بنچمارک آیفون 12 پرو مکس

نتایج بنچمارک آیفون 12 پرو مکس منتشر شد

با وجود اینکه سری آیفون 12 در رویداد 15 سپتامبر رونمایی نشد، اما اپل جزئیات چیپست A14 موجود در این گوشی را شرح داد. اخیرا نتایج بنچمارک آیفون 12 پرو مکس نیز افشا شده است.

مطابق انتظار، سری آیفون 12 پرو به رویداد اخیر اپل راه پیدا نکرد. اما اپل جزئیات تراشه Apple A14 این گوشی را منتشر کرد. براساس گفته این شرکت، چیپست جدید 17 درصدی عملکرد پردازشی و 8 درصد پردازش گرافیکی بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. به‌تازگی نتایج بنچمارک آیفون 12 پرو مکس منتشر شد که این موضوع را تایید می‌کند.

بنچمارک آیفون 12 پرو مکسنتایج بنچمارک AnTuTu منتشر شده از آیفون 12 پرو مکس نشان می‌دهد که این گوشی 16 درصد عملکرد پردازشی بهتری نسبت به آیفون 11 پرو مکس دارد. در زمینه‌ی عملکرد GPU اما نتایج کسب شده با ادعای اپل فاصله بیشتری دارد؛ در این گوشی شاهد افزایش سرعت 4 درصدی پردازشگر گرافیکی هستیم که با گفته‌ی اپل تفاوت دارد. سرعت مموری دستگاه نیز 22 درصد افزایش یافته است اما با این وجود، چیپست A14 تفاوت جزئی نسبت به سری قبلی خود دارد.

بنچمارک آیفون 12 پرو مکسچیپست A14 با کسب امتیاز 572.333 پایین‌تر از اسنپدارگون 865 پلاس با نتیجه 600000 قرار می‌گیرد. البته با وجود پلتفرم خاص اپل و نحوه متفاوت اجرای وظایف، عملکرد بهتر تراشه اپل نسبت به اسنپدراگون، دور از ذهن نیست.

اپل A14 به عنوان اولین چیپست 5 نانومتری جهان، جهش خاصی نسبت به سری قبلی خود نداشته است. دلیل این امر را می‌توان در سه سناریو مورد بررسی قرار دارد. با وجود اینکه نتایج بنچمارک آیفون 12 پرو مکس پایین‌تر از سطح انتظارات بوده، ممکن است اپل کاهش مصرف باتری را در اولویت اول خود قرار داده باشد. با این وجود انتظار می‌رود شاهد عملکرد باتری بسیار خوبی در سری آیفون 12 باشیم.

از طرف دیگر، ممکن حرکت به سمت چیپست‌های 5 نانومتری، دستاورد‌های مورد انتظار ما را نداشته باشد. درحالی که از نظر تئوری کاهش 30 درصدی فرآیند تولید موجب افزایش توانایی خواهد شد، ممکن است زمان ببرد تا این فناوری به عملکرد نهایی خود برسد.

در سناریو دیگری نیز ممکن است نتایج منتشر شده، مربوط به نسخه‌ی‌ اولیه آیفون 12 پرو مکس باشد و محصول نهایی به عملکرد بالاتری دست پیدا کند. البته با وجود اینکه نتایج بدست آمده با آمار منتشر شده توسط اپل همخوانی دارد، این موضوع دور از ذهن به نظر می‌رسد.