تاکسی پرنده

فاز نخست تاکسی پرنده از مهر 99 در ایران آغاز خواهد شد

فاز نخست تاکسی پرنده با کمک هواپیماهای فوق سبک برای مسافت‌های بین شهری از ماه جاری یعنی مهرماه 99 در ایران آغاز خواهد شد.

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد راه‌اندازی تاکسی پرنده در ایران عنوان کرد در حال حاضر تصمیم بر آن شد تا این نوع از وسایل نقلیه در مناطق کم تردد مورد استفاده قرار بگیرند. وی افزود اگر این پروژه را در استان‌ها و شهرهای کمتر برخوردار به اجرا در آوریم، قطعا برای این مناطق رونق افتصادی ایجاد خواهد کرد.

جزئیات راه‌اندازی تاکسی پرنده در ایران

طبق گفته منوچهر منطقی پروژه تاکسی هوایی با هواپیماهای 4 تا 19 نفره به اجرا خواهد رسید. وی افزود به واسطه این پروژه تمامی فرودگاه‌های کم تردد در کشور فعال خواهند شد و هواپیماهای موجود در این کلاس به کاربران خدمات‌رسانی می‌کنند. منوچهر منطقی با اشاره به این که فاز ابتدایی این طرح در مهرماه و فاز دوم آن در بهمن‌ماه قابل اجر است گفت در حال حاضر این طرح با کمبودهایی مواجه است؛ برای مثال سوخت این هواپیماها از سایر کشورها تامین می‌شود.

منوچهر منطقی در پایان خاطرنشان کرد:

اگر بتوانیم برای تامین داخلی سوخت این هواپیماها هم کاری کنیم، میزان پیشرفت طرح بیشتر می‌شود و اقدامات سرعت خواهد گرفت. البته افزایش دسترسی‌های فرودگاهی در مسیرهای ویژه و حذف تشریفات فرودگاه‌ها هم سرعت کار را افزایش خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. بدرد حسن كليد ميخوره على بركت الله

  2. اينو مخصوص سانديس خورا ساختن خخخخ اونم با قوطی حلبى كيفيت صفر

  3. خیلی چیز خوبیه خدا کنه عالی پیش بره

  4. تنها چیزی که با دیدن این مطلب به ذهنم اومد این جمله بود = خخخخخخخخخخخخخ

  5. موشک ضد تاکسی پرنده کی رونمایی میشه ؟