فروش خودروهای بنزینی

فرماندار کالیفرنیا فروش خودروهای بنزینی را از سال 2035 در این ایالت ممنوع کرد

فرماندار ایالت کالیفرنیا آمریکا با صدور یک دستور اجرایی اعلام کرد فروش خودروهای بنزینی از سال 2035 در این ایالت ممنوع خواهد بود.

گابین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا آمریکا با صدور دستور اجرایی اعلام کرد از سال 2035 فروش خودروهای بنزینی در این ایالت ممنوع خواهد بود. فرمان ممنوعیت فروش خودروهایی با موتور احتراق داخلی به هیئت منابع آب و هوای کالیفرنیا نیز ارائه داده شده است.

جزئیات ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در کالیفرنیا

فرماندار ایالت کالیفرنیا آمریکا در یک کنفرانس خبری بیان کرد طی این دستور اجرایی فروش خودروهای بنزینی طی 15 سال آینده به طور کامل در این ایالت ممنوع می‌شود. وی افزود اگر خواهان جلوگیری از افزایش سطح دریاها، ذوب شدن لایه‌های یخی در سراسر جهان و کاهش آسم هستید، این دستور اجرایی باید در تمامی ایالت‌های آمریکا به اجرا برسد.

گفتنی است ایالت کالیفرنیا به عنوان بزرگ‌ترین بازار فروش خودروهای سواری در آمریکا محسوب می‌شود و مدتی است این ایالت در حوزه فروش خودروهای الکتریکی نیز بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. در نیمه نخست سال 2020 میزان فروش خودروهای برقی در ایالت کالیفرنیا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا 17.1 درصد کاهش پیدا کرده و به طور کلی فروش خودرو این ایالت 26.9 درصد کاهش داشته است. مقامات ایالت کالیفرنیا قصد دارند تا سال 2030 سطح آلودگی هوای این ایالت را به 40 درصد پایین‌تر از سطح آن در سال 1900 کاهش دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*