شرکت مایکروسافت استودیو بتسدا و آرکانه

شرکت مایکروسافت استودیو بتسدا ، سازنده بازی Fallout را خریداری کرد!

شرکت مایکروسافت در اتفاقی غیر منتظره استودیو بتسدا – Bethesda و سایر شرکای آن مانند آرکانه و اید را خریداری کرد تا به خانواده ایکس باکس ملحق شوند.

ساعاتی پیش، مایکروسافت به صورت رسمی شرکت زِنی‌مدیا (ZeniMedia)، که استودیو بتسدا را در دست دارد، به قیمت ۷.۵ بیلیون دلار خریداری کرد. همچنین با این خرید، حال مایکروسافت صاحب برخی استودیوهای دیگر مانند آرکانه (سازنده سری بازی Dishonored) و اید (سازنده سری بازی Doom) نیز شده است که در همکاری بیشتر با استودیوهای ایکس باکس، ممکن است آینده بسیاری از سری‌ها و بازی‌هایی که در گذشته در دسترس تمامی پلتفرم‌ها بودند را تغییر دهد.

شرکت مایکروسافت به دنبال استودیوهای بیشتر

مایکروسافت پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که به دنبال خرید استودیوهای هرچه بیشتر، برای ساخت و طراحی بازی‌های انحصاری با کیفیت بالاتر است. با این وجود، برخی بازی‌هایی که توسط استودیو بتسدا ساخته شده یا در دست ساخت قرار دارند، برای عرضه در تمامی پلتفرم‌ها و یا کنسولی غیر از ایکس باکس اعلام شده بودند؛ مانند بازی Deathloop که از استودیو بتسدا بوده و یک عنوان انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 در نظر گرفته شده است.

 

البته فراموش نکنیم که در گذشته نیز مایکروسافت استودیو سازنده بازی ماینکرفت را خریداری کرده بود، اما این بازی در حال حاضر به جز ایکس باکس، در تمامی پلتفرم‌های دیگر نیز قابل تجربه است.

فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس اظهار کرده که استودیو بتسدا در گذشته نیز از اولین داوطلبانی بوده که از سرویس گیم پس حمایت کرده است. با این حساب، حال که این استودیو به مجموعه ایکس باکس ملحق شده، عناوین بیشتری از آن در این سرویس در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. وی همچنین برای بازی‌های آینده این استودیو اظهار امیدواری کرده و اعلام کرد که عنوان مورد انتظار بتسدا یا همان بازی Starfield از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های بازی روی کنسول‌های ایکس باکس را رغم خواهد زد.

به هر حال با وجود رویداد اخیر سونی و برگشتن تمامی ضریب‌ها به سمت آن، این احتمال هم می‌رفت که یکی از این روزها خبر بزرگی درباره ایکس باکس نیز شنیده شود. با این وجود، هنوز اطلاعات بیشتری درباره اینکه عناوین آینده استودیوهای خریده شده توسط مایکروسافت، تا چند درصد انحصاری خواهند بود در دسترس نیست و حتی ممکن است بازی Deathloop نیز از انحصار سونی خارج شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*