قیمت گوشی

قیمت گوشی 50 درصد گرانتر از ماه قبل شد!

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه با اعلام وجود رکود در بازار، عنوان کرد قیمت گوشی طی یک ماه گذشته حدود 30 تا 50 درصد افزایش پیدا کرد.

افشار فروتن‌ لاریجانی، رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه عنوان کرد قیمت بسیاری از کالاها از جمله قیمت گوشی و تبلت به نرخ ارز وابسته است و به همین دلیل با نوسانات نرخ ارز شاهد افزایش قیمت این نوع از دستگاه‌های دیجیتالی هستیم. وی افزود چنین اتفاقاتی با نیاز دانش‌آموزان به خرید گوشی و تبلت برای آموزش مجازی مصادف شد و به همین دلیل بسیاری از دانش‌آموزان با مشکل مواجه هستند.

رکود بی‌سابقه در بازار موبایل

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه در ادامه بیان کرد حجم تقاضا و نیاز کاربران برای خرید گوشی با افزایش قیمت مصادف شد و به همین دلیل مشتریان به این امید که نرخ ارز کاهش پیدا می‌کند و التهابات بازار کمتر می‌شود، در خرید تعلل کردند، اما این اتفاق رخ نداد و در حال حاضر بازار موبایل ایران با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه است.

افزایش قیمت گوشی تا 50 درصد

افشار فروتن‌ لاریجانی در ادامه اضافه کرد قیمت موبایل طی یک ماه گذشته تا به امروز حدود 30 تا 50 درصد افزایش پیدا کرده است؛ برای مثال قیمت یک گوشی پرتقاضا و پرفروش برای دانش آموزان از 2 میلیون و 950 هزار تومان در دو هفته گذشته به 3 میلیون و 800 هزار تومان رسید. همچنین قیمت تبلت نیز همانند موبایل افزایش پیدا کرده است.