مقایسه گلکسی زد فلیپ

مقایسه گلکسی زد فلیپ با موتورولا ریزر : تاشو به سبک جدید

گوشی‌های تاشو در سال‌های اخیر جان دوباره‌ای گرفته‌اند و در مقایسه گلکسی زد فلیپ – Galaxy Z Flip با رقیب موتورولایی‌اش قصد داریم بهترین گوشی تاشو را معرفی کنیم.

گوشی‌های تاشو پیش از اسمارت فون‌ها جولان می‌دادند و به دلیل ابعاد کوچک و خوش دست‌شان محبوبیت زیادی داشتند. اما با افزایش سایز نمایشگر کم کم به کنار رانده شدند و در نهایت با ظهور اسمارت فون‌ها، دکمه‌های فیزیکی به دکمه پاور، ولوم و Home محدود شدند. با پیشرفت تکنولوژی و تولید نمایشگر‌های منعطف بازگشت گوشی‌های تاشو را شاهد هستیم که این بار در قالب اسمارت فون بوده و کارایی بیشتری دارند.

یکی از مطرح‌ترین گوشی‌های تاشوی این روزها گلکسی زد فلیپ بوده که از جدیدترین شبکه مخابراتی یعنی 5G نیز پشتیبانی می‌کند. پس از آن موتورولا که با ریزر – Razr در سال‌های دور هواداران زیادی برای خودش دست و پا کرده بود گوشی تاشوی جدیدی را با همان نام قدیمی و یک پسوند 5G معرفی کرد تا بتواند اصالت خود را نشان بدهد. ریزر نیز از 5G پشتیبانی کرده و سخت افزار جدیدی با خود به همراه دارد اما هر یک از این دو گوشی نقاط ضعف و قدرت خاص خودشان را دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مقایسه گلکسی زد فلیپ با موتورولا ریزر به جزییات این دو گوشی بپردازیم.

مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ و موتورولا ریزر

 Motorola Razr 5G

Samsung Galaxy Z Flip 5G

ابعاد و وزن169.2×72.6×7.9 میلی‌متر (باز شده)
91.7×72.6×16 میلی‌متر (تا شده)
192 گرم
167.3×73.6×7.2 میلی‌متر (باز شده)
87.4×73.6×17.3 میلی‌متر (تا شده)
183 گرم
نمایشگر6.2 اینچ با رزولوشن 876×2142 پیکسل (+HD) و 373 ppi – پنل OLED
نمایشگر خارجی: 2.7 اینچ با رزولوشن 600×800 پیکسل – پنل G-OLED
6.7 اینچ با رزولوشن 1080×2636 پیکسل (+Full HD) – پنل Dynamic AMOLED تاشو
نمایشگر خارجی: 1.1 اینچ با رزولوشن 112×300 پیکسل با پنل SuperAMOLED
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 765G هشت هسته‌ای با فرکانس 2.4 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون +865 هشت هسته‌ای با فرکانس 3.09 گیگاهرتز
حافظه8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی
نرم افزاراندروید 10 با پوسته One UIاندروید 10
اتصالاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Bluetooth 5.1, GPS Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Bluetooth 5, GPS

 

دوربینسنسور 48 مگاپیکسلی با فاصله دریچه کانونی f/1.7
دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با فاصله دریچه کانونی f/2.2
دوگانه 12 + 12 مگاپیکسل با فاصله دریچه کانونی f/2.2 + f/1.8
دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با فاصله دریچه کانونی f/2.4
باتری2800 میلی‌آمپر با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی3300 میلی‌آمپر با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی و شارژ سریع بی‌سیم 9 واتی
سایر ویژگی‌هاپشتیبانی از سیم‌کارت eSIM و 5Gپشتیبانی از سیم‌کارت eSIM و 5G، بدنه دافع آب

طراحی و ظاهر

مقایسه گلکسی زد فلیپ

موتورولا ریزر 5 جی با طراحی نوستالژیکش در این بخش برنده خواهد بود. این گوشی طراحی جمع و جور داشته و ظاهر زیبا و با اصالتش هرکسی را مجذوب خود می‌کند. کیفیت ساخت مرغوب ریزر در کنار استفاده از گوریلا گلس 5 برای قاب پشتی، فریم آلومینیوم 7000 و لولای استیل باعث می‌شود تا وقتی آن را در دست می‌گیرید حس یک گوشی پریمیوم و گران‌قیمت به شما دست دهد. جنس بدنه ریزر دفع‌کننده آب بوده و تقریبا می‌توانیم بگوییم در برابر آب مقاومت دارد. این ویژگی جدید و متفاوتی برای گوشی‌های تاشو به حساب می‌آید چرا که عایق‌بندی دیوایس با توجه به مکانیسم لولاها امری مشکل است. در سوی دیگر گلکسی زد فلیپ ظاهری زیبا و خوش‌ساخت داشته اما در برابر ریزر حرف زیادی برای گفتن ندارد.

