هوندا سیویک تایپ R

هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن با قیمت 45 هزار دلار عرضه می‌شود

هوندا سیویک تایپ R مدل 2021 اواخر ماه جاری با قیمت پایه 37495 دلار روانه بازار خواهد شد. قیمت نسخه‌ی لیمیتد ادیشن این خودرو 44950 دلار تعیین شده است.

قیمت و مشخصات هوندا سیویک تایپ R مشخص شد. این خودرو با قیمت 37495 دلار برای نسخه پایه، در نمایندگی‌های شرکت هوندا در ایالات متحده عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو 500 دلار بیشتر از مدل سال 2020 است اما تغییرات خاصی در آن رخ نداده و با مشخصات و امکانات تایپ R مدل 2020 عرضه می‌شود.

هوندا سیویک تایپ Rسیویک تایپ R لیمیتد نیز از امروز وارد نمایندگی‌های این شرکت می‌شود و تا دو هفته دیگر با قیمت 43995 دلار برای فروش قرار می‌گیرد. این خودرو سفارشی، تنها 600 دستگاه در آمریکا و 100 دستگاه در اروپا عرضه خواهد داشت. این مدل در تمامی رنگ‌ها و به‌ویژه زرد Phoenix قابل سفارش خواهد بود.

هوندا سیویک تایپ Rتایپ R لیمیتد ادیشن 6500 دلار گران‌تر از مدل استاندارد قیمت‌گذاری شده است. البته این اختلاف قیمت نیز قابل توجیح است، چرا که رنگ بدنه خاص این خودرو به همراه سقف، آینه‌ها و ورودی‌های کاپوت مشکی رنگ، ویژگی‌های سفارشی محسوب می‌شوند.

هوندا سیویک تایپ Rهوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن با شاسی تقویت شده، دامپر‎‌هایی با تنظیم متفاوت و بهبودهایی در خصوص فرمان همراه شده که به گفته‌ی شرکت تولید کننده، آن را به دینامیک‌ترین هاچبک دیفرانسیل جلو بازار تبدیل می‌کند.

اما تفاوت‌های لیمیتد ادیشن به همین موارد محدود نشده و این خودرو 20.9 کیلوگرم سبک‌تر از نسخه‌ی استاندارد است. طراحان این خودرو برای کاهش وزن هرچه بیشتر از رینگ‌های BBS و لاستیک‌های سبک Michelin Cup 2 استفاده کرده‌اند. همچنین برای کاهش حداکثری وزن خودرو، متریال سرکوب صدا، برف پاک کن عقب و مجرای هیتر پشتی حذف شده است.

هوندا سیویک تایپ Rپیشرانه‌ی هوندا سیویک تایپ R لیمیتد ادیشن مانند مدل قبلی، 2.0 لیتری تزریق مستقیم است که قدرت 306 اسب و بخار و گشتاور 400 نیوتون متری تولید می‌کند. این موتور 4 سیلندر، نیرو را به گیربکس 6 سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود چرخ‌های جلو هدایت می‌کند.