همراه اول

22 شرکت دانش بنیان برای همکاری در پروژه‌های حوزه افتا همراه اول آمادگی دارند

22 شرکت دانش بنیان برای مشارکت در پروژه‌های تحقیق و توسعه اپراتور همراه اول در زمینه امنیت فناوری اطلاعات اعلام آمادگی کردند.

روز یکشنبه 16 شهریور 99 رویداد آنلاین معرفی نیازهای فناورانه حوزه امنیت فناوری اطلاعات (افتا) با همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد که اپراتور همراه اول نیز در برگزاری آن مشارکت داشت. همچنین در این رویداد که حدود ۲۵۰ شرکت فعال حوزه امنیت فناوری اطلاعات و نمایندگانی از بخش‌های حاکمیتی، دولتی و خصوصی حضور داشتند، سیاوش بیات سرمدی، معاون هوشمندسازی و راهکارهای دیجیتال و علیرضا نوروزی، مشاور رئیس مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول، مسئله‌های فناورانه همراه اول را تشریح کردند.

برخی از مسئله‌های فناورانه شرکت ارتباطات سیار ایران مواردی چون ابزار تشخیص تهدیدات داخلی، تشخیص زودهنگام رخدادهای امنیتی از طریق شبکه های اجتماعی، قابلیت تحلیل امنیتی آگاه از کسب‎وکار و سامانه مدیریت چرخه عمر برنامه کاربردی با تمرکز بر جنبه‌های امنیتی را شامل می‌شود.

مشارکت در پروژه های همراه اول

پس از این که شرکت‌کنندگان در این رویداد سه روزه ارائه نمایندگان این اپراتور تلفن همراه را شنیده‌اند، تحلیل وضعیت و مسئله‌های اعلام شده را مورد جمع‌بندی قرار دادند و در پایان ٢٢ شرکت فعال در این حوزه برای همکاری با همراه اول رسما اعلام آمادگی کردند. گفتنی است این رویداد مجازی که با هدف شبکه‌سازی و بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای برطرف‌سازی چالش‌های حوزه امنیت فناوری اطلاعات در حال برگزاری است، ضمن تحلیل جایگاه امنیت در اپراتورها، امنیت در بانک‌ها، فضای مجازی، شبکه‌های کنترل صنعتی و بلاک چین را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*