برترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند

برترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2020

بنابر آمار ارائه شده توسط سه موسسه مختلف، نام هواوی در صدر فهرست برترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2020 دیده می‌شود. اپل هم به موفقیت بزرگی دست یافت.

پیش‌تر موسسه Canalys آمار مربوط به برترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در این بازه زمانی را منتشر کرده بود و هواوی در آن صدرنشین بود. حالا دو نهاد تحقیقاتی Counterpoint و Omdia نیز مهر تاییدی بر پیشی گرفتن کمپانی چینی از سامسونگ زده‌اند.

عملکرد برترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند

بر اساس گزارش این دو موسسه، شیوع کرونا و قرنطینه عمومی بیش از همه گریبان‌گیر سامسونگ شد و آمار فروش کمپانی را در قیاس با سال قبل، 27.7 درصد کاهش داد. در سوی مقابل، اپل تنها بازیگر مهمی بود که در هر دو مقیاس سه ماهه و سالانه، موفق به افزایش عرضه محصولات شد.

البته به غیر از سامسونگ و ریلمی، سایر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند نیز در سه ماهه دوم 2020 فروش بیشتری از سه ماهه نخست این سال داشتند. برترین عملکرد هم به نام کمپانی تکنو (Tecno) ثبت شد که رشد 50 درصدی را در این بازه زمانی تجربه کرد.

برترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند

به گفته‌ی «وارون میشارا» تحلیلگر کانترپوینت، بازار موبایل چین با سهم 31 درصدی از مجموع فروش جهانی، وضعیت خوبی را سپری کرد. ثبت چنین آماری در سه سال گذشته، بی‌سابقه بود.

این گزارش از بیشترین لطمه به کمپانی‌ها در ماه آوریل حکایت دارد؛ در حالی که طی ماه‌های مه و ژوئن، آمار فروش به آهستگی روند صعودی گرفت. حتی بازار هند توانست به وضعیت پیش از کرونا بازگردد.

برترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند

اما Counterpoint به وضعیت بازار گوشی های 5G هم پرداخته است. ظاهرا تقاضا برای مدل‌های LTE کاهش یافت و در عوض، دستگاه‌های سازگار با نسل پنجم شبکه موبایل مشتریان جدیدی پیدا کردند.

البته فعلا سطح نفوذ 5G در صنعت موبایل حدود 11 درصد است (در سه ماه نخست سال، 7 درصد بود) و چین با بیشترین سرعت در این عرصه پیش می‌رود. تحلیلگر کانترپوینت، طرح‌های جذاب اپراتورهای تلفن همراه و عرضه‌ی گوشی های 5G میان رده توسط تولیدکنندگان را در رشد این بازار، موثر می‌داند.

همچنین موسسه Omdia رفتار خریداران را تا حد زیادی متاثر از بحران کووید 19 و احتمال موج دوم شیوع تفسیر می‌کند. برخی کشورهای موفق در مهار کرونا، حالا با ثبت موارد جدید ابتلا مواجه شده‌اند و شاید این موضوع، روی فروش گوشی های هوشمند در نیمه دوم سال 2020 هم تاثیر منفی بگذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. پیشرفت هواوی در این سال‌ها زبان زد خاص و عامه

  2. سامسونگ باید به خودش بیاد وگرنه…

  3. آفرین هواوی 💪👏👏

  4. با وجود اینکه تحریمه و پر فروش ترین برند موبایل شده عالیه