دانگ فنگ ix5

گروه بهمن به دنبال تولید و عرضه دانگ فنگ ix5 در ایران

گروه بهمن قصد دارد کراس اوور کوپه دانگ فنگ ix5 را تولید و به بازار ایران عرضه کند و در همین راستا مجوزهای لازم برای تولید این خودرو اسپرت را دریافت کرده است.

گروه بهمن پس از این که برای تولید خودروهای هاوال در ایران با مشکلاتی مواجه شد، این بار قصد دارد یکی از محصولات اسپرت و جوان‌پسند شرکت دانگ فنگ را به بازار ایران عرضه کند. در همین راستا اخیرا تصاویری از خودرو دانگ فنگ ix5 منتشر شد که در حال گذراندن تست در خیابان‌های ایران بود، اما گروه بهمن هیچ نوع خبری مبنی بر تولید این محصول در ایران را اعلام نکرد. در حال حاضر شواهد حاکی از آن است که گروه بهمن برای تولید این محصول به آمادگی لازم دست پیدا کرده و می‌تواند این کراس اوور کوپه را با درصد داخلی‌سازی بیشتر، حتی تحت برند و نام ایرانی تولید و به بازار عرضه کند.

دانگ فنگ ix5

سید امیر میر منصف، معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن نیز اخیرا اعلام کرد این شرکت برای معرفی محصول جدید برنامه‌هایی را در نظر گرفته است. وی افزود بهمن موتور به صورت قطعی یک محصول جدید را در برنامه دارد و اگر موانع و تحریم‌های داخلی برطرف شود، محصول جدید را در آینده نزدیک معرفی خواهیم کرد. طبق گفته معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن، این شرکت مجوزهای مربوط به تولید خودرو جدید را اخذ کرده و مراحل تولید این خودرو نیز در حال انجام ست.

نگاهی به مشخصات دانگ فنگ ix5 

دانگ فنگ ix5

مدل‌های اولیه کراس اوور کوپه دانگ فنگ ix5 به محصولات شرکت‌هایی چون فولکس واگن شباهت زیادی داشت، اما فیس لیفت این کراس اوور که به ایران نیز وارد شده دارای طراحی متفاوتی است. در نمای جلو شاهد جلوپنجره با طرح کهکشانی هستیم که نمای جذابی را ایجاد کرده است. چراغ‌ها و سپرها نیز دارای طراحی ساده و جذابی هستند.

دانگ فنگ ix5

چراغ‌های عقب با یک نوار افقی به یکدیگر متصل شده‌اند و طراحان با یک سقف شیب‌دار با فرمی منحنی ظاهری کوپه مانند و اسپرت را به وجود آورده‌اند که می‌تواند نگاه بسیاری از مشتریان جوان را به خود جلب کند.

دانگ فنگ ix5

داشبورد این کراس اوور کوپه از چندین خودرو الهام گرفته شده است. از ویژگی‌های برجسته کابین این خودرو می‌توان به نمایشگر پشت آمپر دیجیتالی، نمایشگر عریض و بزرگ اطلاعات و سرگرمی، فرمان اسپرت با قسمت پایینی تخت یا D شکل و تریم مشکی براق اشاره کرد.

دانگ فنگ ix5

محصول جدید گروه بهمن در کلاس خود در بازار ایران رقیب جدی ندارد و به همین دلیل می‌توان برای آن فروش خوبی را پیش‌بینی کرد. دانگ فنگ ix5 در بازار چین به همراه امکاناتی چون سیستم ترمز اضطراری پیشگیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند، تشخیص چهره راننده، رادار خطی و نقطه کور، ترمز پارک، سانروف برقی به فروش می‌رسد.

دانگ فنگ ix5

این خودرو چینی از یک موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر بهره می‌برد که برای آن موتور تنفس طبیعی 1.8 لیتری با قدرت 140 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتن‌متر نیز قابل سفارش است. همچنین موتور 1.5 لیتری این خودرو در مدل فیس لیفت ارتقا پیدا کرده و قدرتی برابر با 180 اسب بخار را به تولید می‌رساند. انتظار می‌رود گروه بهمن برای این خودرو موتور 150 اسب بخاری با گیربکس CVT اتومات را در نظر بگیرد.

دانگ فنگ ix5

در حال حاضر نام ایرانی این خودرو و حتی زمان معرفی و عرضه آن به بازار مشخص نشده است. از این رو نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن پیش‌بینی کرد، اما این خودرو با قیمت حدود 100 تا 140 هزار یوآن در چین به فروش می‌رسد و از لحاظ قیمتی می‌تواند هم سطح چری تیگو 7 باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اینقدر بدبخت شدیم که این ماشین ها رو هم بزور بهمون میدن

  2. هرچی درجه چهار آشغال بود یا خط تولیدش رو زدیم یا وارد کردیم….

  3. ما که هیچ ما فقط نگاه.یه جوون با حقوق ماهی ۳ تومن چقدر میمونه براش که بخواد از این ماشینا بخره.تازه اونم ماشین چینیه درجه چندم که مردم اروپا نگاهشم نمیکنن.ای لعنت به این رژیم

  4. قیمت تا هفتصد تومن راحت میزارن، تازه بیاد تو بازار تا یک میلیارد هم میبرنش بالا.

  5. ظاهرش زیبا هست ولی قیمتش زیباتر !!!
    بماند که کیفیتش چطور خواهد بود

  6. اگه به مخشون یه فشار آوردن یه پلتفرم جدید طراحی کنند و خودروی جدید و به روز در کشور تولید کنند تا هم مردم کشور خودمون استفاده کنند و هم صادرات کنند به کشورهای دیگه. فقط دارند وارد میکنند. واقعا خسته نباشین مهندسین گروه وینستون موتور…

  7. خخخ این ک واقعا نمیشه

  8. اینا میخوان مثل این درست کنن؟