بازی Prince of Persia: The Sands of Time

نسخه بازسازی بازی Prince of Persia: The Sands of Time تایید شد

پس از ماه‌ها شایعه و گمانه‌زنی، نسخه بازسازی بازی Prince of Persia: The Sands of Time – شاهزاده ایرانی: شن های زمان سرانجام به صورت رسمی تایید شد.

نسخه بازسازی بازی Prince of Persia: The Sands of Time طرفداران را یک بار دیگر به دنیای خاطره انگیز شاهزاده ایرانی سال 2003 بازمی‌گرداند.

بازسازی بازی Prince of Persia: The Sands of Time در راه است

چند ماه قبل بود که برای اولین بار، شایعاتی پیرامون توسعه نسخه بازسازی شن های زمان منتشر شد. حالا شرکت یوبی‌سافت سرانجام این بازی را تایید کرده تا شایعات رنگ واقعیت به خود بگیرند. این بازی در جریان رویداد آنلاین یوبی‌سافت فوروارد (Forward) معرفی شد و قرار است اوایل سال آتی منتشر شود.

بازی Prince of Persia: The Sands of Time

با تماشای ویدیوی معرفی این نسخه جدید، می‌توان اذعان داشت که به نسخه اصلی وفادار است. این بازی قرار نیست ویژگی‌های جدیدی ارائه دهد و از همان شخصیت‌ها، مکانیک‌های گیم پلی و داستان بهره می‌برد اما از نظر بصری، ارتقای نسبتا مناسبی داشته است. سازندگان برای سکانس‌های سینمایی (کات سین‌ها) از فناوری موشن کپچر استفاده کرده‌اند تا انیمیشن‌ها طبیعی‌تر به نظر برسند اما در مجموع، طرفداران می‌توانند انتظار یک تجربه مشابه نسخه اصلی را داشته باشند.

یوبی‌سافت همچنین تایید کرد که صداپیشه نقش شاهزاده ایرانی، یوری لاونتال (Yuri Lowenthal) یک بار دیگر بازگشته تا گویندگی این شخصیت را بر عهده بگیرد. او در پروسه موشن کپچر نیز حضور داشته است. این اتفاق برای طرفداران قدیمی مجموعه بدون شک خوشایند خواهد بود.

با این حال، همه طرفداران از این نسخه استقبال نکرده‌اند و بعضی‌ها به گرافیک آن اعتراض دارند. این مخاطبان شاید انتظار داشتند که همانند بازی مافیا 1، این اثر از پایه و با یک موتور قدرتمند، به طور کامل بازسازی شود اما به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت قصد چنین کاری را به دلایل مختلف نداشته و ترجیح داده خرج زیادی برای این بازی نکند. مشابه این عملکرد را اخیرا در نسخه بازسازی بازی Kingdoms of Amalur نیز مشاهده کردیم که آن هم از نظر گرافیکی چندان درخشان و نزدیک به عناوین فعلی بازار نبود. هدف اصلی سازندگان این است که ببینند آیا برای این آثار تقاضا وجود دارد یا خیر. در صورت موفقیت نسبی این بازی، می‌توانیم منتظر ساخته شدن نسخه بازسازی قسمت‌های بعدی و حتی در نهایت، پرده پرداری از یک نسخه کاملا جدید باشیم. ناگفته نماند که مجموعه شاهزاده ایرانی شاید محبوب باشد اما آخرین قسمت آن در سال 2010 تنها 1 میلیون نسخه فروخت که برای شرکت سازنده راضی کننده نبود.

بازی Prince of Persia: The Sands of Time

بازی Prince of Persia در سال 2003 منتشر شد و برای نوآوری‌هایی که داشت، مورد تحسین بازی دوستان و منتقدان قرار گرفت. این بازی جوایز زیادی به خانه برد و هنوز هم از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ نام برده می‌شود. شن های زمان به منبع الهام بسیاری از آثار دیگر از جمله مجموعه اساسینز کرید تبدیل شد و میراث شکوهمندی از خود بر جای گذاشت. باید دید این نسخه بازسازی در نهایت تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود.

نسخه بازسازی بازی Prince of Persia: The Sands of Time در تاریخ 21 ژانویه 2021 (2 بهمن 1399) برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شود.