نمایشگاه بین المللی ایفا 2020

نگاهی به بهترین گجت های نمایشگاه ایفا 2020

بهترین گجت های نمایشگاه ایفا 2020 چه محصولاتی بودند؟ نمایشگاه IFA 2020 میزبان رونمایی از لپ تاپ، تبلت و دیگر گجت‌های هوشمند بود.

چند روزی است که اخبار گجت‌های هوشمند با برگزاری جشنواره IFA سال 2020 میلادی به اوج خود رسیده است. جشنواره‌ای که برخلاف سال‌های گذشته بخاطر مسائل مربوط به ویروس کرونا دست و پا شکسته برگزار شد. این جشنواره که بزرگ‌ترین نمایشگاه وسایل الکترونیکی و هوشمند در اروپا به حساب می‌آید، هر ساله میزبان شرکت‌های مختلف تولید وسایل تکنولوژی محور است. از این رو این نمایشگاه برای علاقه‌مندان به تکنولوژی همیشه جذاب بوده است.

امسال معرفی بهترین گجت های نمایشگاه ایفا 2020 به دو شکل پیش رفت. یکی معرفی‌های حضوری با جمعیت بسیار محدود و دیگری معرفی‌های آنلاین و برخط که نسبتا از استقبال خوبی نیز برخوردار بود. در این مطلب قرار است نگاهی اجمالی به بررسی گجت های نمایشگاه IFA 2020 بی‌اندازیم.

بهترین گجت های نمایشگاه ایفا 2020

تلویزیون فیلیپس OLED+935

تلویزیون فیلیپس OLED+935

فیلیپس در نمایشگاه IFA 2020 از تلویزیون‌های جدید خود رونمایی کرد. اسمارت تی‌وی جدید این شرکت، یعنی تلویزیون OLED+935 قرار است در سه ابعاد 48، 55 و 65 اینچی روانه بازار شود. شاید برجسته‌ترین مدل این تلویزیون، مدل 48 اینچی آن بوده که تا به حال هیچ تلویزیونی با این ابعاد بصورت OLED ساخته نشده است. قیمت مدل 48 اینچی این اسمارت تی‌وی برای مشتریان در حدود 2400 دلار آب خواهد خورد.

این تلویزیون دارای پردازنده‌های نسل چهارم P5 بوده که به لطف تراشه‌ی قدرتمند و هوشمند خود عملکرد HDR فوق‌العاده‌ای را به ارمغان خواهد آورد. برای اینکه خروجی صدای این اسمارت تی‌وی خوب باشد، شاهد ترکیب اسپیکر‌های Bowers & Wilkins 3.1.2 با اسپیکرهای Dolby Atmos Elevation هستیم. شرکت فیلیپس همچنین مدعی است که این اسمارت تی‌وی نورپردازی عالی را به نمایش خواهد گذاشت.

پروژکتور سامسونگ پریمیر LSP7T و LSP9T

پروژکتور سامسونگ پریمیر LSP7T و LSP9T

سامسونگ از پروژکتور قدرتمند جدید خود پرده‌برداری کرد. یک پروژکتور 4K لیزری که قادر است تصاویر مورد نظر شما را تا ابعاد 130 اینچ بر روی پرده نشان بدهد. شرکت سامسونگ مدعی است که این محصول قادر است وضوح 4K را با حداکثر روشنایی تا 2800 لومن ممکن آورد. این محصول اولین پروژکتوری است که گواهی HDR10 Plus را در جهان بدست آورده است.

این پروژکتور قرار است در دو مدل LSP7T و LSP9T به بازار وارد شود. که به ترتیب امکان نمایش تصاویر در ابعاد 120 و 130 اینچی را برای شما فراهم خواهند کرد. تا این لحظه هیچ‌گونه قیمت مشخص و رسمی از طرف سامسونگ به بیرون درز پیدا نکرده اما این پروژکتورهای جدید تا پایان سال میلادی جاری قرار است در آمریکا، اروپا و کره به فروش برسد.

