قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

دلیل تفاوت زیاد قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک با دنا پلاس چیست؟

قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک با دنا پلاس حدود 120 میلیون تومان تفاوت دارد، اما چرا این دو محصول ایران خودرو به این میزان اختلاف قیمت دارند؟

قیمت خودروها چه در کارخانه و در چه در بازار آزاد طی هفته‌های گذشته به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است؛ برای مثال قیمت خودرو دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک 252 میلیون و 600 هزار تومان از سوی ایران خودرو اعلام شد و در بازار نیز برای آن قیمت عجیب بیش از 500 میلیون تومان را در نظر گرفتند. علاوه بر این یک موضوع عجیب دیگر این است که قیمت نسخه توربوشارژ اتوماتیک این خودرو با نسخه معمولی آن حدود 120 میلیون تومان اختلاف دارد، اما دلیل این اختلاف قیمت چیست؟

دلیل اختلاف قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک با دنا پلاس

در همین رابطه رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با اعلام این که بین دنا پلاس توربوشارژ اتومات با دنا پلاس حدود 120 میلیون تومان اختلاف قیمت وجود دارد عنوان کرد دلیل این اختلاف قیمت این است که دنا پلاس توربوشارژ اتومات نسبت به دنا پلاس معمولی حداقل از 30 قطعه جدید بهره می‌برد و قیمت این قطعات توسط بازرس مستقل شرکت نیز به تایید رسیده است. وی در خصوص قیمت‌گذاری خودروهای جدید نیز بیان کرد این خودروها هنوز به بازار عرضه نشدند، اما هنگام عرضه مراحل قیمت‌گذاری آنها نیز انجام خواهد شد.