نسل جدید داچیا ساندرو

تصاویری از نسل جدید داچیا ساندرو و لوگان منتشر شد

شرکت داچیا قبل از معرفی نسل جدید لوگان و ساندرو تصاویری از این خودروها را منتشر کرد و به این ترتیب با برخی ویژگی‌های داچیا ساندرو و لوگان آشنا می‌شویم.

شرکت داچیا که اکنون بخشی از شرکت فرانسوی رنو محسوب می‌شود در حال حاضر 10 درصد از صادرات کشور رومانی را به خود اختصاص داده است و از صادرکنندگان اصلی این کشور به شمار می‌رود.

لوگان و ساندرو

داچیا در سال 1966 به کمک شرکت رنو تاسیس شد و در اوایل طرح‌های پایه مدل رنو 12 را خرید و همچنین تصمیم گرفت تا مدل رنو 8 که بعدها به داچیا 1100 معروف شد را تحت لیسانس رنو تولید کند.

اکنون نسل سوم ساندرو را تولید کرده که از طراحی بیرونی تکاملی برخوردار است و دارای دی لایت‌های Y شکل LED حدید و همچنین چراغ‌های عقب LED با طراحی مدرن می‌باشد.

لوگان و ساندرو

لوگان و ساندرو نسبت به نسل قبلی از شیشه‌ی جلوی شیب‌دارتر، خط سقف پایین‌تر و فاصله‌ی عرضی بیشتر چرخ‌ها برخوردار شده است. به گفته شرکت داچیا با این که ارتفاع خودرو نسل جدید لوگان و ساندرو از سطح زمین تفاوتی با نسل قبلی خود نداشته، اما خودروها احساس پایین‌تری را به رانندگان می‌دهد.

مانند گذشته نسل جدید کراس ساندرو نیز با نام استپ وی ارائه می‌شود و از امکاناتی مانند ریل‌های روی سقف، روکش‌های پلاستیکی روی بدنه و سپرهای منحصر به فردی برخوردار است تا ظاهری خاص و کراس اوور مانندی داشته باشد. کاپوت این خودرو نیز بازطراحی شده و طرحی برآمده با خطوط بیشتری روی آن معرفی شده است. همین‌طور خودرو سدان لوگان نیز از همین طراحی برادر هاچ بک خود برخوردار است و بسیار مدرن‌تر از نسل قبلی که در ایران شاهد آن بودیم شده است.

لوگان و ساندرو

زمان معرفی نسل جدید داچیا ساندرو و لوگان

شرکت داچیا فعلا تصویری از دیگر خودروهای نسل جدید خود منتشر نکرده است اما با تصاویر جاسوسی قبلی می‌دانیم که در قسمت داشبورد با طراحی جدیدی روبه‌رو هستیم که دارای نمایشگر شناور، غربیلک فرمان چند منظوره جدید، سیستم سرگرمی و اطلاعاتی و غیره می‌باشد.

بزرگترین تغییری که این خودروهای اقتصادی با آن روبه‌رو هستند در پلتفرم آنها است که علاوه بر پیشرانه بنزینی و دیزلی امکان ارائه موتورهای هیبریدی را هم برای خودروهای داچیا فراهم کرده است. برای دریافت اطلاعات نهایی درباره این خودروها باید تا زمان معرفی رسمی یعنی تاریخ 29 سپتامبر (8 مهر) منتظر بمانیم.