طراحی آیفون 12

طراحی احتمالی آیفون 12 را در این ویدیوی لو رفته تماشا کنید

این ویدیو نشان می‌دهد که ظاهرا شخصی گوشی iPhone 12 اپل را از جعبه بیرون می‌آورد و در دست می‌گیرد. ولی آیا طراحی آیفون 12 واقعا این‌طور است؟

در نگاه اول، طراحی این گوشی خیلی شبیه به آیفون 11 پرو به نظر می‌رسد و شاید این تصور به وجود بیاید که اصلا آیفون 12 نیست. اما از سوی دیگر، می‌دانیم اپل شرکتی است که علاقه چندانی به تغییر ظاهر گوشی های خود ندارد.

به هر حال چیزی که به چشم می‌آید، کناره‌های صاف  گوشی است؛ مثل آنچه که در مدل‌های 2020 آیپد پرو دیدیم. این در حالی است که اعضای خانواده آیفون 11 کناره‌های گرد شده‌ای داشتند. البته شایعات از کوچک‌تر شدن ناچ آیفون 12 حکایت دارند که در اینجا چنین چیزی دیده نمی‌شود.

ماژول دوربین عقب کاملا مشابه آیفون 11 پرو است و از این لحاظ، با برخی از رندرهای منتشر شده تناسب ندارد؛ هرچند که شاید هم اِشکال از رندرها بوده باشد.

این را هم بگوییم که بعضی از تصاویر فاش شده‌ی قبلی، آیفون 12 پرو و پرو مکس را با دوربین چهارگانه نشان می‌دادند؛ در حالی که گزارش‌های دیگر، به وجود دوربین سه‌گانه در آن‌ها اشاره داشتند. در این صورت، مدل‌های معمولی را با دوربین دوگانه ملاقات خواهیم کرد و دستگاه موجود در این ویدیو، باید یکی از مدل‌های Pro باشد. البته لحاظ کردن یا نکردن سنسور LiDAR به عنوان یکی از چهار دوربین هم می‌تواند در این تناقض اطلاعاتی، تاثیر داشته باشد.

نکته دیگر، نبود برچسب FCC در پشت دستگاه است که اگر این گوشی را یک نمونه پیش تولید و آزمایشی بدانیم، چیز عجیبی نیست. باید کمی صبر کنیم و منتظر انتشار ویدیوهای بیشتری توسط منابع معتبر باشیم تا از واقعی بودن طراحی آیفون 12 در این ویدیو مطمئن شویم.