آیفون 12 مینی

تصاویر قاب‌های سیلیکونی اپل نام آیفون 12 مینی را تأیید می‌کند

تصاویری از قاب‌های سیلیکونی اپل که به بیرون درز کرده می‌تواند نام آیفون 12 مینی – iPhone 12 Mini که تا چند روز دیگر رونمایی می‌شود را تأیید کند.

برچسب قاب‌های سیلیکونی که برای خانواده آیفون 12 اپل ساخته شده‌اند، مهر تأییدی بر شایعاتی هستند که در مورد نامگذاری اعضای این خانواده شنیده می‌شود. آنطور که شنیده می‌شود، اپل 12 اکتبر (21 مهر ماه) از چهار مدل آیفون جدید در ابعاد 5.4، 6.1 و 6.7 اینچ رونمایی خواهد کرد.

این نخستین باری است که اپل قصد دارد از چهار مدل آیفون به صورت همزمان رونمایی کند و سیاست نام‌گذاری جدیدی را به کار بگیرد. گزارش‌هایی که پیش از فاش شدن این تصویر منتشر شده بودند، همگی نام آیفون 12 را برای مدل 5.4 اینچی، آیفون 12 مکس و 12 پرو را برای مدل 6.1 اینچی و آیفون 12 پرو مکس را برای مدل 6.7 اینچی در نظر گرفته بودند. ظاهراً همه‌ی این مدل‌های جدید به چیپست A14 Bionic و نمایشگرهای اولد مجهز خواهند بود. علاوه بر این، می‌توانند از شبکه 5G نیز پشتیبانی کنند.

آیفون 12 مینی

اما در این گزارش جدید، نام آیفون 12 مینی برای کوچک‌ترین مدل این خانواده در نظر گرفته شده است. ظاهراً این مدل به دوربین دوگانه پشتی مجهز خواهد بود. مدل‌های پرو نیز به دوربین سه‌گانه همراه با حسگرهای LiDar تجهیز می‌شوند. این نخستین باری است که اپل از نام “Mini” برای آیفون‌های خودش استفاده می‌کند. این قاب‌های سیلیکونی در رنگ مشکی هستند و ظاهراً توسط تأمین کننده اپل در ایرلند تولید شده‌اند.

چرا اپل می‌خواهد بین آیفون 12 مینی و دیگر محصولاتش مرز بگذارد؟

به جز اندازه‌ی نمایشگر، همه چیز در آیفون 12 مینی و آیفون 12 یکسان است. به همین خاطر ما تعجب می‌کنیم که چرا اپل می‌خواهد برای ارزان‌ترین آیفون سری 12 خود از عنوان مینی استفاده کند. طی سالیان اخیر، گوشی‌های پرچمد ار از نظر اندازه رشد کرده‌اند و کمتر گوشی هوشمند پرچمداری در بازار برای کاربرانی که به دنبال یک مدل جمع و جور هستند وجود دارد. یک نظرسنجی نشان می‌دهد که طراحی شبیه به آیفون 4 می‌تواند بزرگ‌ترین محرک برای خرید گوشی‌های خانواده iPhone 12 باشد و این به همراه اندازه‌ی کوچک 5.4 اینچی می‌تواند طرفداران گوشی‌های جمع و جور را خرسند کند.

بنابراین آیا اپل با نام مینی به دنبال بازی با ذهن مصرف کنندگان و فروش بیشتر محصولاتش است، یا این تنها نسخه 4G گوشی‌های اپل در امسال است و یا این نخستین گوشی اپل است که از یک چیپست میان‌رده قدرت می‌گیرد؟ برای فهمیدن این موضوع فقط باید چند روز منتظر بمانیم.