نوت بوک ایسر اسپین 7

نوت بوک ایسر اسپین 7

شرکت ایسر از جدیدترین نوت بوک خود، یعنی اسپین 7 رونمایی کرد. لپ تاپ‌های مجهز به فناوری 5G قرار است بازار را فتح کنند. نوت بوک Acer Spin 7 که اولین لپ تاپ 5G شرکت ایسر به حساب می‌آید از پردازنده‌های نسل دوم Snapdragon 8cx بهره می‌برند. در واقع این نوت بوک به عنوان اولین لپ تاپ دنیا که از این پردازنده استفاده می‌کند، محسوب می‌شود.

این نوت بوک همچنین دارای صفحه نمایش لمسی 14 اینچی Full HD بوده و از یک لولای 360 درجه‌ای بهره می‌برد که به کاربر اجازه می‌دهد تا موقعیت قرارگیری صفحه نمایش را تا هر مقداری که می‌خواهد تغییر بدهد.

لپ تاپ گلکسی بوک فلکس 5G سامسونگ

لپ تاپ گلکسی بوک فلکس 5G سامسونگ

محصول جدید دیگر شرکت سامسونگ که در جشنواره امسال از آن پرده‌برداری شد، Galaxy Book Flex 5G است. سامسونگ قرار است در این لپ تاپ از پردازنده‌های نسل یازدهم شرکت اینتل، یعنی پردازنده‌های “Tiger Lake” با پردازنده‌های گرافیکی Iris Xe استفاده کند. این لپ تاپ در دسته لپ تاپ‌های قابل تبدیل قرار می‌گیرد.

بهره مندی از قلم S Pen و ویژگی‌هایی مشابه گلکسی بوک فلکس از جمله مشخصات این لپ تاپ به حساب می‌آید. صفحه نمایش 13.3 اینچی FHD و بهره‌مندی از 16 گیگابایت رم از دیگر قابلیت‌های قابل توجه این محصول به حساب می‌آید. تفاوت اصلی این محصول با نسخه قبلی خود پشتیبانی از اتصال 5G خواهد بود.

لپ تاپ ایسوس زنبوک فلیپ اس

لپ تاپ ایسوس زنبوک فلیپ اس

ایسوس نیز از زنبوک جدید خود رونمایی کرده است. نکته‌ی جالب در خصوص این لپ تاپ استفاده از پردازنده‌های نسل یازدهم جدید اینتل بوده که نشان از آن دارد که تنها شرکت سامسونگ نیست که از این پردازنده‌های جدید اینتل استفاده می‌کند. بهره‎‌مندی از پورت Thunderbolt 4 و صفحه نمایش 14 اینچی قابل تبدیل از مشخصات بارز دیگر این محصول است.

شرکت ایسوس همچنین مدعی شده که صفحه نمایش مورد استفاده شده در این لپ تاپ، نازک‌ترین صفحه نمایش OLED 4K در جهان خواهد بود. وزن تقریبی این لپ تاپ 2.6 پوند بوده و از یک باتری چهار سلولی 67 وات بر ساعت بهره می‌برد. بهره‌مندی از 16 گیگابایت رم در کنار هارد یک ترابایتی PCIe SSD از دیگر نکات قابل توجه این لپ تاپ به حساب می‌آید.

ساعت هوشمند گلکسی فیت 2

ساعت هوشمند گلکسی فیت 2

اسمارت واچ گلکسی فیت 2، محصول جدید دیگر شرکت سامسونگ بوده که از آن رونمایی شده است. تغییر قابل توجه این ساعت نسبت به نسخه قبلی خود مربوط به طول عمر باتری این ساعت بوده که سامسونگ مدعی شده پیشرفت چشم‌گیری در این زمینه حاصل شده است. وجود سنسورهای مناسب در این ساعت همچنان حفظ شده و حتی در برخی از موارد آن، شاهد پیشرفت‌هایی خواهیم بود.

ساعت Galaxy Fit 2 قادر است با یکبار شارژ کامل، تا مدت زمان دو هفته بدون نیاز به شارژ مجدد برای شما کار کند. بدنه و بند این ساعت سیلیکونی بوده و در رنگ‌های مختلف به بازار روانه خواهد شد. شرکت سامسونگ هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه قیمت‌های این گجت پوشیدنی نداده است. همچنین تاریخ عرضه و فروش این ساعت نیز نامشخص است.

