پرفروش‌ ترین گوشی

آیفون 11 با اختلاف زیاد پرفروش‌ ترین گوشی نیمه نخست سال 2020 شد

لقب پرفروش‌ ترین گوشی نیمه اول سال 2020 به آیفون 11 رسید. با اینکه سایر برندها گوشی‌های قدرتمند و اقتصادی خوبی معرفی کردند اما هیچ‌کدام نتوانستند به آمار فروش محصول اپل نزدیک شوند.

اپل آیفون 11 پرفروش‌ ترین گوشی هوشمند نیمه اول سال 2020 شد. شرکت تحلیلی omdia، لیستی از 10 تلفن پرفروش جهان در نیمه اول سال جاری میلادی منتشر کرد که محصول شرکت اپل با اختلاف در صدر آمار قرار گرفته است.

اپل آیفون 11 با اینکه نسبت به آیفون 11 پرو، نسخه‌ی ارزان‌تر حساب می‌شود، تفاوت سخت افزاری با آن ندارد و از تراشه قدرتمند A13 بهره می‌برد. با توجه به این، کاربران سخت افزار نسخه‌ی گران‌ قیمت‌تر را در گوشی با هزینه‌ی کم‌تر دریافت می‌کند. همین موضوع باعث شد تا محبوبیت آیفون 11 افزایش یافته و آن را در صدر پرفروش‌ترین‌های سال قرار دهد.

عملکرد بسیار بالا اپل آیفون 11، فروش خیره‌کننده 37.7 میلیونی را در نیمه نخست سال به دنبال داشته است. آیفون XR نیز در مدت زمانی مشابه سال گذشته، با فروشی معادل 26.9 میلیون دلار به محبوب‌ترین گوشی جهان تبدیل و حالا اپل موفق شد با آیفون 11 رکورد قبلی خود را پشت سر بگذارد.

جالب اینجاست که اپل در نیمه اول سال، 5 نماینده در میان لیست 10 تایی پرفروش‌ ترین گوشی سال دارد. آیفون SE 2020 نیز با اینکه اواخر ماه آوریل به‌ بازار آمد، تنها طی دوماه و تا پایان ژوئن، موفق به فروش 8.7 میلیونی شد. آیفون XR نیز با فروش 8 میلیون دستگاه، در رتبه‌ی ششم پرفروش‌‌ قرار گرفته است.

آیفون 11 پرو مکس فروش بهتری از آیفون 11 پرو تجربه کرده و این دو گوشی به ترتیب با فروش 7.7 میلیون و 6.7 میلیون دستگاه، دیگر گوشی‌های پرفروش اپل را تشکیل داده‌اند.

به جز محصولات کوپرتیونیتی‌ها، سایر اسمارت‌فون‌های موجود در لیست، گوشی‌های مقرون به صرفه بودند و قیمت آن‌ها کم‌تر از 300 دلار است. در واقع هیچ پرچمدار اندرویدی موفق نشد تا در لیست 10 گوشی محبوب نیمه سال 2020 قرار بگیرد.

در رده‌ی دوم، سامسونگ گلکسی A51 قرار گرفته که حدودا یک سوم آمار آیفون 11، یعنی 11.4 میلیون دستگاه فروخته شده است. در رده‌ی سوم، ردمی نوت 8 جای گرفته است. شیائومی از دیگر تولید کنندگانی بود که موفق شد تعداد بالایی گوشی هوشمند به‌فروش برساند و 4 نماینده در لیست داشته باشد. محصول شیائومی ردمی نوت 8 با فروش 11 میلیون دستگاه پس از نماینده سامسونگ قرار گرفت. ردمی نوت 8 پرو نیز 10.2 میلیون واحد فروش داشته در رده‌ی بعدی قرار می‌گیرد.

پرفروش‌ ترین گوشیبا توجه به آمار منتشر شده توسط omdia، حضور ضعیف محصولات سامسونگ در لیست پرفروش‌ ترین گوشی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته جالب توجه است. با وجود اینکه اکثر رقبا از دسته محصولات اقتصادی بودند، ظاهرا شیائومی بیش‌ترین موفقیت را در فروش گوشی‌های میان رده داشته است.