گیربکس 6 سرعته

محصولات ایران خودرو به گیربکس 6 سرعته مجهز می‌شوند

معاون تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه گفت محصولات ایران خودرو به گیربکس 6 سرعته مجهز می‌شوند و این پروژه از پاییز امسال اجرا خواهد شد.

محمدرضا یوسفی، معاون تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه اعلام کرد در فاز نخست عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس 6 سرعته جدید قصد داریم این گیربکس را روی دو خودرو رانا پلاس با موتور EC5 و دنا پلاس با موتور EF7 توربو شارژ نصب کنیم که مرحله تولید انبوه این پروژه از ابتدای پاییز سال جاری آغاز خواهد شد.

عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس 6 سرعته

معاون تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه در ادامه عنوان کرد در این پروژه 85 درصد قطعات نسبت به گیربکس BE پژو تغییر و ارتقا پیدا کرده است. وی با اشاره به این که عمق داخلی‌سازی این محصول نیز هم‌اکنون 95 درصد است، افزود تمامی مراحل طراحی این گیربکس با همکاری معاونت تحقیقات و توسعه محصول ایران خودرو انجام شده و بالغ بر 135 قالب جدید با همکاری 21 سازنده طراحی و ساخته شده است.

محمدرضا یوسفی در ادامه بیان کرد برای طراحی این گیربکس، طراحان از سنکرونایزرهای تریپل و دوبل استفاده کرده‌اند که باعث می‌شود سیستم تعویض دنده نرم‌تر از گیربکس BE صورت بپذیرد. همچنین به کمک این گیربکس قابلیت رانندگی بهبود یافته و باعث کاهش مصرف سوخت در این خودروها به ویژه در سرعت ۱۲۰ کیلومتر می‌شود.