کارت های گرافیک RTX30

کارت های گرافیک RTX30 فقط با مادربردهای جدید AMD سازگاری کامل دارند

کارت های گرافیک RTX30 به‌زودی به بازار عرضه می‌شوند. طبق بررسی‌ها این کارت های گرافیک فقط با مادربردهای جدید AMD سازگاری کامل دارند.

با نزدیک شدن به عرضه کارت گرافیک های RTX30 انویدیا، دوباره بحث خرید مادربرد با PCI Express 4.0 گرم شده و گیمرها مجدد در پی تهیه مادربردهایی با سازگاری کامل و استفاده از نهایت عملکرد این کارت گرافیک‌های قدرتمند هستند. حال چاره چیست؟

مدت‌ها پیش شایعاتی مبنی بر پشتیبانی مادربردهای سری 400 اینتل از گذرگاه PCI Express Gen 4.0 مطرح شده بود که با معرفی مادربردهای سری Z490 سقف رویاهای طرفداران مادربردهای اینتل روی سرشان آوار شد! مادربردهای سری X299 نیز با عدم پشتیبانی از PCI Express Gen 4.0 کماکان نیاز‌های حرفه‌ای‌ها را برآورده نمی‌کنند و از نظر کاربران دور خواهد ماند.

در زمان معرفی مادربردهای سری Z490 اینتل، برخی از سازندگان مدعی استفاده از کلاک ژنراتوری خاص به منظور پشتیبانی از PCIe 4.0، با بازارگرمی، مارکتینگ و دامن زدن به شایعات، تفکر کاربران را به اشتباه به سمت پشتیبانی مادربردهای Z490 اینتل از PCIe 4.0 سوق دادند که پس از بررسی‌های انجام شده توسط رسانه‌های معتبر در سراسر جهان، خط بطلانی به این شایعات کشیده شد تا همه اینتل دوستان منتظر پردازنده‌های Rocket Lake بمانند تا بتوانند از مادربردهای قدیمی خود با رابط PCIe 4.0 استفاده کنند.

ولی در تیم قرمزها، موضوع به گونه‌ای دیگر بود. شرکت AMD با معرفی پردازنده‌های سری Ryzen 3000 و مادربردهای سری X570، امکان پشتیبانی رسمی و کامل از مسیرهای PCI Express Gen 4.0 را بدون هیچ محدودیتی در اختیار کاربران قرار داد. روزهای اول رونمایی از این نسل، شاید خیلی تصور نیاز به داشتن پهنای باند بالا برای مسیر PCI Express در ذهن‌ها خطور نمی‌کرد، ولی با رونمایی از درایوها NVMe  سازگار با PCIe 4.0 و گرافیک‌های سری RX5000 شرکت AMD، نیاز به داشتن مسیرهای پرسرعت PCIe 4.0 بیشتر حس شد. ولی امروز با نزدیک شدن به عرضه جهانی قدرتمندترین کارت گرافیک‌های جهان، مطمئنا کاربران به فکر خرید مادربردهای سازگار خواهند بود تا از نهایت عملکرد این نسل در کنار تجهیزاتی همچون ذخیره سازهای جدید نیز بهره ببرند.

سازگاری کامل کارت های گرافیک RTX30 با مادربردهای جدید AMD

کارت های گرافیک RTX30

ایسوس، بزرگترین برند تولید کننده مادربرد در جهان، با مردود اعلام کردن تمامی شایعات پشتیبانی مادربردهای سری Z490 همه برندها با پردازنده‌های نسل دهم اینتل، فقط و فقط مادربردهای سری TRX40 ، X570 و B550 در کنار پردازنده‌های سری Ryzen 3000 را برای استفاده از گرافیک‌های نسل جدید شرکت NVIDIA پیشنهاد می‌دهد. پس در صورتی که در فکر تهیه مادربرد یا ارتقای سیستم به منظور استفاده از کارت گرافیک‌های جدید یا داشتن رابط PCI Express Gen 4.0 هستید، بدون معطلی فقط می‌توانید انتخابی بین مادربردهای دارای چیپست TRX40 ، B550 و X570 باشید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*