مقایسه گوشی گلکسی زد فولد 2 - Galaxy Z Fold 2 و گلکسی نوت 20 اولترا

مقایسه گوشی گلکسی زد فولد 2 با گلکسی نوت 20 اولترا ؛ ظاهر یا قدرت؟

وقت آن رسیده که با مقایسه گوشی گلکسی زد فولد 2 – Galaxy Z Fold 2 و گلکسی نوت 20 اولترا ببینیم که کدام پرچمدار سامسونگ بهتر است.

به خوبی آگاهیم که ویژگی‌های پرچمداران شرکت سامسونگ تا چه حد بی‌نظیر هستند، اما چه می‌شود اگر اینبار، دو گوشی Galaxy Z Fold 2 و Galaxy Note 20 Ultra را برای مقایسه در کنار یکدیگر قرار دهیم؟

مقایسه گلکسی زد فولد 2 و گلکسی نوت 20 اولترا

مقایسه گوشی گلکسی زد فولد 2 - Galaxy Z Fold 2 و گلکسی نوت 20 اولترا

گرچه مقایسه اسمارت‌فون عادی با یک گوشی تاشو کمی متفاوت و سخت خواهد بود اما اگر گلکسی زد فولد 2 را به صورت تا شده در نظر بگیریم، در ظاهر شباهت‌های بسیاری را با گلکسی نوت 20 اولترا دارد. همچنین دوربین‌های سه‌گانه هر دو گوشی، هنگامی به پشت آن‌ها نگاه می‌کنید بسیار شبیه هستند.

صفحه و نمایشگرها

مقایسه گوشی گلکسی زد فولد 2 - Galaxy Z Fold 2 و گلکسی نوت 20 اولترا

از نظر تعداد نمایشگر، قاعدتا این گلکسی زد فولد 2 است که برنده چنین رقابتی خواهد بود؛ اما اگر حالت بسته آن را در نظر بگیریم، صفحه نمایش این گوشی نسبت به گلکسی نوت 20 اولترا کمی باریک‌تر خواهد بود که برای کار با گوشی با یک دست، بسیار مناسب‌تر است (البته اگر با وزن ۲۸۲ گرمی آن مشکلی نداشته باشید).

نمایشگر‌های آمولد ۷.۶ اینچی گلکسی زد فولد 2، یکی ویژگی‌های اصلی این گوشی، همراه با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز در آن حساب می‌شود که با وضوح تصویر ۲۲۰۸ در ۱۷۶۸، پراکندگی ۳۷۳ پیکسل در هر اینچ را دارد. در مقابل، صفحه نمایش آمولد ۶.۹ اینچی گلکسی نوت 20 اولترا با وضوح تصویر ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰، کمی در میزان پراکندگی پیکسل‌ها، با وجود ۴۹۶ پیکسل در هر اینچ، از گلکسی زد فولد ۲ پیشی می‌گیرد. فراموش نکنید که گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا هم از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

همچنین سایز نمایشگر خارجی و آمولد گلکسی زد فولد ۲، ۶.۷ است که با وضوح تصویر ۲۲۶۷ در ۸۱۹ پیکسل، پیشرفت بزرگی را نسبت به گلکسی زد فولد نشان می‌دهد. با این حساب، اگر صفحه بزرگ و تبلت مانند، به همراه ویژگی‌های فیزیکی گوشی برای شما مهم‌تر باشد، گلکسی زد فولد ۲ گزینه مورد نظر شماست؛ درحالی که اگر به همان سبک عادی گوشی‌های هوشمند، به همراه ویژگی‌های نرم‌افزاری به‌روز و قدرت سخت‌افزاری بیشتر علاقه دارید، گلکسی نوت ۲۰ اولترا می‌تواند که نیاز شما را برآورده کند.

مشخصات فنی

مقایسه گوشی گلکسی زد فولد 2 - Galaxy Z Fold 2 و گلکسی نوت 20 اولترا

در قسمت پردازنده‌ها، هر دو گوشی از چیپ اسنپدراگون 865+ استفاده می‌کنند که البته نرخ فرکانس آن در Galaxy Z Fold 2 روی 3100 هرتز تنظیم شده است؛ چیزی که در مقایسه با نرخ فرکانس 3000 هرتز در گلکسی نوت 20 اولترا، کمی قدرت پردازشی بهتری را نشان می‌دهد.

همچنین هر دو گوشی از ۱۲ گیگابایت فضای رم LPDDR5 بهره می‌گیرند که برای انجام هرکاری که یک گوشی هوشمند بتواند انجام بدهد، کافی خواهد بود. فضای داخلی گوشی گلکسی زد فولد 2 نیز تنها در سایز حداقل ۲۵۶ گیگابایت معرفی شده که در مقابل آن، گلکسی نوت 20 اولترا از ۶۴ تا ۵۱۲ گیگابایت مدل‌های مختلفی را دارد.

ظرفیت باتری این دو گوشی نیز 4,500 میلی‌آمپر ساعت است که در گلکسی نوت 20 اولترا، بسیار کارآمد نشان می‌دهد. با این حال، وجود چند نمایشگر و همچنین داشتن قدرت اجرایی بسیار بالا با چنین پردازنده‌ای، قاعدتا مشکلاتی را در بخش نگه‌داری باتری، برای گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 2 به وجود خواهد آورد.

دوربین

مقایسه گوشی گلکسی زد فولد 2 - Galaxy Z Fold 2 و گلکسی نوت 20 اولترا

گرچه هر دو گوشی در ظاهر دوبین‌های یک شکلی را دارند، اما اصل قضیه کمی متفاوت خواهد بود. گلکسی نوت 20 اولترا دارای سنسور معروف ۱۰۸ مگاپیکسلی خود برای دوربین اصلی است که در مقایسه با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 2 کمی بهتر نشان ‌می‌دهد؛ با این وجود، تجربه ثابت کرده که میزان پیکسل بیشتر، همیشه دلیل بر کیفیت عکس بهتر نخواهد بود.

در قسمت زوم نیز این گلکسی نوت 20 اولترا است که بدون شک برنده خواهد بود؛ چراکه قابلیت زوم اپتیکال تا ۵ برابر (5X) در این گوشی، در مقایسه با زوم اپتیکال دو برابر (2X) گلکسی زد فولد 2 تصاویر بهتری را از فواصل دور نشان خواهد داد.

وجه اشتراک این دو گوشی در این قسمت، دوربین‌های تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی آن‌ها خواهد بود که تفاوتی را در جزئیات معرفی شده ندارند.

مقایسه قیمت گوشی Galaxy Z Fold 2

مقایسه گوشی گلکسی زد فولد 2 - Galaxy Z Fold 2 و گلکسی نوت 20 اولترا

گوشی گلکسی نوت 20 اولترا، در بخش قیمت تفاوت‌های بسیاری را با توجه به انواع مدل‌های آن خواهد داشت؛ برای مثال، مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی، ۱۳۰۰ دلار خواهد بود.

این در حالی است که گوشی گلکسی زد فولد 2 در مقایسه با نوت ۲۰ اولترا، در حال حاضر تنها در یک مدل ۲۵۶ گیگابایتی معرفی شده و به قیمت ۱۹۹۹ دلار، در تاریخ ۲۸ شهریور (۱۸ سپتامبر) عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به نظرم گوشی تاشو کاریایی . عمر مشابه گوشی های عادی نداره

  2. من واقعا مشتریشم خیلی عالی