هواوی

هواوی دو جایزه نشست سالانه 5G World Summit 2020 را از آن خود کرد

هواوی در نشست سالانه 5G World Summit 2020 دو جایزه ویژه بخش‌های نوآورترین همکاری تجاری 5G و بهترین راهکار در پردازش Edge Computing را از آن خود کرد.

در رویداد 5G World Summit 2020 که روز ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ در سائوپائولوی برزیل برگزار شد، ۲ مورد از طرح‌هایی که شرکت هواوی ارائه داد بود به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شدند. در رویداد سالانه 5G World Summit که با میزبانی موسسه‌ی Informa Tech برگزار می‌شود، به بهترین طرح‌هایی که در صنعت جهانی ارتباطات 5G راهکارهای کاربردی را ارائه داده‌اند، جایزه‌هایی تعلق می‌گیرد. هواوی در این رویداد، جوایز مربوط به نوآورترین همکاری‌ها و پردازش لبه‌ای (Edge Computing) سال را از برگزارکنندگان رویداد دریافت کرد.

نوآوری هواوی در حوزه 5G 

جایزه‌ی «نوآورترین همکاری تجاری 5G» به یک پروژه‌ی سلامت هوشمند با نام «5G هوشمند ضد پاندمی ووهان» تعلق گرفت که از همکاری هواوی با بیمارستان‌ها، انستیتوهای پزشکی و موسسه‌های دولتی چین در اوایل سال ۲۰۲۰ حاصل شده است؛ درست همان زمانی که پاندمی ویروس کرونا در حال شیوع بود.

با استفاده از ویژگی‌های فناوری 5G (پهنای باند بیشتر و تاخیر کمتر)، تجهیزات پزشکی مورد استفاده در یک سیستم سلامت امکان دریافت و ارسال سریع و با ثبات اطلاعات با سرور را پیدا می‌کنند. در نتیجه سرویس‌های پزشکی به صورت دائمی در دسترس خواهند بود. با در دسترس قرار گرفتن این سرویس‌ها به صورت دائمی، ارسال لحظه‌ای و زنده با 5G، مشاوره‌ از راه دور، خودارزیابی در استفاده از تجهیزات حفاظتی و نهایتا پشتیبانی از ویدیو کنفرانس جهت تسهیل هماهنگی‌های مورد نیاز برای جلوگیری و کنترل پاندمی به راحتی امکان‌پذیر خواهند بود.

به عنوان مثال، شبکه‌های اطلاعات پایه‌ی پزشکی به سرعت در بیمارستان‌های موقت «هوشنشان» (Huoshenshan) و «لیشنشان» (Leishenshan) راه‌اندازی شدند. همچنین چندین سرویس تشخیص از راه دور مبتنی بر 5G مثل سی تی اسکن، تست ultra-B و عکس‌برداری اشعه ایکس به اجرا درآمدند.

این پروژه با کمک و مشارکت ۱۸۵۰ دکتر، ۳۴۰۰ پرستار و ۸۳۵۰ بیمار به پیش رفته و در آن، نرخ بهبود و درمان بیماران و همچنین اثربخشی سیستم درمانی به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرد. این اتفاقات در حالی رخ دادند که خطر انتقال ویروس و ابتلا به بیماری برای متخصصان پزشکی هم تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

پردازش لبه‌ای (Edge Computing)

هواوی

جایزه‌ی «بهترین راهکار در پردازش لبه‌ای» به دلیل ارائه‌ی راهکار «ابر همگراشده‌ی شرکت‌های مخابراتی 5G» یا همان TCC به هواوی اهدا شد. این راهکار، اولین پلتفرم زیرساختی شدیدا همگرا‌ شده‌ی (Hyper Converged) موجود در صنعت 5G است.

فناوری 5G TCC از یک پشته‌ی دوگانه (OpenStack و Kubernetes) همگرا شده استفاده می‌کند، قابلیت ارتقای سطح (Level Enhancement) دارد و به اتوماسیون مجهز است. قابلیت‌هایی که به آنها اشاره شد، در ساختن دوباره‌ی پلتفرم ابری و پیاده‌سازی سریع شبکه‌ی 5G مستقل (یا 5G SA) به اپراتورهای ارتباطات از راه دور کمک خواهند کرد.

هواوی در فصل دوم سال ۲۰۲۰ بیشتر از ۸۰۰ قرارداد تجاری برای ایجاد ارتباطات ابری در سطح دنیا امضا کرده است که این موضوع، تعهد این شرکت در کمک کردن به اپراتورها برای تسریع استفاده از پردازش ابری در شبکه‌هایشان را بیشتر خواهد کرد. قراردادهایی که هواوی امضا کرده، نوآوری در خدمات مبتنی بر 5G از سمت این شرکت را بیشتر خواهند کرد و زمینه‌ساز تحول دیجیتال در صنعت مخابرات خواهند شد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*