نمایشگر

مقایسه گلکسی زد فلیپ

 

در قسمت نمایشگر داخلی زد فلیپ یک گوشی بی رقیب است. پنل AMOLED داینامیک با رزولوشن فول اچ دی و گواهی +HDR10 نشان از کیفیت خارق‌العاده صفحه نمایش این گوشی دارند که در ریزر دیده نمی‌شوند. در مقابل نمایشگر خارجی ریزر برتری‌هایی نسبت به نماینده سامسونگ داشته و به واسطه ابعاد عریضش، امکان انجام کارهای زیادی بدون باز کردن گوشی فراهم شده است. این در حالی بوده که نمایشگر خارجی زد فلیپ ابعاد بسیار کوچکی دارد و تعامل با آن چندان راحت و متنوع نیست.

مشخصات و نرم افزار

مقایسه گلکسی زد فلیپ

گلکسی زد فلیپ 5 جی در زمینه رقابت در بحث مشخصات فنی ریزر را با نتیجه 10 بر صفر شکست می‌دهد. اسنپدراگون +865 قدرتمندترین چیپست بازار بوده که روی زد فلیپ قرار گرفته ولی ریزر از اسنپدراگون 765G بهره می‌گیرد که چیپست میان‌رده‌ای محسوب می‌شود. اسنپدراگون +865 در کنار 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 عملکردی بسیار روان خواهد داشت که از پس تمامی کارهای سنگین و روزمره برمی‌آید. هر دو گوشی به طور پیش‌فرض از اندروید 10 به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کنند.

دوربین

مقایسه گلکسی زد فلیپ

هر دو گوشی تاشوی مقاله دوربین‌های با کیفیتی دارند که از OIS پشتیبانی کرده و تصاویر زیبایی ثبت می‌کنند، اما بهترین‌های بازار نیستند و در مقایسه با پرچمداران کاستی‌هایی دارند. با این وجود دوربین زد فلیپ به دلیل وجود لنز فوق عریض و امکان ضبط فیلم با کیفیت بالاتر و سلفی‌های با کیفیت‌تر عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارد. متاسفانه موتورولا برای محصولش تنها یک لنز در نظر گرفته و تمامی نور عکس از طریق همین لنز وارد گوشی می‌شود. شما می‌توانید بدون باز کردن گوشی و با استفاده از نمایشگر خارجی از دوربین اصلی استفاده کرده و با آن سلفی بگیرید. این ویژگی در هر دو گوشی قابل استفاده خواهد بود و در دنیای اسمارت فون‌های معمولی امکان‌پذیر نیست،‌ مگر آنکه دیوایس برای این کار به شکل خاصی طراحی شده باشد که البته محدودیت‌های خودش را دارد.

باتری

طراحی خاص گوشی‌های تاشوی امروزی به گونه‌ایست که امکان قرارگیری باتری پر حجم در آن‌ها وجود ندارد و زد فلیپ و ریزر نیز از این قضیه مستثنی نیستند. ظرفیت باتری زد فلیپ 3300 میلی‌آمپر بوده که برای یک اسمارت فون در سال 2020 زیر متوسط ارزیابی می‌شود. اوضاع در موتورولا ریزر وخیم‌تر بوده و ظرفیت باتری‌اش حتی از زد فلیپ هم کمتر است. البته چیپ مورد استفاده در زد فلیپ مصرف انرژی کمتری دارد و می‌تواند در استفاده روزمره معمولی یک روز دوام بیاورد. همچنین امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم توسط سامسونگ فراهم شده است.

قیمت

سامسونگ و موتورولا این دو گوشی را در بازارهای مختلف با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسانند. ریزر 5 جی در اروپا با قیمت 1599 یورو و در ایالات متحده با قیمت 1399 دلار فروخته می‌شود و سامسونگ زد فلیپ را در بازار اروپا با قیمت 1599 یورو و در ایالات متحده با قیمت 1449 دلار عرضه می‌کند. اگر طراحی و کارایی دیوایس حین بسته بودن برایتان در اولویت بوده و با مشخصات فنی میان‌رده مشکلی ندارید، ریزر می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. اما زد فلیپ در سایر موارد گوشی برتری بوده و با نمایشگر عالی، سخت افزار در سطح پرچمدار، دوربین با کیفیت و شارژ بی‌سیم محصول موتورولا را به گوشه رینگ می‌اندازد. خرید ریزر 5 جی با این قیمت گزاف و مشخصات فنی میان‌رده چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و توصیه می‌کنیم در مقایسه گلکسی زد فلیپ با موتورولا ریزر به سراغ نماینده سامسونگ بروید.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5G

مقایسه گلکسی زد فلیپ

مزایا
  • سخت افزار پرچمدار
  • باتری بزرگتر
  • شارژ بی‌سیم
  • نمایشگر با پشتیبانی از +HDR10
معایب
  • ابعاد

موتورولا ریزر 5G

مقایسه گلکسی زد فلیپ

مزایا
  • نمایشگر خارجی بهتر
  • بدنه دافع آب
  • طراحی نوستالژیک
  • کیفیت ساخت عالی
معایب
  • سخت افزار میان‌رده

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چیو با چی مقایسه میکنین😐