بهترین گجت های نمایشگاه ایفا 2020

ساعت هوشمند تی سی ال MoveTime Family

شرکت الکترونیکی چینی تی سی ال نیز در نمایشگاه IFA 2020 از ساعت‌های جدید خودش رونمایی کرده است. ساعت هوشمند MoveTime Family این شرکت بطور خاص برای سالمندان طراحی شده است. این ساعت هوشمند قرار است به سالمندان کمک کند تا همچنان استقلال خود را حفظ کنند. بهره‌مندی از ردیابی فعالیت، نظارت بر ضربان قلب و تماس با فرد سالمند از ویژگی‌های قابل توجه این اسمارت واچ است.

این ساعت قادر است در صورت بروز بی‌نظمی و تشخیص خطر تماس‌های اضطراری را انجام بدهد. این موضوع کاربردی بوده و می‌تواند در حفظ سلامتی سالمندان به افراد خانواده آن سالمند کمک شایانی کند. همچنین این ساعت گواهی‌نامه IP67 که مربوط به مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است را بدست آورده است. این گجت پوشیدنی قرار است در پاییز امسال در آمریکا و اروپا با قیمتی معادل 229 یورو به فروش برسد.

گوشی تاشو گلکسی زد فول 2 سامسونگ

گوشی تاشو گلکسی زد فول 2 سامسونگ

دومین نسل گوشی تاشو سامسونگ در نمایشگاه ایفا 2020 معرفی شد. گوشی تاشو Galaxy Z Fold 2 که ترکیبی از طراحی و قدرت سامسونگ بوده، جانشینی مناسب برای نسخه اول این موبایل به حساب می‌آید. این گوشی که صفحه نمایش 7.6 اینچی مجهز به نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی دارد، قرار است حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این گوشی تاشو مجهز به فناوری 5G از دو نمایشگر بهره خواهد برد.

شما می‌توانید از این گوشی در دو حالت استفاده کنید. هنگامی گوشی در حالت تا شدن قرار دارد، شما با یک صفحه نمایش 6.2 اینچی روبرو خواهید بود. این در حالی است که این گوشی در حالت باز خود صفحه نمایشی 7.6 اینچی AMOLED داینامیک از خود ارائه خواهد داد. این گوشی از اسنپ‌دراگون 865+ در کنار 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 بهره می‌برد.

بهترین گجت های نمایشگاه ایفا 2020

ساعت رومیزی لنوو اسنشال

شرکت لنوو نیز یکی دیگر از برندهایی است که صاحب یکی از بهترین گجت های نمایشگاه ایفا 2020 است. از ساعت‌های رومیزی جدیدی پرده‌برداری کرده است. ساعت رومیزی Lenovo Essential طراحی ظاهری زیبایی دارد. طراحی که به شما کمک کرده تا از آن در موقعیت‌های مختلف استفاده نمایید. این ساعت رومیزی از یک صفحه نمایش 4 اینچی ال‌ای‌دی بهره برده است. همچنین این ساعت با اتصال به گوشی هوشمند شما، قابلیت های زیادی را برای شما ممکن خواهد ساخت.

بلندگوی مورد استفاده شده در این ساعت رومیزی با توان 3 واتی خود عملکرد قابل قبولی را به جای خواهد گذاشت. این ساعت رومیزی همچنین دمای هوا را نیز به شما نشان خواهد داد. این ساعت همچنین در پشت خود یک پورت USB دارد که از آن برای شارژ دستگاه‌های هوشمند نیز می‌توان استفاده کرد. بنظر می‌رسد این گجت رومیزی با قیمتی معادل 49.99 دلار در اواخر ماه آتی به فروش برسد.

با بررسی گجت های نمایشگاه IFA 2020 می‌توان گفت که تا این لحظه شاهد محصولات متنوع و جدیدی از شرکت‌های مختلف بوده‌ایم. در این مطلب نیز بهترین گجت های نمایشگاه ایفا 2020 را بصورت اجمالی برای شما جمع‌آوری کردیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*