دوربین سلفی زیر نمایشگر شیائومی

پیش‌نمایشی از دوربین سلفی زیر نمایشگر شیائومی منتشر شد

دوربین سلفی زیر نمایشگر شیائومی آماده‌ی تولید انبوه و حضور در گوشی‌های هوشمند شده است. عملکرد آن را می‌توانید در یک ویدیوی رسمی ببینید.

دوربین‌های سلفی همیشه به عنوان یک مزاحم برای گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر تمام صفحه یاد شده‌اند. حاشیه‌های دور نمایشگر باریک‌تر و باریک‌تر شدند، سپس به بریدگی‌هایی تبدیل شدند که اکنون در قالب حفره‌ای روی نمایشگر قرار گرفته‌اند. گام بعدی این فناوری، استفاده از یک دوربین زیر نمایشگر است و انتظار می‌رود ZTE تا چند روز دیگر از نخستین گوشی هوشمند در جهان که به این فناوری مجهز است، رونمایی کند.

این می‌تواند محرک خوبی برای دیگر شرکت‌ها باشد. به نظر می‌رسد شیائومی یکی از نخستین شرکت‌هایی است که به این رقابت خواهد پیوست. یکی از مسئولان این شرکت چینی در ویبو پستی را منتشر کرده که در آن ادعا می‌کند توسعه‌ی سومین نسل دوربین سلفی زیر نمایشگر شیائومی به اتمام رسیده و آن آماده‌ی رسیدن به تولید انبوه است.

این سومین نسل دوربین سلفی زیر نمایشگر شیائومی خواهد بود. نسل اول آن فقط به عنوان یک محصول آزمایشگاهی بود و دومین نسل آن نیز به قدر کافی مناسب رسیدن به مرحله تولید انبوه نبود. اما اکنون سومین نسل آن مهیای تولید و استفاده به عنوان یکی از قطعات گوشی‌های هوشمند در تیراژ تولید بالا است.

شیائومی در یک پست دیگر در ویبو به توضیح نحوه‌ی عملکرد این دوربین سلفی زیر صفحه پرداخته است. تعداد پیکسل‌های این پنل روی یک دایره‌ی کوچک 2 برابری شده است تا همان تراکم پیکسلی و دقت رنگ دوربین‌های سلفی معمولی را ارائه کند. آن رنگ را از پیکسل‌های همسایه قرض می‌گیرد و در حالی که قصد استفاده از آن را نداشته باشید، روی صفحه محو خواهد بود.

نحوه کار دوربین سلفی زیر نمایشگر شیائومی

دانلود ویدیو

با توجه به آرایش جدید پیکسل‌ها، شیائومی اکنون قادر خواهد بود از دانش خودش در نحوه انتقال نور برای به حداقل رساندن هرگونه تابش نور استفاده کند. در نتیجه تصویری که ثبت می‌شود با رنگ‌هایی مناسب و کاملاً واضح همراه خواهد بود و کیفیت قربانی این فناوری نمی‌شود.

تولید انبوه گوشی هوشمندی که از دوربین سلفی زیر صفحه شیائومی بهره‌مند خواهد بودف از سال آینده آغاز می‌شود. ما امیدواریم که آن گوشی‌های سری شیائومی می 11 باشند.