چیپ هلیو جی 95 - Helio G95 محصول جدید شرکت مدیاتک

چیپست هلیو جی 95 مدیاتک مخصوص گوشی‌های میان‌رده گیمینگ خواهد بود

چیپست هلیو جی 95 – Helio G95 محصول جدید شرکت مدیاتک از مشخصات مشابهی نسبت به Helio G90 بهره می‌گیرد؛ اما تفاوت آن‌ها در چیست؟

سال گذشته، تراشه‌های جدیدی با نام‌های Helio G90 و همچنین Helio G90T توسط شرکت مدیاتک معرفی شدند که قدرت آن‌ها، در مقایسه با اسنپدراگون ۷۱۰ بیشتر و از اسنپدراگون ۸۱۰ کمتر بود. این تراشه که برای گوشی‌های سری شیائومی ردمی نوت 8 به کار رفته بود، موفقیت خوبی را در عملکرد این گوشی‌ها به دست آورد. حال پس از گذشت مدتی، مدیاتک چیپ جدیدی را معرفی کرده که بر پایه همان G90 ساخته شده اما تا حدودی از نظر سرعت پردازش قوی‌تر خواهد بود.

چیپست هلیو جی 95 مدیاتک ؛ تنها پنج درصد قوی‌تر؟

چیپ هلیو جی 95 - Helio G95 محصول جدید شرکت مدیاتک

طبق اعلام این شرکت، چیپ جدید Helio G95 که مخصوص گوشی‌های میان‌رده گیمینگ طراحی شده، کاملا با طرح تراشه G90 ساخته شده که در مقایسه با آن، پردازنده گرافیکی (GPU) بهینه‌سازی شده‌تری را دارد.

این چیپ شامل دو هسته Cortex-A76 تنظیم شده در نرخ فرکانس 2.05 گیگاهرتز و همچنین شش هسته Cortex-A55 در نرخ فرکانس 2.00 گیگاهرتز خواهد بود. همچنین میزان فضای رم قابل پشتیبانی در این چیپ تا ۱۰ گیگابایت خواهد بود که در کنار پردازنده گرافیکی Mali G76 MC4 که در نرخ فرکانس 900 گیگاهرتز تنظیم شده، قدرت کافی را برای اجرای مناسب بازی‌های حال حاضر گوشی‌های اندروید را می‌دهد.

به علاوه، پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی تصویر تا ۹۰ هرتز در کیفیت FHD+ همراه با سازگاری با سنسور دوربین تا 64 مگاپیکسل نیز از قابلیت‌های این چیپ محسوب می‌شوند. البته ویژگی پشتیبانی از شبکه 5G روی این تراشه ممکن نخواهد بود؛ درحالی که استفاده از دو سیمکارت 4G به صورت همزمان، توسط این چیپ امکان‌پذیر است.

گفته می‌شود که چیپ Helio G95 در سری گوشی‌های میان‌رده ریلمی 7 به کار رفته که در تاریخ ۳ سپتامبر (۳ شهریور) عرضه خواهند شد. همچنین این تراشه به زودی در بسیاری از گوشی‌های میان‌رده که در سال جاری عرضه می‌شوند نیز دیده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این ب چه کار میاد؟