سامسونگ

پیشتازی سامسونگ در بازار جهانی موبایل ادامه دارد!

همزمان با نزولی شدن آمار فروش در بازار جهانی موبایل ، سامسونگ یک بار دیگر برتری‌اش را به رخ کشیده و در حال جدا کردن خود از رقبا است.

تازه‌ترین آمار موسسه Strategy Analytics نشان می‌دهد که وضعیت بازار جهانی موبایل در سال جاری چگونه بوده و برای سال آینده چه انتظاری باید داشته باشیم. مهم‌ترین نکته اینکه بازار با سرعتی بیش از آنچه تصور می‌شد در حال بازیابی خود است؛ بنابراین آمار فروش گوشی های هوشمند به جای کاهش 15.6 درصدی، کاهش 11 درصدی خواهد داشت. البته بار اصلی روی دوش بازارهای آمریکا، اروپا و هند خواهد بود.

بازار جهانی موبایل

شواهد حاکی از آن است که سامسونگ سال 2020 را با ثبت آمار فروش 265.5 میلیون دستگاه و سهم بازار 21 درصدی به پایان می‌رساند. هواوی هم با فروش 192.7 میلیون دستگاه و اندکی بیش از اپل (190.1 میلیون)، با سهم بازار 15.3 درصدی در جایگاه دوم خواهد ایستاد.

البته آینده‌ای روشن در انتظار هواوی نیست؛ چرا که پیش‌بینی می‌شود در سال 2021 فقط 59 میلیون واحد گوشی هوشمند بفروشد؛ آن هم در حالی که فروش سامسونگ و اپل، روند صعودی خواهد گرفت.

با وجود این، رسیدن به آمار فروش 1.41 میلیارد دستگاه که سال 2019 در بازار جهانی موبایل ثبت شده بود، حداقل تا سال 2022 دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. رشد بازار گوشی های 5G و منعطف در شکستن این رکورد، تاثیرگذار خواهد بود.