز هیچ حرفی درباره نحوه قیمت‌گذاری وینگ زده نشده ولی احتمالا با قیمت هزار دلاری در بازار ایالات متحده فروخته خواهد شد.