پیش نمایش هارمونی او اس

ویدیوی پیش نمایش هارمونی او اس هواوی روی یک ساعت هوشمند منتشر شد

چند روز پس از رونمایی رسمی، پیش نمایش هارمونی او اس – HarmonyOS هواوی منتشر شد که عملکرد سیستم عامل هواوی را روی یک ساعت هوشمند به نمایش می‌گذارد.

هواوی چند شب پیش در کنفرانس توسعه دهندگان خود موسوم به HDC 2020 از سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 برای گجت‌های پوشیدنی رونمایی کرد و اکنون نخستین ویدیوی پیش نمایش هارمونی او اس می‌تواند عملکرد سیستم عامل هواوی روی یک ساعت هوشمند را به نمایش بگذارد.

یک افشاگر با نام کاربری Changan Digital در ویبو می‌گوید هواوی در حال توسعه‌ی یک ساعت هوشمند جدید است که سیستم عامل HarmonyOS را اجرا می‌کند و احتمالاً تا پایان سال 2020 یا اوایل سال 2021 وارد بازار خواهد شد.

این ویدیوی زنده‌ی به بیرون درز کرده طراحی گرد این رابط کاربری نرم افزاری را در یک ساعت هوشمند به نمایش می‌گذارد. با این حال بدنه‌ی این ساعت هوشمند به طور کامل نمایان نیست و زیر قطعه‌ای شبیه به یک PCB قرار گرفته است.

پیش نمایش هارمونی او اس

دانلود ویدیو

ظاهر این رابط کاربری بسیار شبیه به رابط کاربری LiteOS به کار رفته در ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی 2 است و واچ فیس آن به امکاناتی همچون نمایشگر میزان اکسیژن خون، گام شمار، مانیتور ضربان قلب، نظارت بر خواب، سطح باتری، نظارت بر فعالیت و غیره مجهز است. این ویدیو دقیقاً دو روز پس از برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان هواوی منتشر شده و نشان می‌دهد این سیستم عامل مراحل آزمایشی را گذرانده و اکنون به بلوغ کاملی رسیده تا منتشر شود.

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی در این کنفرانس رسماً اعلام کرد که هارمونی او اس از هم اکنون آماده‌ی استفاده در دستگاه‌هایی با حافظه 128 کیلوبایت تا 128 مگابایت است که می‌تواند دستگاه‌های اینترنت اشیائی از جمله تلویزیون‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی و اتومبیل‌ها را پوشش دهد.

اما علاوه بر اینترنت اشیاء، هواوی هارمونی او اس را از آوریل سال 2021 برای استفاده در دستگاه‌های با 128 مگابایت تا 4 گیگابایت رم آماده می‌کند، در حالی که اواخر سال آینده میلادی نیز آماده‌ی استفاده در دستگاه‌های بالارده‌ای با رم بیش از 4 گیگابایت است. اگرچه تأیید نشده که هواوی یک ساعت هوشمند با این سیستم عامل را عرضه خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد طولی نمی‌کشد تا به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنیم.